KOJE SU TO VREDNOSTI JEDNE KOMPANIJE? (www.mcb.rs/free)

Vrednosti su način na koji se zaposleni ponašaju u kompaniji. One odslikavaju specifičnu kulturu svake kompanije. Vrednosti se ogledaju u govoru, jeziku, načinu ponašanja, načinu odevanja, mitovima, legendama koje kruže kompanijom, načinu rada, pisanoj i usmenoj komunikaciji, odnosima prema kolegama i sl. Većina će se složiti da su su Nemci formalni, tačni, profesionalni, uzdržani i pomalo kruti. Sa druge strane, Španci su veseli, neformalni, ponekad je njihova filozofija „lako ćemo“. Kao što i nacije imaju svoje kulture i vrednosti, tako i svaka kompanija ima svoju kulturu i vrednosti. Na primer, jedna od osnovnih vrednosti moje kompanije je „neposrednost“. Ja sam vrlo neposredan i na taj način funkcioniše onda i čitav MCB. Druga naša vrednost je „malo je lepo“. Mi smo mala kompanija i jako smo ponosni na to. Ne želimo da porastemo i da budemo ogromna kompanija. Naša treća vrednost je „Exit & Guča“. Ja volim da donosim nove, inovativne koncepte treninga sa Zapada (Nemačka, Švedska). Isto tako, volim i svoju zemlju Srbiju i smatram da i mi „konja za trku imamo“. Zaposleni moraju znati osnovne vrednosti kompanije jer one predstavljaju uputstvo kako se ponašati u skladu sa misijom kompanije. Svaka kompanija ima svoje posebne vrednosti.

Primer:

Američka Bank One ima sledeće vrednosti:

  • Mršavije je bolje
  • Eliminiši biroktratiju
  • Neumorno se rešavajte balasta
  • Operacije moraju biti brze i jednostavne
  • Poštujte tuđe vreme

Mi bismo svoju banku trebali poznavati bolje od ikoga drugog. Stoga nam nisu potrebni konsultanti sa strane koji će nas učiti kako trebamo raditi.

Razmislite na trenutak o ovim vrednostima koje ima Bank One. One su životne, proste, jednostavne, jasno fokusirane. Meni se posebno sviđa prva vrednost: mršavije je bolje!

Mnoge kompanije imaju samo formalne vrednosti koje, ustvari, ništa ne govore. Ljudi iz PR službi ponavljaju floskule koje nikoga ne inspirišu:

  • posvećeni kupcima...
  • zadovoljstvo zaposlenih...
  • korporativna društvena odgovornost...
  • briga za okolinu...
  • bla, bla, bla...

Vaše vrednosti moraju da budu konkretne, precizne, jasne, nedvosmislene! Vrednosti su jedan od tri dela filozofije kompanije philosophy:

  • Misija mission statement
  • Vizija vision
  • Vrednosti
Ovaj tekst je preuzet sa linka www.mcb.rs/free. Kompletan tekst u štampanom obliku možeš pronaći u knjizi "Biblija controllinga", Bojana Šćepanovića koju možeš kupiti klikom OVDE.