Accruals and deferrals (ukalkulisavanje)

Ukalkulisavanje znači knjiženje troškova za koje nemamo dokumente. Accruals se radi da bi se prikazala realna slika prihoda i troškova.

 

Primer

Došao je kraj meseca i nismo dobili fakturu za struju. Knjigovođa treba da ukalkuliše troškove struje (accruals). Platili smo 10.000 RSD za troškove reklame i nismo dobili račun. Došao je završni račun. Knjigovođa treba da ukalkuliše 10.000 RSD kao trošak reklame. Hoćemo da vidimo sve troškove za oktobar. Kompanija nije isplatila plate u oktobru. Knjigovođa treba da ukalkuliše troškove plata za oktobar iako plate nisu isplaćene. Naplatili smo zakupninu za 12 meseci unapred. Knjigovođa treba da prikaže samo jedan mesec zakupnine kao prihod, a ostatak je „primljeni avans“ ili deffered (odloženi) prihod.

 

Menadžeri često negoduju zbog ukalkulisavanja jer im to zahteva dodatan posao: „A zašto se uopšte gnjavimo sa ukalkulisavanjem? Zašto ne računamo sve na keš osnovici – ili imaš ili nemaš keš!“ Iako keš knjigovodstvo zvuči primamljivo, ono nije ispravno i bolje je imati accrual knjigovodstvo. Zamisli da imaš Bilans uspeha po accruals metodi:

T Conto

Takođe, kompanija nije isplatila plate u februaru već u martu.  Naš Bilans uspeha po keš metodi bi izgledao na sledeći način:

T Conto 2

Keš profit koji imaš u Februaru od 30 i gubitak u Martu od -10 nisu realni. Kompanija je zaista ostvarila profit od 10 u oba meseca, kao što i pokazuje prvi Bilans uspeha (accrual). Sa druge strane, postoji i izveštaj Cash Flow koji pomaže menadžerima da razumeju šta se događa sa kešom.

 

Srodni pojmovi

Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova