Canada Goose outlet https://www.gasinc.nl Canada Goose jas canada goose outlet



1.KAIZEN™ KONGRES 2017.

 

• 1.KAIZEN™ kongres u Srbiji 2017.

• Preko 200 učesnika iz domaćih i svetskih kompanija

• 20 sjajnih govornika iz prakse, dva panela i dva Gemba Walk-a

 

Po prvi put na našim prostorima održan je kongres posvećen japanskoj poslovnoj filozofiji kaizen, u organizaciji Kaizen Instituta Srbija. 1.KAIZEN™ kongres održan je 28. i 29. septembra 2017. godine u Beogradu, u hotelu Zira, na kome je učešće uzelo preko 200 ljudi iz domaćih i svetskih kompanija. Publika je bila u mogućnosti da čuje iskustva 10 fantastičnih govornika, kao i 10 panelista koji su diskutovali na temu HR-a i Supply Chain-a. Narednog dana u okviru Gemba Walk-a bila je organizovana poseta fabrikama Tetra Pak i Ametek.

 

Govornici 1

Panel HR Panel SC

Prvi dan Kaizen Kongresa 2107

Kongres je otvorio Bojan Šćepanović, osnivač Kaizen Instituta Srbija i direktor Menadžment Centra Beograd. Bojan je najpre pričao o osnivanju instituta, zatim o svojoj viziji i izazovima dovođenja kaizena u Srbiju, dok je na kraju skrenuo pažnju na ogroman potencijal koji KAIZEN™ ima u našoj zemlji.

BRK_2451

1. Kimmo Jarvinen – Direktor Kaizen Institute Finland

Kimmo je govorio na temu  “Kaizen Transformation”, pri čemu je svoje izlaganje započeo objašnjavajući da je za ovu transformaciju neophodno uključivanje svih zaposlenih, na svim nivoima, svakog dana.

BRK_8397

U daljem izlaganju on navodi, da kaizen filozofija pruža mnoge benefite kompanijama, koji se pre svega ogledaju u vitalizaciji sistema, poboljšanju komunikacije i unapređenju znanja. Kimmo kaže da ukoliko bi morao da definiše kaizen u jednoj rečenici, ona bi glasila: “mogućnost, prilika, šansa za poboljšanjem koju niko ne bi smeo da propusti.”

2. Svetislav Savić – Development and Engineering Manager u kompaniji Tetra Pak

Prezentacija pod nazivom WCM – World Class Manufacturing imala je za cilj da pokaže kako je jedna mala fabrika iz Gornjeg Milanovca uspela da dođe do nivoa svetski poznate i priznate fabrike. Od 2001. godine započeta je implementacija kaizena u ovoj fabrici, a Svetislav je u svom izlaganju objasnio publici celokupan proces transformacije kroz koji je ova fabrika prolazila u proteklih šesnaest godina.

BRK_2523

Nakon šesnaestogodišnje primene, Svetislav navodi da su principi WCM-a postali deo korporativne kulture, i da se težnja ka proizvodnji bez gubitaka i sto procentnoj uključenosti svih zaposlenih više ne dovodi u pitanje. Na kraju Svetislav je zaključio da rezultat ne dolazi preko noći – ključ leži u upornosti.

3. Marko Terzić – Continuous Improvement Manager u kompaniji Magna Seating

U svom izlaganju, Marko je publici predstavio Magna Lean concept, koji nosi naziv MAFACT, što je zapravo skraćenica od Magna Factory Concept. Ovaj koncept ima za cilj stvaranje jedinstvenog okruženja za rad u jednom standardizovanom procesu, koji će doprineti poboljšanju proizvoda, zadovljstvu kupaca i zaposlenih i u krajnjoj instanci, ostvarivanju značajnog profita.

BRK_2554

Poslednji projekat ove kompanije nosi naziv Magna Industry 4.0. Reč je o inicijativi koja teži ka tome da putem transformacije, jednu tradicionalnu fabriku dovede na nivo fabrike budućnosti, u kojoj će okruženje biti dinamično, integrisano, mobilno i u realnom vremenu usklađeno sa svim fabrikama u svetu.

4. Vladimir Martinenko – Lean Manager for South East Europe – Adhesive Operations u kompaniji Henkel Srbija

Tri glavne celine kojima se bavio Vladimir tokom svoje prezentacije bile su:

BRK_2771

Za kraj, Vladimir je  prikazao jedan izuzetno zanimljiv film, koji prenosi poruku da je kaizen moguć svuda, u bilo kojoj sferi života.

5. Petar Nikolić – Direktor Autogume u kompaniji Michelin

Ovu priliku, Petar je iskoristio da prisutne pre svega upozna sa Pirotom, mestom odakle potiče fabrika Tigar Tyres, na čijem se čelu i nalazi. Zatim se osvrnuo na svoje iskustvo u primeni kaizena i naglasio koliko je važna uloga i potpuna posvećenost top menadžmenta u procesu uvođenja nove filozofije.

BRK_2796

Njegov moto jeste srž japanske poslovne filozofije koji glasi: “Uraditi više sa manje”.

6. Bojan Kiso – Director for Continuous Improvement u kompaniji NIS

U Bojanovom izlaganju u centru pažnje bila je Lean Six Sigma metodologija. On je ukazao na to kako se implementacijom ove metodologije može postići optimizacija poslovanja i poboljšanje profitabilnosti.

BRK_2856

 On smatra da kultura kontinualnog unapređenja pravi razliku između dobrih i najboljih kompanija i navodi da ukoliko želite da budete najbolji morate preuzeti najbolje načine koji vode ka cilju.

7. Gabriela Zahan – Process Improvement Manager u kompaniji JT International Senta

Na primeru svoje kompanije, Gabriela je ilustrovala značaj i učinak primene kaizena. Kaizen zahteva promene:

BRK_2969

Ona se takođe složila sa ostalim učesnicima da primena ovih tehnika i metodologija dovodi do boljeg pozicioniranja na tržištu, povećanja efikasnosti i redukcije troškova.

8. HR panel – HR i Kaizen

Učesnici HR panela bili su:

Moderator panela bila je Maja Mrkalj.  Panelisti su odgovarali na pitanja vezana za primenu kaizena u kompanijama, odnosno koja je uloga HR menadžera u tom procesu. Takođe je bila pružena mogućnost i publici da učestvuje u diskusiji, tako što će postavljati pitanja putem SMS-a.

9. Supply Chain panel – Koliko kaizen pomaže u povećanju efikasnosti Supply Chain-a?

Učesnici ovog panela bili su:

Moderator panela bio je Bojan Šćepanović. Panelisti su govorili o unapređenju procesa u lancu snabdevanja uz pomoć kaizen metoda, dok je publika aktivno učestvovala postavljajući mnoštvo zanimljivih pitanja.

10. Edward Trocha – Black Belt and Lead Supplier Engineer u kompaniji Cooper Tire and Rubber Company Serbia

Još jedan inostrani govornik bio je Edward, koji je prisutnima pokušao da predstavi i približi američku praksu. On je takođe govorio i o mogućnostima primene kaizen tehnika i metoda ne samo u okviru privatnih, već i javnih preduzeća.

Na kraju, Edward je zaključio da je Srbija definitivno spremna za kaizen.

11. Miloš Zeković – Packaging Supervisor u kompaniji Carlsberg

Miloš se u svojoj prezentaciji fokusirao na lično iskustvo, odnosno na probleme i izazove sa kojima se susretao prilikom primene kaizen kocepta.

Zahvaljujući adekvatnoj primeni ove poslovne filozofije, Miloš je naglasio da su u proizvodnji ostvarene izvanredne uštede, znčajno se poboljšala efikasnost i došlo je do znatne redukcije škarta.

12. Slobodan Simičić – Operational Excellence Leader u kompaniji Norma Group

Poslednji govornik prvog dana Kaizen Kongresa bio je Slobodan, koji je svoje izlaganje podelio na tri dela. Najpre je govorio o svom razvoju karijere, zatim o kompaniji u kojoj radi i na kraju je odlučio da sa prisutnima podeli neke specifične kaizen alate za koje je smatrao da nisu mnogo poznati srpskim kompanijama.

Slobodan smatra da neophodnost kaizena uopšte ne treba dovoditi u pitanje.

Drugi dan Kaizen Kongresa 2017

U okviru drugog dana Kaizen Kongresa 2017 organizovan je Gemba Walk, odnosno posete fabrikama Ametek i Tetra Pak. Učesnici kongresa imali su priliku da obiđu proizvodne pogone i vide kaizen na delu.

1. Ametek

Kompanija Ametek nalazi se u Subotici i poseduje dve fabrike: Dunkermotoren i Mae koje se bave proizvodnjom elektromotora. Učesnike su dočekali Slobodan Anić – Country Manager Ameteka i Dragan Nagulić – Plant Manager za Mae. Obilasci su trajali oko dva sata, tokom kojih su se učesnici upoznali sa načinom primene kaizena u ovim fabrikama, ali i ostvarenim benefitima, kao što su uštede u vremenu i pokretima radnika.

CM 13 (Performance management)_Page_024

2. Tetra PakTetra Pak

Tetra Pak je čuveni švedski proizvođač ambalaže za pakovanje koji se nalazi u Gornjem Milanovcu. Tokom jednočasovnog obilaska, učesnici su se upoznali sa ulogom kaizena i World Class Manufacturing-a u ovoj fabrici, kao i sa svim poboljšanjima koja su ostvarena.

CM 13 (Performance management)_Page_025

 

Posebnu zahvalnost dugujemo našem generalnom sponzoru 1. KAIZEN Kongresa 2017 kompaniji Transfera.

transfera

Kompletne prezentacije možete pogledati na FREE zoni na našem sajtu.

Fotografije možete da pogledate na fejsbuk stranici Kaizen Institu Srbija, kao i na FREE zoni na našem sajtu.

 

Buffer this pageShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this page