Corporate values (vrednosti)

Vrednosti su način na koji se zaposleni ponašaju u kompaniji. One odslikavaju specifičnu kulturu svake kompanije. Vrednosti se ogledaju u govoru, jeziku, načinu ponašanja, načinu odevanja, mitovima, legendama koje kruže kompanijom, načinu rada, pisanoj i usmenoj komunikaciji, odnosima prema kolegama i sl. Većina će se složiti da su su Nemci formalni, tačni, profesionalni, uzdržani i pomalo kruti. Sa druge strane, Španci su veseli, neformalni, ponekad je njihova filozofija „lako ćemo“. Kao što i nacije imaju svoje kulture i vrednosti, tako i svaka kompanija ima svoju kulturu i vrednosti. Na primer, jedna od osnovnih vrednosti moje kompanije je „neposrednost“. Ja sam vrlo neposredan i na taj način funkcioniše onda i čitav MCB. Druga naša vrednost je „malo je lepo“. Mi smo mala kompanija i jako smo ponosni na to. Ne želimo da porastemo i da budemo ogromna kompanija. Naša treća vrednost je „Exit & Guča“. Ja volim da donosim nove, inovativne koncepte treninga sa Zapada (Nemačka, Švedska). Isto tako, volim i svoju zemlju Srbiju i smatram da i mi „konja za trku imamo“. Zaposleni moraju znati osnovne vrednosti kompanije jer one predstavljaju uputstvo kako se ponašati u skladu sa misijom kompanije. Svaka kompanija ima svoje posebne vrednosti.

 

Primer:

Američka Bank One ima sledeće vrednosti:

  • Mršavije je bolje
  • Eliminiši biroktratiju
  • Neumorno se rešavajte balasta
  • Operacije moraju biti brze i jednostavne
  • Poštujte tuđe vreme

Mi bismo svoju banku trebali poznavati bolje od ikoga drugog. Stoga nam nisu potrebni konsultanti sa strane koji će nas učiti kako trebamo raditi.

Razmislite na trenutak o ovim vrednostima koje ima Bank One. One su životne, proste, jednostavne, jasno fokusirane. Meni se posebno sviđa prva vrednost: mršavije je bolje!

 

Mnoge kompanije imaju samo formalne vrednosti koje, ustvari, ništa ne govore. Ljudi iz PR službi ponavljaju floskule koje nikoga ne inspirišu:

  • posvećeni kupcima…
  • zadovoljstvo zaposlenih…
  • korporativna društvena odgovornost…
  • briga za okolinu…
  • bla, bla, bla…

Vaše vrednosti moraju da budu konkretne, precizne, jasne, nedvosmislene! Vrednosti su jedan od tri dela filozofije kompanije philosophy:

  • Misija mission statement
  • Vizija vision
  • Vrednosti

 

Srodni pojmovi

Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova