WAY symbol je alat Controller Akademie. On simbolizuje da kompanija treba da balansira svoj put između tri različite strategije:
Simbol WAY (put) dolazi od nemačke reči WEG (put, staza, pravac).
„W“ je oznaka za Wachstum odnosno Rast.
„E“ je oznaka za Entwicklung odnosno Razvoj.
Ovo je vezano za nove proizvode, poboljšanje i inovacije, kao i nova rešenja za potrebe kupaca. Nova tržišta, ciljne grupe kao i distribucioni kanali trebaju da se razviju. Razvoj može da uključuje i razvoj organizacije kao i liderske strukture. Ovo može da se smatra u vrlo širokom smislu, od nove strukture u organizaciji i procesa rada u proizvodnji i administraciji do uticaja na kompanijsku kulturu i lični razvoj.
„G“ je oznaka za Gewinn odnosno Profit.
Profit je uslov bez kojeg ne možemo. Ako kompanija radi bez profita za duži period, vlasnici će je jednostavno napustiti ili ugasiti. Konstantni gubici dovode do gomilanja dugova i, na kraju, do zatvaranja kompanije. Profit takođe omogućuje kompaniji da finansira rast i razvoj. Pored toga, bez profita, kompanija ne bi bila u stanju da obezbedi svoju društvenu ulogu (kreiranje i održavanje radnih mesta) kao i ekološke obaveze. Slično tome, neprofitne kompanije moraju da pokriju svoje troškove.
WAY model liči na volan. Ovo je važno da podseća zaposlene da rast, razvoj i profit moraju da budu neprekidno balansirani „Okruglasto“ i optimalno rešenje mora da bude pronađeno, bez obzira na svakodnevne konflikte sa tržišta.
Neophodno je praviti kompromis između ciljeva.
Pronađi PUT ili se skloni sa PUTA – ovo važi za svaku kompaniju!
Find a WAY…or FADE AWAY!