Fejsbuk i "Y generacija"

Fejsbuk je prva kompanija koju su osnovali i koju vode predstavnici "generacije Y" (rođeni izme­đu 1979. i 2000.) i oni navode da su zbog toga ve­oma ponosni. Šta je potrebno da bi neka kompa­nija bila privlačna "generaciji Y"?

Posmatrajući način rada u različitim kompanijama u po­slednjih sedam godina, došli smo do zaključka da predstavnici "Y generacije" imaju iste poslovne zahteve kao i oni iz nekih drugih generacija.

f ISPUNJENOST

s ispunjenost s

"Generacija Y" želi da se bavi poslom koji će ih ispunjavati. Prema internim podacima u Fejsbu­ku, lično učešće je važan deo u profesionalnom napredo­vanju. Jedan od načina na koji u Fejsbuku motivišu svoje inženjere jeste da im dozvoljavaju da izaberu tim s kojim će raditi i s kojim veruju da će ostvariti najbolje rezultate.

s

AUTENTIČNOST

s

autenticnost

a

Za predstavnike "generacije Y" često kažu da su narcisoidni jer sve o sebi često dele putem javnih mreža, posebno preko Fejsbuka, čiji menadžment naravno nema ništa protiv toga. Na ovaj način se prepliću privatne i poslovne informacije, što čini da zaposleni budu bliži, a samim tim i produktivniji.

d ISTRAJNOST

sistrajnost   s

Predstavnici "generacije Y" dosta rade na ojačavanju svojih pozicija i to ne zato što su lenji da prome­ ne posao ili se plaše sa probaju nešto novo, već zato što žele da pruže najbolje od sebe. U Fejsbuku se zaposlenima do­zvoljava da sami biraju da li žele da budu na rukovodećim pozicijama ili da rade kao individualci.

UČENJE

s Ucenje1 s

"Y generacija" želi da se usavršava i uči mno­go više i mnogo učestalije nego što je to slučaj u klasičnim korporacijama. Primera radi, kada je jedan volonter rekao osnivaču Fejsbuka da bi trebalo da poradi na svom javnom nastupu on ga je vrlo ozbiljno shvatio, zahvalio mu i već su­tradan počeo sa intenzivnim vežbanjem javnog nastupa. A volonter je vrlo brzo dobio stalni angažman u Fejsbuku.

h INICIJATIVA

d

(ne)organizovana hijerahija

s

Još jedna stvar koja se često zamera predstavnicima "Y generacije" je nepoštovanje ustalje­nih pravila poslovanja. Kada rade na nekom poslu oni imaju neka svoja pravila ali i preuzimaju punu odgovomost za sam način rada. To ne znači da u takvim kompanijama vlada anarhija. Ovakav način (ne)organizacije često uli­va dodatnu energiju i pomaže da se olakša rad u grupi i indi­vidualno.

Izvor: Nacionalna Poslovna Revija (članak iz novina)