Mission statement (izjava o misiji)
Izjava o misiji daje osnovna pravila o načinu na koji se upravlja kompanijom. Ona to čini tako što upoznaje zaposlene firme sa glavnim ciljevima i parametrima celog spektra aktivnosti preduzeća. Jasna izjava o misiji daje odgovor na pitanje:
Šta hoćemo da budemo?
To je pisani izraz korporativnog identiteta. Pojašnjavanje i formulisanje izjave o misiji spadaju u zadatke upravljanja, tj. razrade politike kompanije. Izjave o misiji služe za motivisanje svih zaposlenih. Reč „motivisati“ potiče od latinske reči „movere“, tj. kretati se. Ali do kretanja u smislu ostvarivanja glavnih ciljeva će doći samo ako top menadžment da svoj primer tako što će raditi u skladu sa principima misije.
Jack Welch jedan od najpoznatijih svetskih menadžera, imao je sledeća razmišljanja o misiji:
Misija odgovara na jedno jedino pitanje: Na koji način želimo pobediti u ovom poslu? Konačno oblikovanje misije je zadatak najvišeg rukovodstva kompanije. Misiju ne može, a i ne sme, da stvara niko drugi osim ljudi koji će potom u celosti preuzeti odgovornost za njezino sprovođenje.
Često kompanije imaju pomalo bezlične vizije i misije u kojima ponavljaju čuvene fraze: klijenti, lideri, zaposleni, akcionari i sl. Na primer, pogledajte sledeću izjavu o viziji i misiji. Pokušajte da odgovorite:
- Da li vas inspiriše?
- Da li je pamtljiva?
- Da li, uopšte, znate o kojoj se kompaniji radi i čime se ona bavi?
- Misija
- Vizija vision
- Vrednosti corporate values