Gađajte u srce, ne u glavu! Napravi savršen slogan za svoju kampanju
Kada neka kompanija ili preduzeće započinje svoj rad, obično se čak i prerano potraži dizajner da napravi logotip – grafičku reprezentaciju koja će novoj kompaniji obezbediti vizualnu prepoznatljivost. Mnogo jeftinije, ali nikako lakše nije napraviti dobar slogan kompanije. Mala vežba kreativnosti na duge staze može mnogo da pomogne – evo o čemu bi trebalo da vodite računa.
a
Slogani koje pamtimo
Slogan je krilatica, nekoliko vezanih reči koji predstavljaju suštinu brenda.
Šta pomislite kada vidite ove slogane? Ili još važnije, kako se osećate? Šta vam poručuju kompanije ovim jednostavnim rečenicama? Moćne poruke u ovim rečima uticale su na to da baš ovim brendovima, između mnogih koji su im konkurentni, poklonimo svoje poverenje. Možemo li nešto da naučimo od njih?
- Just Do It!
- Think Different
- Jer vi to zaslužujete
- Može!
Idite i pitajte najbolje kopirajtere: najteže je pisati kratko i upečatljivo, a slogan je baš to. Međutim, privlačenje pažnje nije jedini sastojak dobrog slogana. Sedite za sto, uzmite olovku i pokušajte da pratite sledeća uputstva.
a
#1 Pronađite suštinu svog brenda
Sedite i maštajte o svom brendu, o ideji koja je bila na umu kada je pisana misija i vizija kompanije. Nabacajte na papir sve vrednosti za koje želite da se kao brend založite. Napravite listu od 10 najvažnijih, a onda ih sagledajte kritički i odmah precrtajte manje važne. Da, teško je, ali kao što ne postoji jedan lek za deset bolesti, isto tako ne postoji kompanija koja može da reši sve probleme na svetu, ma koliko da je društveno-odgovorna i ambiciozna.
Pokušajte zatim da preostale vrednosti za koje se zalažete poređate po važnosti. Neće vam se ovo dopasti: obrišite ponovo poslednje 2-3. Ono što je preostalo možda može da se uklopi i stane u jedan slogan, posebno ako su vrednosti komplementarne. Vaš slogan biće ipak mnogo moćniji ako se odlučite za jednu vrednost – pogledajte najuspešnije koje smo već pobrojali i biće vam jasno zašto vredi precrtavati.
a
#2 Gađajte u srce, ne u glavu
Ljudi možda misle glavom, ali većinu stvari rade srcem. Kako da se obratite osećanjima svoje ciljne grupe? Pokušajte da budete univerzalni, a opet konkretni. Treba nam nešto što će pozivati na svakodnevne situacije, nešto sa čim većina ljudi može da se poistoveti. Bilo da svojim proizvodom ili uslugom rešavate problem ili samo nudite pomoć, potrebno je da ljudi odmah shvate da je baš to što vi nudite ono što im treba.
Svi bismo želeli da razmišljamo „izvan kutije”. Svi na nekom dubokom nivou volimo sebe i znamo da smo zaslužili da se počastimo nečim lepim. Niko od nas ne voli da bude odbijen, pa makar to bilo u banci. Razumete o čemu se radi?
a
#3 Da zvuči…
Ako ste smislili koju suštinu vaša poruka treba da prenese i ako ste smislili koju emociju želite da pogodite kod svoje ciljne grupe, ostaje vam samo jedno: da svoj slogan uobličite. Kako? Tu nema mnogo pomoći – pokušajte da budete kreativni ili nađite nekoga ko će u tome uspeti umesto vas. U načelu, važno je da vaš slogan bude:
- Kratak,
- Upečatljiv,
- Da se lako pamti,
- Rado ponavlja,
- Da samostalno prenosi poruku.
Nije loše da plan o logotipu i sloganu napravite u isto vreme, jer se mogu dopunjivati. S druge strane, imajte u vidu da reči ipak imaju rok trajanja. Pogledajte primere Koka-Kole, pa od skora i Mekdonaldsa: nedavno su oba ova svetska brenda promenila svoje slogane, jer se baza njihovih korisnika promenila i potrebno je skrenuti pažnju na druge aspekte proizvoda.
Pravu vrednost slogana uvidećete kada odzvoni u ušima najmanje zainteresovane osobe. Danas retko ko ima vremena da vam posveti pažnju. Ako u samo 5 reči možete na zanimljiv način predstavite suštinu i prenesete poruku, ili makar da samo zainteresujete nekoga – to će biti veliki uspeh koji, bez obzira na najnaprednije medije, istančanu taktiku i prefinjen osećaj, ipak dugujete dobrom sloganu.
a
a
Izvor: Beeshaper