Blog
KAKO IZMERITI PROFITABILNOST U MALOPRODAJI? Marko Agatonović, direktor controllinga, MERCATOR
Tržište retaila u Srbiji poslednjih godina karakteriše intenzivna cenovna konkurencija vodećih trgovinskih lanaca koji, između ostalog, svojom cenovnom strategijom oblikuju trećinu ukupnog tržišta u zemlji ali i nedvosmisleno oblikuju ponašanje konkurenata koji dolaze iz sfere tradicionalne trgovine.
SPOMENAR
OPTIMIZACIJA PORTFOLIJA, Ivan Kostadinović, finansijski direktor, BAMBI
Proces optimizacije portfolija nije jednostran već zahteva formiranje tima koji uključuje zaposlene iz marketinga, prodaje, kanala snabdevanja, finansija i proizvodnje. Proces zahteva projektni pristup sa zadatkom da se kroz analizu portfolija pronađu mogućnosti za poboljšanje tržišne pozicije i eliminisanja kompleksnosti kroz eliminisanje SKU koji ne kreiraju vrednost za kompaniju.
SA POTROŠAČIMA NA TI U 21. VEKU Jovana Stanojčić, stručni saradnik za marketing i odnose sa medijima, INPHARM
Sećam se, iako bi se moglo reći da pripadam takozvanoj generaciji “milenijalsa”, kako je bilo u vreme 90-ih. Jedna prodavnica u kraju do koje je trebalo 10-15 minuta da se stigne, jedna apoteka, još udaljenija, dva bioskopa sa godišnjim repertoaraom, državni fakulteti, i dr...
I CONTROLLERI SU NEKAD BILI DECA
HR IZAZOVI, Anja Dadasović, HR direktor, KOTEKS VISCOFAN
Zaista je izazov raditi u HR odeljenju u velikoj proizvodnoj kompaniji koja je deo velike korporacije. HR odeljenje u našoj kompaniji predstavlja podršku proizvodnim procesima i stoga i težimo stvaranju partnerskih odnosa sa ostalim odeljenjima i svakodnevno podstičemo dvosmernu komunikaciju. Činjenica da se proizvodnja odvija 24/7 dovoljno objašnjava da je Koteks Viscofan jedno dinamično okruženje u kome svaki radni dan pruža nove izazove, koje naši zaposleni uspešno savladavaju.
OD A DO Š sa Aleksandrom Janković, Head of Co, LEONI
DASHBOARD KROZ POWER BI Miloš Cvetković, stariji konsultant, MCB
Ranije su se Dashboard-i kreirali u Excel-u kombinovanjem različitih tabelarnih i grafičkih prikaza podataka u Excel Sheet-u. Bilo je bitno da ti izveštaji budu na jednom listu papira, da budu pregledni i da budu interaktivni. Interaktivnost se postizala VBA programiranjem i dodavanjem interaktivnih komandi što je ceo ovaj proces činilo jako komplikovanim.
PERFORMANCE MANAGEMENT U KONTEKSTU CONTROLLINGA, Biljana Dimitrijević, CFO, KNAUF INSULATION
Svako preduzeće, u određenim životnim ciklusima svog poslovanja, suočava se i prilagođava različitim trendovima koji su uslovljeni uticajem mnogih faktora, pre svega ekonomskim i političkim dešavanjima, složenošću poslovnih promena, promenama u samim uslovima poslovanja, globalizacijom.
KOJE SU TO ZAMKE KOD UPRAVLJANJA IPM, Maja Nikčević Rmandić, nezavisni Business Advisory Consultant
Sa konceptom upravljanja individualnim učinkom zaposlenih (Individual Performance Management) sam se prvi put susrela pre desetak godina, kada su neke od mojih kolega, inače ambiciozni vizionari, želeli da u banci u kojoj sam tada radila, u to vreme jednoj od vodećih na rastućem srpskom tržištu, uvedu sistem koji je već godinama ranije postojao u banci njihovog prethodnog iskustva – CitiBank.
NAJBOLJI PRIJATELJI NAŠIH CONTROLLERA
BEBE CONTROLLINGA
MORATE VEROVATI BAZI PODATAKA, Nikola Stokić, HR direktor, NIS
Međutim, za ozbiljnu analitiku i pre zapošljavanja ozbiljnog analitičara, morate verovati bazi podataka koju analizirate i na osnovu koje ćete dalje izvlačiti zaključke. Velika je razlika između toga da li je vašu bazu „punilo“ pedeset studenata na letnjoj praksi koji su to imali kao jednokratni zadatak ili je posao završavao tim kojem je jasna svrha i viši cilj posla kojim se bave.
ONBOARDINGOM DO VRHA! Ivana Savović, specijalista za ljudske resurse, NLB banka
Izbor prilikom kreiranja Onbordinga u smislu njegove dužine, samog procesa i načina primene, zavise od kompanije, veličine sistema i mogućnosti za primenu.
DA LI JE SVE POD KONTROLOM, ŠTA MISLITE? Nataša Žikić Buha, menadžer za razvoj strateškog plana, Telekom Srbija
Performance management (PM) se definiše kao kombinacija metodologija upravljanja, metrike i tehnologije koje korisnicima omogućavaju da definišu, prate i optimizuju rezultate kako bi ostvarili ciljeve uz istovremeno usaglašavanje sa strateškim ciljevima na nivou kompanije.
DIGITALNI MARKETING, Vedran Babik, CSO, M&I
Koliko imate godina? Ako kao ja smatrate da ste u „najboljim godinama“ – iako ljudi oko vas ne misle tako – i prošli ste klasično ekonomsko obrazovanje, znate, pratite ili vas zanima nešto o marketingu, verovatno se pitate – šta se dogodilo? Portali, mreže, lajkovi, šerovi, tagovi, foloveri, influenseri. A niko se tome ne čudi. Osim vas, naravno. E pa došlo je vreme da se osvestite. Dobro došli u doba digitala! OK, znam, ispravnije bi bilo reći digitalnog marketinga, digitalnog segmenta marketinga, ali – želimo biti cool. Dakle – digital!
CONTROLLING KROZ VREME, Slavica Vučetić, finansijski menadžer, Flint Group
Prvi i osnovni preduslov za funkcionisanje controllinga jeste prilagoditi način razmišljanja čitavog tima gde svi moramo shvatiti da plovimo na zajedničkom brodu. Cilj putovanja nam je isti a da bi bezbedno i uspešno doputovali moramo u svakom trenutku znati kuda plovi brod i šta se sa njim dešava.
PRAVILNO IMPLEMENTIRAN PROCES PERFORMANCE MANAGEMENTA, Snežana Glavonjić, finansijski direktor, SAGA
Performance management predstavlja kontinuirani proces koji se sastoji iz planiranja i postavljanja ciljeva kompanije, merenja, procene napretka i dobijanja povratnih informacija kako bi se osiguralo postizanje ciljeva ili preduzele mere za poboljšanje i unapređenje.
VODIČ KA CILJU, Marija Kostić, direktor Controllinga proizvodnih jedinica Divizije za proizvodnju kablovskih sistema, LEONI
KPI jeste skraćenica za Key Performance Indicator, odnosno, ključni pokazatelj performansi. Ključni pokazatelji performansi su merljive vrednosti koje pokazuju koliko je kompanija uspešna u ostvarivanju postavljenih ciljeva.
NAJBOLJA PODELA KPI-eva U ZDRAVSTVU, Ivana Višnjić, finansijski direktor, BEL MEDIC
Fokusirala bih se na one parametre koji su manje više zajednički za sve zdravstvene ustanove bez obzira gde se one nalaze. Najveći deo istraživanja i radova iz ove oblasti kao i primene u praksi je došao iz Sjedinjenih Američkih Država, odakle potiče i najveći zdravstveni sistem na svetu i gde se čak i čuveni Robert S. Kaplan, tvorac Balance Scorecard-a, bavi zdravstvom, njegovim razvojem i unapređenjem.