Quo vadis (Ansofova matrica)
Izraz Quo vadis znači kuda ideš? Ova matrica je poznata i po imenu Ansofova matrica, po autoru Igoru Ansofu. Matrica pomaže kompaniji da donese ključnu strategijsku odluku:
U kom pravcu želimo da idemo u smislu proizvoda i tržišta?
U ovoj matrici kompanija kombinuje dve ključne stvari: proizvode i tržišta. Matrica tržišta i proizvoda pomaže u potrazi za novim proizvodima i tržištima i integrisanju postojećih kombinacija proizvoda/tržišta. Na osnovu nje se prave profili rizika i potencijali za sinergiju. Postoji i linija rizika gde moramo biti oprezni. Što se dalje udaljavamo od postojećih proizvoda i postojećih tržišta strategija je sve riskantnija. Tržište možemo da definišemo na više različitih načina: kupci, kanali distribucije, načini prodaje, zemlje, regioni...
Quo vadis je jedan od strategijskih alata strategic tools koje controlleri koriste za strateški controlling.