Blog

AUDIT POLITIKE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

AUDIT POLITIKE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Detaljnije
PRONALAŽENJE KORENA PROBLEMA I PRAVOG REŠENJA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

PRONALAŽENJE KORENA PROBLEMA I PRAVOG REŠENJA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Ponavljanje pitanja „zašto“ omogućava pronalaženje korena problema i pravog rešenja koje se u ovom slučaju odnosi na dodavanje filtera pumpi za podmazivanje. Da radnici nisu pratili proces ponavljanja pitanja, mogli su se zadovoljiti neodgovarajućim uzrokom i sprovesti neodgovarajuću meru, kao što je zamena osigurača.

Detaljnije
SINDIKAT PROTIV PROMENA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

SINDIKAT PROTIV PROMENA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Radnici oberučke dočekaju usvajanje novih veština i otvaranje novih mogućnosti, zato što slična iskustva otvaraju nove horizonte i životne izazove.

Detaljnije
TQC JE ORIJENTISAN NA KORISNIKE, A NE NA PROIZVOĐAČE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

TQC JE ORIJENTISAN NA KORISNIKE, A NE NA PROIZVOĐAČE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Japanski prodavac nam prilikom svake posete postavi niz pitanja da bi saznao šta nam je zaista potrebno. Kada nas obiđe evropski prodavac, uvek slušamo kako smo veoma glupi. Kad god mu se požalimo, pokušava da pobedi u raspravi.

Detaljnije
NEPRIJATELJI ILI SAVEZNICI? Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

NEPRIJATELJI ILI SAVEZNICI? Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Svet postaje sve manji. Sve više ljudi različitih nacionalnosti, etničkog porekla i kulturnog nasleđa rade zajedno. Postoji sve izraženija potreba za „međukulturalnim razumevanjem i komunikacijom“.

Detaljnije
SVAKI SLEDEĆI PROCES JE KORISNIK. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

SVAKI SLEDEĆI PROCES JE KORISNIK. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Ovaj koncept je pomogao inženjerima i radnicima u fabrici da shvate da njihovi korisnici nisu samo bezlični korisnici finalnih proizvoda na tržištu već i ljudi u narednom procesu.

Detaljnije
KAIZEN MENADŽMENT. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

KAIZEN MENADŽMENT. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Menadžment u velikom broju kompanija prvenstveno znači prenošenje politike top menadžmenta nadole po funkcionalnoj organizaciji. Top menadžment obično formuliše godišnje politike ili ciljeve na početku godine na osnovu dugoročnih planova i strategija.

Detaljnije
SKRATITE VREMENE ČEKANJA.

SKRATITE VREMENE ČEKANJA.

Istraživanja su pokazala da se korisnici nerviraju ako telefon zazvoni više od pet puta pre nego što neko od zaposlenih podigne slušalicu. Ovo je priča o QC programu uvedenom u glavnu kancelariju velike banke.

Detaljnije
KAIZEN POLITIKA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

KAIZEN POLITIKA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Cilj ne može biti ostvaren bez precizno određenih sredstava. Ciljevi i sredstva se razlikuju na svakom menadžerskom nivou. Ono što je za nekog sredstvo, za drugog je cilj.

Detaljnije
KVALITET NA PRVOM MESTU, A NE PROFIT! Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

KVALITET NA PRVOM MESTU, A NE PROFIT! Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Pobrinite se za kvalitet, a profit će sam doći!

Detaljnije
KAKO UZ POMOĆ TPM-a DA UŠTEDITE U KAIZENU? Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

KAKO UZ POMOĆ TPM-a DA UŠTEDITE U KAIZENU? Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

TPM (Total Productive Maintenance) nastoji da maksimizuje efikasnost postrojenja pomoću sveobuhvatnog sistema preventivnog održavanja, tokom čitavog životnog veka postrojenja. Angažuje sve zaposlene, u svim odeljenjima i na svim nivoima. Motiviše ljude na održavanje fabrike preko malih grupa i dobrovoljnih aktivnosti.

Detaljnije
AKTIVNOSTI  MALIH GRUPA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

AKTIVNOSTI MALIH GRUPA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Dve teme izazivaju pomamu u japanskoj poslovnoj zajednici: TQC i aktivnosti malih grupa. Obe su postale toliko popularne među japanskim poslovnim ljudima, da bilo koja knjiga sa ovim rečima u naslovu, može odmah da računa na 5.000 čitalaca.

Detaljnije
POBOLJŠANJE SISTEMA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

POBOLJŠANJE SISTEMA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Kaizen pokriva čitav spektar poslovanja, počevši od načina na koji radnik radi u radionici. Odatle se seli na poboljšanja na mašinama i postrojenjima da bi konačno našao mesto u sistemima i procedurama. Kaizen je sveprisutan. Zbog toga mnogo japanskih menadžera veruje da je kaizen 50% menadžerskog posla.

Detaljnije
RAZGOVORI SA PODACIMA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

RAZGOVORI SA PODACIMA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

„Kada vidite podatke, sumnjate u njih! Kada vidite instrumente za merenje, sumnjajte u njih! Kada vidite hemijske analize, sumnjajte u njih!“

Detaljnije
STOP ZALIHAMA! Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

STOP ZALIHAMA! Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Koncept just in time nudi značajne prednosti, poput: kraće vreme trajanja procesa, kraće vreme potrošeno na posao van procesa, manje zalihe, poboljšana ravnotežu među različitim procesima i razjašnjeni problemi.

Detaljnije
KAIZEN I TQC. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

KAIZEN I TQC. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Japan je razvio razrađen sistem kaizen strategija kao menadžerskih alata u okviru TQC pokreta. Smatra se da je to jedno od najvećih dostignuća u menadžmentu XX veka.

Detaljnije
UPOTREBA PDCA CIKLUSA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

UPOTREBA PDCA CIKLUSA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

PDCA (Plan-Do-Check-Act) ciklus je serija aktivnosti usmerenih ka poboljšanju. PDCA krug se ne sme zaustaviti. Čim se neko poboljšanje ostvari, ono postaje standard, koji na dalje inicira nove promene, i dalje pokreće ovaj krug.

Detaljnije
KONTROLNE TAČKE (R)  I TAČKE PROVERE (P). Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

KONTROLNE TAČKE (R) I TAČKE PROVERE (P). Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Kontrolni grafikoni koriste se za određivanje, na osnovu pokreta tačaka, vrste promena koje su se desile u procesu proizvodnje. Tu na scenu stupaju kontrolne i tačke provere. „Cilj“ označava kontrolnu tačku, a „mere“ tačku provere.

Detaljnije
JAPAN VS. EUROPE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

JAPAN VS. EUROPE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Rad zaposlenog se u svakom poslu zasniva na postojećim standardima, eksplicitnim ili implicitnim, nametnutim od strane menadžmenta. Ovde možemo da vidimo kako se to radi u Japanu, a kako na Zapadu.

Detaljnije
KORISNIK JE KONAČNI SUDIJA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

KORISNIK JE KONAČNI SUDIJA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Svi napori menadžmenta u okviru kaizena mogu se svesti na dve reči: ZADOVOLJSTVO KORISNIKA.

Detaljnije