5 saveta kako da vaši proizvodi budu najbolji
Diferencirati se danas teže je nego ikad, a trendovi koji će oblikovati globalnu retail industriju u ovoj godini donose velike promene u kreiranju i primeni poslovne prakse. Ukratko, maloprodajna industrija u 2016. godini može se opisati sa tri pojma - zdravlje, tehnologija i komunikacije.
1. Zdravlje u srcu trgovine
d dUsredsređenost potrošača na zdravlje nije trend svojstven samo Velikoj Britaniji. Vrlo je verovatno da na njega neće ostati imun ni ostatak sveta. Prema prognozama IGD-a, vlade zemalja će izvrsiti veći pritisak na FMCG industriju za doprinos nacionalnim zdravstvenim ciljevima, a kompanije će, nema sumnje, prepoznati u tome veliku priliku za prednost nad konku rencijom.
Ovaj trend će dovesti do širokog raspona inovacije i u trgovinama. Očekujemo da vidimo kako se ta promena odražava na izlaganje proizvoda i isticanje zdravijeg izbora u prvi plan. Očekujemo, takođe, da će trgovci više stimulisati kupca kroz razne popuste, promocije i nagrade.
Očekujemo da će trend redefinisanja biti od suštinskog značaja i za dobavljača, jer će asortiman na trgovačkim policama biti "skloniji" zdravim proizvodima i navikama.
2. Promena smera
k kTradicionalno, u maloprodaji je tok kreiranja i primene najbolje prakse išao od Zapada prema Istoku. Danas, ekonomije azijskih zemalja ispoljavaju takvu dinamičnost da tok počinje da menja smer. Ukoliko zapadni trgovci ne žele da zaostaju, moraju da ubrzaju tempo inovacija.
Da bi bio u toku sa novim trendovima, Zapad bi mogao da prisvoji neke od primera iz Azije, gde se, na primer, svakog 11. novembra (11.11) slavi Singles' Day. Taj dan je prilika da mladi Azijati sa ponosom slave to što su singl, ali i dan kada se ostvaruje rekordna online prodaja na globalnom nivou.
3. Moć glasa
s sGlasovna kontrola smart telefona postala je univerzalna, ali sledi novi talas inovacija, sa kojima će se ova tehnologija razvijati. Bićemo u mogućnosti da naručimo proizvode, organizujemo svoj život i dođemo do informacija putem uređaja koji će "razgovarati" sa nama.
Sa ciljem da održe korak sa usvajanjem glasovne tehnologije, brendovi bi trebalo da počnu da razmišljaju o plaćanju licence tehnološkim provajderima, koji će im zauzvrat omogućiti prodaju uz pomoć te tehnologije. Naša prognoza je da će kompanije ući u trku za ekskluzivna prava na prodaju i da će se suočiti sa novom konkurencijom - internet pretraživačima (search engines), koji će postati potencijalne trgovine budućnosti.
x
4. Moguća misija
j nMaloprodajnim trgovcima će postajati sve važnije da uštede vreme kupcima. Oni će lojalnost graditi kroz ponudu korisnih i jednostavnih rešenja, koja će, sa druge strane, ojačati konkurenciju.
Prodajni objekti će doživeti velike promene u izgledu i rasporedu, i vrlo je verovatno da će biti razvijen koncept takozvane microconvenience store (mikro male radnje), kroz koju će taj format radnji ostati relevantnan.
k
5. Emocije vs. promocije
j nDiferencirati se danas teže je nego ikad. Zato očekujemo da će se kompanije udaljiti od modela zatrpavanja potrošača promocijama (blizzard of promotions) i tražiti nove načine da grade lojalnost sa kupcima. Mi prognoziramo da će se brendovi sve više fokusirati na analizu psihologije potrošača, sa ciljem da ostvare personalizovanu interakciju sa njima. Trgovci će shvatiti da pobeđuju sa ljudima, a ne sa klijentima.
Mikroelementi u komunikaciji, odnosno neposrednost izmedu potrošača, brendova i trgovca će biti presudni za interakciju, a društvene mreže će igrati ključnu ulogu u građenju tog odnosa.
Izvor: Instore