SWOT

SWOT skraćenica na engleskom za:

  • Strengths (snage)
  • Weaknesses (slabosti)
  • Opportunities (šanse)
  • Threats (pretnje)

 

SWOT analiza je strategijski alat strategic tool. Koristi se u strateškom planiranju kompanije ali i u operativnom planiranju: npr, SWOT kupca, SWOT teritorije, SWOT sektora i sl. Kao ilustraciju za upotrebu, pogledaj SWOT controllerskog odeljenja controller organisation.

U nastavku je primer SWOT analiza za Carnival kruzere, kompaniju koja se bavi luksuznim krstarenjima (kruzeri). Analiza je urađena 2002. godine.

 

 

Prve dva dela SWOT analize (snage i slabosti) su interni faktori iz kompanije. Druga dva dela (šanse, pretnje) su eksterni faktori iz okruženja. Ponekad se ova matrica zove i TOWS, s obzirom da kompanije više pažnje posvećuju je spoljnem okruženju (TO).

Rezultat SWOT analize treba da budu konkretne akcije odnosno strategije. Ja često volim da kažem:

 

SWOT, so what?

(SWOT, pa šta sada?)

 

Na narednoj slici je nastavak prethodne SWOT analize. Pored SWOT analize, urađen je i deo so what? odnosno napravljene su konkretne strategije (ST, SO, WT, WO). Na primer, SO 3.Ponuditi trans-atlantska putovanja proističe iz prethodne SWOT analize:

  • S6 Gradimo najveći brod
  • O4 Imamo novi sistem prognoze vremena

 

 

Srodni pojmovi

Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova
Prikaz pojmova