Outstaffing vs. Outsourcing
Outstaffing
Outstaffing daje mogućnost kompanijama da celokupne delove poslovanja prenesu na agenciju na takav način da se ljudi koji su već angažovani od strane klijenta postave na platni spisak agencije, a svoje radne zadatke obavljaju po zahtevu klijenta. Agencija je odgovorna za obračun poreza, platnih spiskova i sva pravna pitanja koja se odnose na zapošljavanje radnika. Oni su formalno prijavljeni kod agencije, a funkcionalno odgovaraju svom nadređenom kod poslodavca.
Suštinska razlika: prepuštamo ljude.
Organizacija posla: na poslodavcu.
Vođenje i organizacija zaposlenih: na poslodavcu.
Plate zaposlenih: na eksternoj kući (poslodavac dobija fakturu gde su plate i fee koji pripada eksternoj kući).
Menjanje zaposlenih: na eksternoj kući na zahtev poslodavca.
Benefiti:
- Premeštanje kadrovskih poslova na drugog
- Zaposleni su na platnom spisku eksterne kuće (oni vode kompletnu kadrovsku administraciju)
Slabosti: neisplativost.
Finansijska perspektiva: Svaka kuća nudi svoje uslove (Dekra, Consulteam, Adecco). Kreću se između 6 – 12 % fee - na zarade zaposlenih
Šta se dešava sa ljudima? Agencija neće da primi zaposlene na neodređeno (u ovom slučaju dodaju u ugovor tačku da poslodavac mora da plati otpremninu).
Stav HR: Neisplativo, benefiti su samo za HR (skidanje zaposlenih sa administrativnih i drugih poslova).
Outsourcing
Outsourcing je prepuštanje dela poslova spoljnom partneru. Kod outsourcing-a celu funkciju, fazu ili deo poslovnog procesa jednog preduzeća, obavlja drugo preduzeće koje se specijalizovalo za tu vrstu poslova. Na taj način smanjujete troškove i štedite vreme koje možete iskoristiti za svoju osnovnu delatnost, da ubrzate svoje poslovanje i povećavate produktivnost.
Suštinska razlika: prepuštamo ceo proces, kompletnu oblast
Organizacija posla: na eksternoj kući
Vođenje i organizacija zaposlenih: na eksternoj kući
Plate zaposlenih: na eksternoj kući bez uticaja poslodavca
Menjanje zaposlenih: na eksternoj kući
Benefiti:
- Povećanje stepena znanja i veština - pristupom intelektualnom vlasništvu spoljnih izvršilaca, postižu se šira znanja i iskustva u vlastitom poslovanju, obezbeđuje operativna stručnost i specijalizacija usled pristupa najboljim praksama, što može biti teško ili vremenski zahtevno ukoliko se razvija samostalno sa postojećim unutrašnjim resursima.
- Povećanje kvaliteta upravljanja - prenosom rizika na spoljnog izvršioca, koji ima bolje kvalifikacije i specijalizaciju za obavljanje određenih poslova, postiže se ublažavanje rizika, jer se odgovornost za određene poslovne procese ili usluge koje su izvan temeljnih kompetencija privrednog subjekta prenosi na spoljnog izvršioca.
- Unapređenje kapaciteta za inovacije - korišćenjem spoljnih izvršilaca za nedostajuća znanja, sa kojima je neophodno dopuniti ograničene unutrašnje kapacitete za inovaciju, obezbeđuje se ubrzanje razvoja poslovanja kroz dodatne mogućnosti koje donosi spoljni izvršilac.
Slabosti:
- Javljanje straha kod ostalih zaposlenih.
- Rešavanje pitanja u vezi sa našim postojećim zaposlenima - tehnološki višak, otpremnine – skupo.
Finansijska perspektiva: U zavisnosti od toga sa kojom kućom sklopimo “DEAL” uslove definišemo posebno i uslovi se prevashodno tiču organizacije posla - kadrovi ovde nisu pitanje za nas.
Šta se dešava sa ljudima? Otkaz, odnosno otpremnine za tehnološki višak.
Stav HR: Skupo u startu, ali dugoročno možda isplativo.