5 KORAKA ZA USPEŠAN EMPLOYER BRANDING

Raspisali ste konkurs za posao, ali pristigle prijave ne zadovoljavaju kriterijume ili se prijavio mali broj ljudi što vam je otežalo izbor?   Screenshot 2022-12-09 at 11.47.44

ZBOG ČEGA STE DOŠLI U OVU SITUACIJU?

Postoji nekoliko razloga. Prvo, nepostojanje reputacije ili loše izgrađena reputacija je jedna od opcija. Zatim, kvalitetni kadar se prijavljuje kod konkurencije. I treće, sam nedostatak kvalitetnih kandidata za određenu poziciju.

ŠTA MOŽE DA SE URADI POVODOM TOGA?

Employer branding – brendiranje poslodavca je odgovor za vašu muku. Međutim, pre nego što pristupite razvijanju strategije brendiranja poslodavca, važno je da razumete kako ljudi vide vašu kompaniju. Temeljno ispitajte kako ljudi vide vaš brend. Ovo vam omogućava da shvatite da li vaše trenutne poruke i reputacija projektuju vrednosti i privlačnost kojoj težite.  Postoji 5 koraka koje treba slediti kako bi se izgradila uspešna strategija brendiranja poslodavca (employer branding strategija). To su: 
  • Definisanje ciljeva
  • Definisanje profila kandidata
  • Definisanje vrednosti
  • Definisanje kanala i pravca komunikacije
  • Merenje efekata Employer Branding strategije 
1. DEFINISANJE CILJEVA Prvi i najvažniji korak u izgradnji uspešne employer branding strategije je definisanje ciljeva koje želimo postići. Kako bi se izmerio uticaj brendiranja poslodavca, definisanje jasnih ciljeva je ključni deo svake strategije brendiranja poslodavca. Ciljevi treba da budu SMART: smart   Neki od najčešćih ciljeva su:
  • Povećanje broja prijava za posao
  • Visoko kvalifikovani zaposleni
  • Kvalitetniji kadar
  • Izgradnja poverenja 
  • Povećanje svesti o brendu poslodavca
  • Unaprediti iskustvo kandidata
  • Povećati stopu prihvatanja ponude za posao
2. DEFINISANJE PROFILA KANDIDATA
Da biste efikasno razvili strategiju brendiranja poslodavca, potrebno je odgovoriti na sledeće pitanje: Ko je vaš idealan kandidat?
Nakon toga razmislite koje osobine i karakteristike osobe želimo da vidimo kod osobe koju ćemo zaposliti? Kakvo je obrazovanje te osobe? Šta je motiviše? Zašto želi da radi kod nas? Nakon što jasno definišete profil idealnog kandidata, možete utvrditi i poruku sa ključnim vrednostima. Kako biste privukli ljude koji se uklapaju u svoj tim, bitno je i da predstavite sebe u pravom svetlu. Takođe, akcentujte vrednosti koje želite da delite sa svojim zaposlenima. Screenshot 2022-12-09 at 11.49.11 3. DEFINISANJE VREDNOSTI Poznavanje onoga što vašu kompaniju čini jedinstvenom uveliko doprinosi stvaranju priče o vašem brendu. To je izjava o misiji vaše organizacije. Vrednosti organizacije. Njene društvene odgovornosti. Korporativna kultura.
Employee Value Proposition (EVP) bi trebalo da bude početak employer branding strategije i izvor sadržaja koji ćemo da plasiramo.
Šta je ono što je unikatno i što treba da se prožima kroz sve komunikacije? To je obećanje sadašnjim i budućim zaposlenima i zato mora biti istinito. Pojam EVP ne podrazumeva samo novčane već i one manje opipljive vrednosti, koje su veoma važne za zaposlene. Na primer, tu spadaju i prilike za napredovanje, stručno usavršavanje i razvoj karijere. Kandidatima je jako bitno i da njihova dostignuća budu prepoznata i priznata. Odnos između poslodavca i zaposlenog mora da se podigne na viši nivo. S obzirom na to, emocionalne vrednosti mogu napraviti veliku razliku izmeđe vas i drugih poslodavaca. Ovo ne biste smeli ispustiti iz vida prilikom kreiranja strategije brendiranja poslodavca. Tu spadaju dobra atmosfera, podrška od strane kolega, timski duh, poverenje... 4.DEFINISANJE KANALA I PRAVCA KOMUNIKACIJE Kandidat se susreće sa brendingom poslodavca u svakoj od faza prilikom konkurisanja za posao. Tokom procesa, koriste se različiti kanali komunikacije: društvene mreže, sajtovi za zapošljavanje, predavanja i radionice, inbound regrutovanje, oglasi za posao i slično. U ovom koraku potrebno je definisati metode i kanale koje će poslodavac koristiti kako bi idealnim kandidatima predstavio vrednosti kompanije. Koje će metode i kanale odabrati, zavisi od karakteristika idealnog kandidata. Postoje dve metode i vrste kanala promocije Employer Branding strategije: INTERNE Prilikom oglašavanja slobodnog radnog mesta, poslodavci često zanemaruju mogućnost da se okrenu prvo svojim zaposlenima.  Vaši zaposleni već poznaju poslovni proces i organizacionu kulturu. Prilikom okretanja zaposlenima prilikom oglašavanja, jača se moral zaposlenih i njihova lojalnost zbog poruke da postoji mogućnost za napredovanje.  Interne metode mogu biti:
  • Interno oglašavanje: web sajt, intranet, oglasne table
  • Ponovno zapošljavanje kandidata koji su ranije radili u organizaciji
  • Planiranje i razvoj naslednika na određenoj poziciji
EKSTERNE Eksterne metode mogu biti:
  • Oglašavanje 
  • Preporuke zaposlenih 
  • Obrazovne ustanove 
  • Agencije za zapošljavanje 
  • Društvene mreže
5. MERENJE EFEKATA EMPLOYER BRANDING STRATEGIJE Nakon što ste uspostavite strategiju brendiranja poslodavca, važno je da je redovno procenjujete i prilagođavate u skladu sa razvojem vašeg poslovanja. Od ključne je važnosti da analizirate rezultate i vidite šta se može poboljšati. Parametre kojima ćete meriti efekte i uspešnost Employer Branding strategije određujete u zavisnosti od postavljenih ciljeva.   Screenshot 2022-12-09 at 11.50.32