Blog
AUDIT POLITIKE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
PRONALAŽENJE KORENA PROBLEMA I PRAVOG REŠENJA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Ponavljanje pitanja „zašto“ omogućava pronalaženje korena problema i pravog rešenja koje se u ovom slučaju odnosi na dodavanje filtera pumpi za podmazivanje. Da radnici nisu pratili proces ponavljanja pitanja, mogli su se zadovoljiti neodgovarajućim uzrokom i sprovesti neodgovarajuću meru, kao što je zamena osigurača.
SINDIKAT PROTIV PROMENA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Radnici oberučke dočekaju usvajanje novih veština i otvaranje novih mogućnosti, zato što slična iskustva otvaraju nove horizonte i životne izazove.
TQC JE ORIJENTISAN NA KORISNIKE, A NE NA PROIZVOĐAČE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Japanski prodavac nam prilikom svake posete postavi niz pitanja da bi saznao šta nam je zaista potrebno. Kada nas obiđe evropski prodavac, uvek slušamo kako smo veoma glupi. Kad god mu se požalimo, pokušava da pobedi u raspravi.
NEPRIJATELJI ILI SAVEZNICI? Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Svet postaje sve manji. Sve više ljudi različitih nacionalnosti, etničkog porekla i kulturnog nasleđa rade zajedno. Postoji sve izraženija potreba za „međukulturalnim razumevanjem i komunikacijom“.
SVAKI SLEDEĆI PROCES JE KORISNIK. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Ovaj koncept je pomogao inženjerima i radnicima u fabrici da shvate da njihovi korisnici nisu samo bezlični korisnici finalnih proizvoda na tržištu već i ljudi u narednom procesu.
KAIZEN MENADŽMENT. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Menadžment u velikom broju kompanija prvenstveno znači prenošenje politike top menadžmenta nadole po funkcionalnoj organizaciji. Top menadžment obično formuliše godišnje politike ili ciljeve na početku godine na osnovu dugoročnih planova i strategija.
SKRATITE VREMENE ČEKANJA.
Istraživanja su pokazala da se korisnici nerviraju ako telefon zazvoni više od pet puta pre nego što neko od zaposlenih podigne slušalicu. Ovo je priča o QC programu uvedenom u glavnu kancelariju velike banke.
KAIZEN POLITIKA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Cilj ne može biti ostvaren bez precizno određenih sredstava. Ciljevi i sredstva se razlikuju na svakom menadžerskom nivou. Ono što je za nekog sredstvo, za drugog je cilj.
KVALITET NA PRVOM MESTU, A NE PROFIT! Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Pobrinite se za kvalitet, a profit će sam doći!
KAKO UZ POMOĆ TPM-a DA UŠTEDITE U KAIZENU? Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
TPM (Total Productive Maintenance) nastoji da maksimizuje efikasnost postrojenja pomoću sveobuhvatnog sistema preventivnog održavanja, tokom čitavog životnog veka postrojenja. Angažuje sve zaposlene, u svim odeljenjima i na svim nivoima. Motiviše ljude na održavanje fabrike preko malih grupa i dobrovoljnih aktivnosti.
AKTIVNOSTI MALIH GRUPA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Dve teme izazivaju pomamu u japanskoj poslovnoj zajednici: TQC i aktivnosti malih grupa. Obe su postale toliko popularne među japanskim poslovnim ljudima, da bilo koja knjiga sa ovim rečima u naslovu, može odmah da računa na 5.000 čitalaca.
POBOLJŠANJE SISTEMA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Kaizen pokriva čitav spektar poslovanja, počevši od načina na koji radnik radi u radionici. Odatle se seli na poboljšanja na mašinama i postrojenjima da bi konačno našao mesto u sistemima i procedurama. Kaizen je sveprisutan. Zbog toga mnogo japanskih menadžera veruje da je kaizen 50% menadžerskog posla.
RAZGOVORI SA PODACIMA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
„Kada vidite podatke, sumnjate u njih! Kada vidite instrumente za merenje, sumnjajte u njih! Kada vidite hemijske analize, sumnjajte u njih!“
STOP ZALIHAMA! Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Koncept just in time nudi značajne prednosti, poput: kraće vreme trajanja procesa, kraće vreme potrošeno na posao van procesa, manje zalihe, poboljšana ravnotežu među različitim procesima i razjašnjeni problemi.
KAIZEN I TQC. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Japan je razvio razrađen sistem kaizen strategija kao menadžerskih alata u okviru TQC pokreta. Smatra se da je to jedno od najvećih dostignuća u menadžmentu XX veka.
UPOTREBA PDCA CIKLUSA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
PDCA (Plan-Do-Check-Act) ciklus je serija aktivnosti usmerenih ka poboljšanju. PDCA krug se ne sme zaustaviti. Čim se neko poboljšanje ostvari, ono postaje standard, koji na dalje inicira nove promene, i dalje pokreće ovaj krug.
KONTROLNE TAČKE (R) I TAČKE PROVERE (P). Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Kontrolni grafikoni koriste se za određivanje, na osnovu pokreta tačaka, vrste promena koje su se desile u procesu proizvodnje. Tu na scenu stupaju kontrolne i tačke provere. „Cilj“ označava kontrolnu tačku, a „mere“ tačku provere.
JAPAN VS. EUROPE. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Rad zaposlenog se u svakom poslu zasniva na postojećim standardima, eksplicitnim ili implicitnim, nametnutim od strane menadžmenta. Ovde možemo da vidimo kako se to radi u Japanu, a kako na Zapadu.
KORISNIK JE KONAČNI SUDIJA. Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai
Svi napori menadžmenta u okviru kaizena mogu se svesti na dve reči: ZADOVOLJSTVO KORISNIKA.