Kaizen (kaizen)
Japanska reč kaizen, sastavljena od dva znaka kandži pisma:
- „kai“ što znači promena i
- „zen“ što znači dobro
Kaizen znači težnju za neprestanim, sistematičnim i postepenim poboljšavanjem. Kaizen je pristup koji uvažava bitnost ljudi jer promoviše motivaciju zaposlenih i njihovo identifikovanje sa zadacima koje obavljaju. To čini tako što im daje priliku da učestvuju u razvoju procesa. U Evropi, gde je kaizen ideja preuzeta, poznata je i kao „neprekidno poboljšavanje“ (continuous improvement).
Najvažniji element u neprekidnom poboljšavanju je radionica. Na njoj učesnici – po pravilu, zaposleni u oblasti koja treba da se razmotri, pod vođstvom posebno obučenog moderatora – analiziraju već uspostavljene radne procese i osmišljavaju moguća poboljšanja tamo gde su se otkrile slabosti. Po završetku radionice, učesnici uglavnom sami sprovode rešenja koje su direktno predložili. Ako se setimo Kusturičinog filma, onda možemo i da kažemo:
Svakog dana, u svakom pogledu, sve više i više napredujem!