Blog
Vizuelni menadžment
Rukovodioci zahtevaju najbolje od ljudi koji rade sa njima. Ali, da bi od njih dobili najbolje, moraju im omogućiti najbolje radno okruženje. Standardizovan rad znači da proizvodni procesi i procedure koje opisuju faze u proizvodnji moraju biti detaljno i izuzetno precizno određene.
Negativne paradigme i promene
Ukoliko izuzmeno odluku rukovodstva za koju smatramo da je doneta i podržana, postoji samo jedna važna prepreka koju treba savladat - paradigme i otpor prema promenama
OSTANI FOKUSIRAN - KOBETSU KAIZEN
"Kai" znači promena, i "zen" znači dobar (na bolje). U osnovi Kaizen je za mala poboljšanja, ali vrši se na redovnoj bazi i uključuje sve ljude u organizaciji. Kaizen je u suprotnosti sa velikim spektakularnim inovacijama. Kaizen zahteva malo ili nimalo ulaganja.
POGURATI U PRAVOM SMERU - Kanban sistem
KANBAN (kartica) je sastav koji za cilj ima da zalihe u proizvodnji smanji i da ih zadrži na što nižem nivou. Samoupravljanje tokom materijala između dobavljača i preduzeća koje preuzima robu koristi se u JIT proizvodnji. Kanban je sistem signalizacije koji koristi kartice da signalizira potrebu za materijalom.
KO OPSTAJE NA TRŽIŠTU: NAJBOLJI ILI NAJJAČI? - Kaizen
Opšte je poznato da na tržištu opstaju samo oni koji poseduju sposobnost stalnog i brzog prilagođavanja uslovima, koji se, ukratko rečeno, stalno menjaju. Na tržištu opstaju samo najbolji, a ne najjači.
KADA JE PRAVI TAJMING? - Kaizen
JIT je proizvodna filozofija koja uključuje integrisani skup postupaka / aktivnosti radi ostvarenja obima proizvodnje koristeći minimalne zalihe. Visoko koordiniran sistem za obradu u kojoj se roba kreće kroz sistem i procese obrade, baš kao što i treba.
REŠENJE ZA SVE PROBLEME - Kaizen filozofija
Ako težimo nejednakoj raspodeli stvari u univerzumu, Pareto princip predstavlja nezaobilaznu metodu. Sam princip tvrdi da 80% od celine vodi porekle od značajne manjine, dok samo 20% vodi poreklo od trivijalne većine.
EFIKASNI BEZ SUVIŠNOG KRETANJA- Kaizen
Postojanje suvišnih pokreta je neminovno, ali otvara ogroman prostor za poboljšanje. Gubici izazvani suvišnim pokretima obuhvataju svako pomeranje ljudi koje ne dodaje vrednost proizvodu.
NAUČI KAD DA STANEŠ - Overprocessing u Kaizenu
Analizirajte zahteve korisnika kako biste odredili optimalan stepen obrade. Ne gubite klijente zbog nedovoljne ispunjenosti njihovih zahteva, ali i ne stvarajte sebi trošak neodgovarajućom obradom.
KADA JE 1% MNOGO? - Kaizen
Treba težiti konceptu Zero Defects! Kvalitet se dugo pamti i kad se cena zaboravi. Svaki rad koji ne isunjava zahteve korisnika se definiše kao defekt. Defekti predstavljaju veoma veliki problem za svaku kompaniju.
IZGUBITE GUBITKE - Kaizen
Da li ste sigurni da vam transport donosi isključivo ono što želite? Analizirajte koje gubitke može da izazove. Gubici koji javljaju u transportu su sva ona pomeranja materijala koja ne dodaju vrednost proizvodu. Pomeranje se može vršiti kolicima, kamionima, viljuškarima ili jednostavno rukama i nogama.
NEPRIUŠTIVI "LUKSUZ" U POSLOVANJU - VIŠE ≠ BOLJE - Kaizen
Nepotrebne zalihe su „luksuz“ koji ne možete priuštiti u poslovanju. Uopšteno gledano, gubici koji se javljaju u vidu nepotrebnih zaliha predstavljaju svaku vrstu materijala koja trenutno nije potrebna za zadovoljenje zahteva kupaca.
KO ČEKA, TAJ (NE) DOČEKA - Kaizen
Vaši zaposleni čekaju? Vi to sebi ne možete priuštiti. Čekanje opisuje situacije kada se javlja stanje mirovanja koje prouzrokuju materijali, mašine, inspekcija ili informacije kada nisu u pravom trenutku spremni za ljude.
MAJKA SVIH GUBITAKA - OVERPRODUCTION (PREKOMERNA PROIZVODNJA) - Kaizen
Ne radite više, radite pametnije. Prekomerna proizvodnja predstavlja jedan od 7 Deadly Wastes koji se javlja usled proizvodnje većeg broja proizvoda nego što je potreba korisnika.
PROCESI KROZ PRIZMU KAIZENA
PROCESI KROZ PRIZMU KAIZENA - Aktivnosti koje dodaju vrednost (VA), Aktivnosti koje ne dodaju vrednost (NVA).