Canada Goose outlet https://www.gasinc.nl Canada Goose jas canada goose outlet


KK2018_Cord_220x135+3


2.KAIZEN™ KONGRES 2018.

 

• Beograd, Hotel Crowne Plaza, 24.-25.9.2018.

• Preko 300 učesnika iz domaćih i svetskih kompanija

• 33 sjajnih panelista iz prakse, dva Gemba Walk-a u HENKEL i TARKETT

 

PRVI DAN 2.KAIZEN™ KONGRES-A 2018.

U ponedeljak, 24. septembra 2018. godine, u hotelu “Crowne Plaza” održan je prvi dan 2.KAIZEN™  Kongresa u Srbiji. Tema kongresa bila je JAPAN U SRBIJI – DA LI SRBIJA POSTAJE NOVI EKONOMSKI TIGAR? Kongresu je prisustvovalo više od 200 ljudi iz domaćih i stranih komapnija.

 

Kongres su otvorili Tecuja Cubota (Tetsuya Tsubota), savetnik u ambasadi Japana u Beogradu i Goran Pekez, direktor korporativnih poslova i komunikacija za Zapadni Balkan JT International, predsednik JAPANSKE POSLOVNE ALIJANSE U SRBIJI.

 

Nakon obraćanja Tecuja Cubota (Tetsuya Tsubota) i Gorana Pekeza, kongres je zvanično otvorio Bojan Šćepanović, osnivač Kaizen Instituta Srbija i direktor Menadžment Centra Beograd, koji se prvo zahvalio prisutnima što su se odazvali pozivu. Bojan je, zatim, predstavio paneliste.

 

Bojan Šćepanović, osnivač Kaizen Instituta Srbija i direktor Menadžment Centra Beograd

Bojan Šćepanović, direktor Kaizen Instituta Srbija

 

Usledilo je 5 zanimljivih panela.

PANEL 1: JAPANSKE INVESTICIJE U SRBIJI-DA LI SRBIJA POSTAJE NOVI EKONOMSKI TIGAR?

2018-10-02 PANEL 1

Panelisti:

  1. Danijela Čabarkapa, Izvršna direktorka, JAPANSKA POSLOVNA ALIJANSA U SRBIJI (JPAS)
  2. Goran Pekez, Direktor korporativnih poslova i komunikacija za Zapadni Balkan (predsednik JPAS-a), JT INTERNATIONAL
  3. Dirk Bantel, Managing Director (član Odbora direktora JPAS-a), PANASONIC LIGHTING DEVICES SERBIA
  4. Naoki Tsukada, General Manager (član Odbora direktora JPAS-a), MITSUBISHI CORPORATION- BELGRADE LIAISON OFFICE
  5. Shigeo Hashimoto, General Manager, ITOCHU CORPORATION –BELGRADE REPRESENTATIVE OFFICE
  6. Radoš Gazdić, v.d. direktora, RAZVOJNA AGENCIJA SRBIJE

Cilj panela je bio da da odgovor na pitanje da li su japanske kompanije zainteresovane za poslovanje u Srbiji. Moderator panela je bila Danijela Čabarkapa, a panel je vođen na engleskom jeziku. Danijela je napravila kratak uvod u panel i navela neke od greenfield investicija u Srbiji od strane japanskih kompanija. Goran se nadovezao sa pričom o brownfield investicijama. Kompanije koje se odluče da dođu u Srbiju, planiraju svoj rast i razvoj godinama unapred i povezuju ga sa planovima i namerama države u koju se odluče da investiraju. Suština je, ocenjuju učesnici panela, da je za velike kompanije datum ulaska Srbije u EU veoma blizu iako se iz percepcije građana taj datum čini dalekim. Međutim, “ne može se nastaviti rast i razvoj bez ljudi, bez kvalitetnog kadra”, napominje Dirk Bantel iz Panasonica i član Odbora JPAS-a.

Usledio je čuveni speednetworking, kao i pauza za kafu.

 

 

 

PANEL 2: INDUSTRIJA 4.0- DA LI ĆE ROBOTI DA ZAMENE LJUDE?

2018-10-02 PANEL 2 (1)

Panelisti:

  1. Zoran Jovanović, Sales Manager Digital Factory Division, SIEMENS
  2. Suzana Radović, Direktor predstavništva za Srbiju, Crnu Goru i BiH (Predsednik JPAS Hitech grupacije), FUJITSU
  3. Bojan Mrazovac, Senior Strategic R&D Manager, NTT DATA
  4. Željko Vulović, Direktor, SOFTROAD APPS
  5. Ljubica Hadžistević, Direktorka prodaje, NES COMMUNICATIONS
  6. Aleksandar Petrović, Sales Engineer-A&V System integration, DIVISION VISUAL SOLUTIONS
  7. Goran Veljović, Direktor, E-SMART SYSTEMS

Moderator panela je bio Bojan Šćepanović. Panelisti su ukratko predstavili svoje kompanije, tj. čime se oni bave. Jedno pitanje je bilo upućeno svakom od panelista ponaosob: Šta je, po njima, ključno za uspeh industrije 4.0, od navedenih pojmova/faktora-automatizacija, konekcija, cloud, internet of things (IOT), big data ili sistem integracija? Faktor koji su najviše izdvajali je IOT (internet of things) i to je nešto što će da uvede industriju 4.0 u svakodnevni život, kako kažu naši panelisti. Pored IOT, sve veća pažnja se posvećuje bezdednosti korisnika. Pitanje jedne od panelistkinja zaintrigiralo je prisutne: Na koji način, najčešće, dolazi do proboja bezbednosti? A odgovor je bio da se preko 90% upada desilo zbog ljudske greške. Još jedna zanimljiva činjenica je to da 70% upada je interno, a 30% eksterno. Kroz panel se provuklo i pitanje šta je to smart city i kako će to olakšati život građana, kao i kada bi taj koncept mogao da zaživi u Srbiji.

 

 

PANEL 3: TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM)- NAJBOLJA KOLA SU,NARAVNO, SLUŽBENA KOLA.

2018-10-02 PANEL 3 - Copy

Panelisti:

  1. Ivan Dimitrijević, Direktor proizvodnje, HENKEL Srbija
  2. Slobodan Simičić, Operational Excellence Leader, NORMA GROUP SEE
  3. Svetislav Savić,Development and Engineering Manager, TETRA PAK
  4. Aleksandar Nikolić, Lean Coordinator, GORENJE
  5. Slaviša Jovanović, Šef proizvodnje, TRELLEBORG
  6. Bojan Slavković, RMMWA/MMW sajt koordinator, MICHELIN
  7. Božidar Batančev, Šef projekta proizvodnog održavanja, JTI

Pre početka panela, Slaviša Jovanović iz Trelleborga je održao kratku prezentaciju o istorijatu firme u uvođenju TPM-a u njihovu kompaniju. Iz Tetra Pak-a su pomenuli da od kad primenjuju WCM (world class manufacturing) njihova proizvodnja se uvećala za 13% (u 17 godina koliko ga primenjuju). Na Trelleborg-ovom primeru su nam dokazali da se 5S i ostali alati kaizena itekako mogu primenjivati, iako se radi o prljavoj industriji. Diskutovalo se o tome šta je najteže kod uvođenja TPM-a, da li su to ljudi, tehnika, novac… Složili su se da su to ljudi, ali u smislu uspeha uvođenja, jer zahtevaju potpunu posvećenost top menadžmenta.

PANEL 4: UVOĐENJE KAIZEN™-A U SRBIJI- DA LI SRBI MOGU BITI EFIKASNIJI OD JAPANACA?

2018-10-02 PANEL 4

Svoje priče i iskustva sa nama su podelili:

  1. Jovan Gligorijevć, Supply Chain Director SEE & Factory Director of Gornji Milanovac Factory, TETRA PAK BALKANS
  2. Dušan Antonijević, Plant manager Kruševac Plant, HENKEL SRBIJA
  3. Miloš Vasić, Continious Imrovement Manager, Ball GBS Europe & AMEA
  4. Slobodan Anić, Country manager, AMETEK
  5. Marina Radulović, Koordinator za unapređenje procesa, HEMOFARM
  6. Bojan Kiso, Director for Continious Improvement, NIS AD

Slobodan Anić je ispričao kratku priču kako je Srbija uspela da izvozi u/za Japan i napravio uvod u temu panela. Panelisti su diskutovali o godinama uvođenja kaizena u njihove fabrike, kao i  o uključenosti HR-a u proces implementacije kaizena. Bojan je pozvao HR direktore da pažljivo slušaju ljude iz proizvodnje, iz biznisa (business), jer su sada aktuelni HR business partneri (HR koji dobro poznaje proces), što je ujedno bio uvod u sledeći panel. Miloš Vasić je naglasio da prvi korak prilikom uvođenja kaizena treba da bude edukacija i promena svesti kod ljudi, jer su oni glavna karika u tom procesu, kao i da se investicija u ljudsko znanje višestruko vraća. Bojan je, u već opuštenoj atmosferi, postavio zanimljivo pitanje: Da li se 5S može primeniti i kod kuće? Odgovori su bili i više nego kreativni, a zaključak je da se, itekako, može primeniti. Diskutovalo se i o tome ko najteže u kompaniji prihvata kaizen: top menadžment, srednji nivo ili operativni, panelisti su se složili da je to srednji nivo menadžmenta, na šta se Dušan Antonijević nadovezao i ukazao na to da najbolji predlozi za poboljšanja dolaze od shopflor radnika.

 

PANEL 5: HR I KAIZEN™- DA LI ĆE SRBIJA DA UVOZI RADNU SNAGU?

2018-10-02 PANEL 5 - Copy

Panelisti:

  1. Jelena Ocokoljić, Rukovodilac službe ljudskih resursa, STREIT NOVA
  2. Tatjana Galijaš, HR direktor, FALKE
  3. Ivan Bakić, HR direktor, NECTAR
  4. Slobodan Velinov, Menadžer ljudskih resursa za Fabriku i lanac snabdevanja, KNJAZ MILOŠ
  5. Tatjana Krasulja, Vice President of Human Resources and Organizational Design, DELHAIZE SERBIA

Moderator panela je bila Danijela Čabarkapa. Najaktuelnije pitanje je bilo kako privući i zadržati ljudske resurse u kompaniji. Iz Delhaize Srbija su se pohvalili programom za mlade ljude, koji imaju u dogovoru sa školama i univerzitetima,  gde se oni odmah uvode u poslovni proces uz nadzor HR-a. Zaključak diskusije o tome koliko je teško pronaći ljude za najniže pozicije (shoopflor radnike) je da je isto toliko teško kao i pronaći osobu za srednji nivo menadžmenta. Na pitanje: na šta ljudi najbolje reguju, kao opciju zadržavanja u slučaju da požele da odu (odlaska ) i da li kompanija ima spremne odgovore na takve situacije, odgovorili su nam da uglavnom nemaju spremne odgovore, a iz Falke-a su nam naveli njihov primer bonusa i dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, koje je naišlo na dobar prijem. Recept za to da se svaki zaposleni oseti delom kompanije je da se izgradi poverenje, a to će se postići tako što će HR sići u gembu i osetiti kako svaki zaposleni diše.

Prvi dan je uspešno završen.

DRUGI DAN 2.KAIZEN™ KONGRES-A 2018.

U utorak, 25. septembra 2018. godine, održan je drugi dan 2.KAIZEN™  Kongresa, Gemba Walk, koji je podrazumevao odlazak na mesto gde se stvara vrednost (jap. Gemba). Organizovane posete fabrikama Henkel, Kruševac i Tarkett, Bačka Palanka omogućile su učesnicima kongresa da „vide“ primenu kaizena u kompaniji. Obilazak proizvodnih pogona ovih kompanija predstavio je neke od najboljih primena kaizena u Srbiji. Kompanije domaćini su se zaista potrudile da uključe i svoje zaposlene u prezentovanje pa su svi učesnici imali priliku da posmatraju kaizen iz ugla operatera i radnika u gembi.

HENKEL

Direktor fabrike, Dušan Antonijević , dočekao je učesnike kongresa i zatim održao prezentaciju o Henkelu, osnovnim pojmovima iz kaizena, kao i kako oni primenjuju kaizen u fabrici. Usledila je šetnja po gembi, gemba walk, gde su učesnici imali slobodu da razgovaraju sa operaterima, prate zamenu alata, prate najrazličitije segmente proizvodnje, a sve u cilju traženja mogućnosti za poboljšanje (traženje gubitaka, rasipanja) , takozvani “Muda hunting”. Svoja zapažanja i predloge za poboljšanje, učesnici su prezentovali na radionici koja se odvijala nakon gemba walk-a. Sa učesnicima su diskutovali i direktor fabrike i direktor proizvodnje. Iz Henkela su, na odlasku, spremili poklone za sve učesnike koji su došli u posetu fabrici. Drugi dan 2.KAIZEN™  Kongresa završen je zajedničkim ručkom.

Henkel1

Gemba Walk – Henkel, Kruševac

TARKETT

Kompanija Tarkett nalazi se u Bačkoj Palanci a bavi se proizvodnjom i dizajniranjem podnih obloga i sportskih površina, uz maksimalnu brigu o životnoj sredini. U okviru kompanije nalaze se nekoliko fabrika: vinil, parket i tekstilni podovi.

Direktor kompanije Miroslav Okuka je sa svojim zaposlenima dočekao goste i uz prezentaciju ih upoznao sa kompanijom Tarkett i njenim načinom poslovanja i rada.

Nakon dobrodošlice i kratkometražnog filma o bezbednosti i pravilima ponašanja u proizvodnji učesnici su bili podeljeni u 6 grupa, od strane kaizen konsultanta Anastasije koja im je objasnila na šta treba da obrate pažnju prilikom šetnje.

Nakon šetnje i  MUDA hunting-a (traženje gubitaka) učesnici su dali svoje ideje za poboljšanje kao i pohvale za neverovatan vizuelni menadžment i KAIZEN™ pristup koji kompanija uspešno sprovodi već dugi niz godina.

Tarkett

Gemba Walk – Tarkett, Bačka Palanka

Organizator 2.KAIZEN™ kongresa Srbija 2018., Kaizen Institut Srbija u saradnji sa Japanskom Poslovnom Alijansom u Srbiji (JBAS) zahvaljuje se svim panelistima, kompanijama domaćinima i učesnicima na fenomenalnom druženju.

Posebno se zahvaljujemo spoznorima: Knjaz Miloš, Strauss adriatic, Zlatiborac i vinariji Tikveš.

 

Kompletan opis kongresa je na sledećem linku.

Detaljan opis kongresa možete da preuzmete sa sledećeg linka.

Fotografije možete da pogledate na fejsbuk stranici Kaizen Institu Srbija, kao i na FREE zoni na MCB sajtu.

Buffer this pageShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookPrint this page