Blog

Iskopaj bunar pre no što postaneš žedan - i ne vratiš pare!, Zorica Dinić, Team Leader of credit control

Iskopaj bunar pre no što postaneš žedan - i ne vratiš pare!, Zorica Dinić, Team Leader of credit control

"Kompanije traže načina da naplate svoja potraživanja. Prodaja po sistemu „znaš me, znam te“, proizvodi situaciju u kojoj sa klijentom zapadnete u ćorsokak. Strategija za izlazak, odnosno otplatu odobrenog robnog kredita najčešće glasi „platiće, rizik stvara kapital“. Da, ali koji? Subjektivni, objektivni, finansijski?"

Detaljnije
"U srcima potrošača", intervju SRĐAN POPOVIĆ, DIREKTOR MARKETINGA, IMLEK

"U srcima potrošača", intervju SRĐAN POPOVIĆ, DIREKTOR MARKETINGA, IMLEK

Šta je potrebno da bi jedna kompanija ne samo opstala tako dugo, već bila i na vrhu, i kakva je uloga marketinga u tome, objašnjava Srđan Popović, direktor marketinga u kompaniji Imleka

Detaljnije
5 novih trendova u ishrani

5 novih trendova u ishrani

SMANJUJE SE VELIČINA OBROKA, ALI NJIHOVA ENERGIJSKA VREDNOST NE SMIJE. PROIZLAZI TO IZ DIKTATA KOJI SLUŠA PREHRAMBENA INDUSTRIJA: TRAŽI SE ŠTO VIŠE SVEGA U JEDNOM PROIZVODU

Detaljnije
"U saradnji sa prirodom", istorija Fructal-a

"U saradnji sa prirodom", istorija Fructal-a

Sredinom prošlog veka posadili smo naše prvo drvo. Od njegovih plodova napravili smo sokove, nektare i druge proizvode prirode kakve niko pre nije okusio. Čisti kao priroda iz koje su potekli, sveži i okrepljujući kao voće iz kojeg su nastali.

Detaljnije
Obmana ili ne - proizvodi sa manjom gramažom

Obmana ili ne - proizvodi sa manjom gramažom

Nekad se znalo - svi proizvodi pakuju se u standardizovana pakovanja od 1 kg, 1 I ili od 500 g, 200 g i 100 g. Niko nije mogao da zamisli da u tetrapaku dobije 0,9 I mleka ili da kesica čipsa teži 54 g, a kesica preliva za testeninu tačno 63,49 g.

Detaljnije
"Jaffa i Munch - brendovi sa X faktorom", intervju, ALEKSANDAR POZNANIĆ, DIREKTOR MARKETINGA, JAFFA CRVENKA

"Jaffa i Munch - brendovi sa X faktorom", intervju, ALEKSANDAR POZNANIĆ, DIREKTOR MARKETINGA, JAFFA CRVENKA

Brend Jaffa postoji na tržištu od 1976. godine i u tom periodu postao je sinonim kvaliteta i dobrog ukusa. Prisutan je na svim tržištima u Adrijatik regionu. U fabriku Jaffe u Crvenki od 2006. godine do danas investirano je 30 miliona evra. Krajem prošle godine Jaffa je lansirala novi proizvod – Jafficu.

Detaljnije
Redovnom kontrolom performansi radnje do bolje zarade

Redovnom kontrolom performansi radnje do bolje zarade

Koliko god da mislimo da smo ovladali veštinom nabavke i prodaje uvek postoji prostor za unapređenje. U svakoj prodavnici postoji 6 principa koje bi trebalo poštovati. Pravi način implementacije tih principa doprinosi komercijalnom i privlačnom izgledu prodavnice. Oni doprinose optimizaciji prodajne površine.

Detaljnije
Virtuelni marketi – kako će ljudi kupovati u budućnosti? (Tesco: Homeplus Subway Virtual Store)

Virtuelni marketi – kako će ljudi kupovati u budućnosti? (Tesco: Homeplus Subway Virtual Store)

Ljudi u Koreji imaju zgusnut dnevni raspored. Dosta vremena provode na poslu. Britanski trgovački gigant Tesco dosetio se inovacije, HomePlus virtuelnih marketa, gde umesto da kupci idu u radnju, radnja dolazi kod njih. Stanicu metroa u Seulu oblepili su posterima koji prikazuju Tescoove proizvode sa QR kodovima.

Detaljnije
Sređivanje prodavnice-da li ste spremni za novogodišnje praznike?

Sređivanje prodavnice-da li ste spremni za novogodišnje praznike?

Zbog novogogodišnjih praznika potrebno je uskladiti enterijer vaše radnje sa praznicima i povesti računa o sledećih 5 stavki: strategija za novogodišnje praznike i izbor asortimana, cene novogodišnjeg asortimana, promocije i mesto izlaganja novogodišnjeg asortimana u trgovini.

Detaljnije
Pravim balansom do veće zarade u prodavnici

Pravim balansom do veće zarade u prodavnici

Ukoliko dobro poznajete ko su vaši kupci i ako ste na pravi način upoznali oblast koju zahvata vaša trgovina vrlo lako ćete odrediti koji artikli predstavljaju glavni deo vašeg asortimana. Sam naziv vam govori da je reč o artiklima zbog kojih kupci dolaze baš u vašu trgovinu.

Detaljnije
Kako kreirati brend: Nivea

Kako kreirati brend: Nivea

Pre sto godina, ulje i voda su ispisali istoriju nege spojivši se u jedinstvenoj maloj, Limenoj kutiji - Nivea plavoj kremi. Nivea je jedan od najpoznatijih kozmetičkih brendova. Sve je počelo kada Dr Oscar Troplovic 1890. godine kupio kompaniju Beiersdorf iz Hamburga od osnivača Paula C. Beiersdorfa.

Detaljnije
Grow or go – kako povećati prodaju sa merčendajzingom?

Grow or go – kako povećati prodaju sa merčendajzingom?

Merčendajzing predstavlja način izlaganja robe. Primenom njegovih osnovnih principa i pravila može da dođe do znatnog poboljšanja prodaje i ostvarenja većeg profita. Kod merčendajzinga treba obratiti posebnu pažnju na rafove, kase i ostrva.

Detaljnije
Potrošač sam tim se dičim

Potrošač sam tim se dičim

Predsednik SAD Džon F. Kenedi je 1962. godine održao poznati govor u Američkom Kongresu u kojem je naveo četiri osnovna prava potrošača: pravo na izbor, sigurnost, informaciju i pravo da interes potrošača bude zaštićen kroz državne institucije. Kakva su danas prava potrošača?

Detaljnije
Kako da zaradite u trgovini - dodatna prodaja, dodatna zarada!

Kako da zaradite u trgovini - dodatna prodaja, dodatna zarada!

Prema rezultatima istraživanja koja su sprovedena u Evropi, polovina obavljenih kupovina nije planirana od strane kupaca. Tehnika koja može da Vam pomogne da Vaši kupci kupe i ono što nisu planirali je dobar raspored grupa proizvoda u prodavnicama i pravilno korišćenje određenih lokacija u radnji.

Detaljnije
Saveti za izlaganje robe u trgovini

Saveti za izlaganje robe u trgovini

Prema nekim istraživanjima kupcu je potrebno u proseku oko tri sekunde da bi uočio prozvod na vašoj polici. Način izlaganja proizvoda koji imate u vašim radnjama čini razliku u odnosu na konkurenciju.

Detaljnije
Trade marketing - kako uspeti sa EST modelom?

Trade marketing - kako uspeti sa EST modelom?

EST MODEL može da pomogne u definisanju jasne ponude ka potrošaču. Za trgovca je bolje da da najbolju ponudu specifičnoj grupi potrošača nego da pokušava da bude najbolji u svemu i za svakoga. EST MODEL identifikuje pet kritičnih oblasti: asortiman, cena, moda, usluga, brza usluga.

Detaljnije
ŠTA ZNAČI MERCHANDISING U FMCG?

ŠTA ZNAČI MERCHANDISING U FMCG?

Merchandising je metoda, praksa i operacija koja služi za promovisanje i održavanje određene kategorije proizvoda. Izraz merchandise se koristi i u šou-biznisu. Merchandise su proizvodi koji su povezani sa određenom popularnom serijom, filmom, rok-grupom ili poznatom osobom.

Detaljnije