rečnik pojmova

Cost of sales (funkcionalna metoda)

Cost of sales je metoda za pravljenje Bilansa uspeha P&L. Kod ove metode se od prodaje oduzima COGS i dobija se gross margina. Od gross margine se oduzima SGA i dobija se operativni profit. Ispod operativnog profita su neoperativne stavke, kamata i porez na dobit.

Cost of Sales

Cost of sales je standardna metoda za pravljenje Bilansa uspeha u SAD, Kanadi i Velikoj Britaniji. U svim inostranim udžbenicama koji za temu imaju Management Accounting (upravljačko računovodstvo) ili Cost Accounting (troškovno računovodstvo) postoji samo ova metoda kod izrade Bilansa uspeha. Sa druge strane,  postoji i metoda cost of summary koja je popularna u Nemačkoj i delimično u Evropi (bivša Jugoslavija). Cost summary ili Metoda ukupnih troškova je zvanična metoda za pravljenje Bilansa uspeha u Srbiji. Od 2001. godine dosta srpskih kompanija je prihvatilo Cost of sales metodu za svoje interne izveštaje.