Korporativna politika ima zadatak usklađivanja spoljnih interesa u kompaniji (tj. interesa koji određuju njene ciljeve) sa ciljevima koji se interno ostvaruju, radi stvaranja sklada između okruženja i firme u njegovom središtu. To bi na dugi rok trebalo da garantuje autonomiju firme. Da bi se to postiglo, menadžment mora da utvrdi osnovne vrednosti i norme ponašanja koje treba da zaposlenima uđe u krv; istovremeno moraju da utvrde principe ponašanja za odnose sa kupcima, dobavljačima i zaposlenima. Korporativna politika se sastoji od sledećih elemenata:
Vizija je konkretna slika budućnosti, dovoljno bliske da bi ljudi videli da je izvodljiva, ali i dovoljno daleke da bi među zaposlenima pobudila entuzijazam za novu stvarnost. Da bi jedna vizija mogla da se prenese drugima, treba da se sastoji od kratke, pamtljive igre reči.
Primeri
Izjava o misiji izrasta iz vizije. Međutim, za stvarno strateško i operativno upravljanje, vizija i izjava o misiji još uvek su previše nejasne. One moraju da se detaljnije rastumače u poslovnom konceptu. Sve se to zove korporativna filozofija kompanije.