5 saveta kako da vaši proizvodi budu najbolji

Diferencirati se danas teže je nego ikad, a trendovi koji će oblikovati glo­balnu retail industriju u ovoj godini donose velike promene u kreiranju i primeni poslovne prakse. Ukratko, maloprodaj­na industrija u 2016. godini može se opisati sa tri pojma - zdravlje, tehnologija i komu­nikacije.

1.  Zdravlje u srcu trgovine

d zdravo srce d

Usredsređenost potrošača na zdravlje nije trend svojstven samo Velikoj Britaniji. Vrlo je verovatno da na njega neće ostati imun ni ostatak sveta. Prema prognozama IGD-a, vlade zemalja će izvrsiti veći pritisak na FMCG industri­ju za doprinos nacionalnim zdravstvenim ciljevima, a kompanije će, nema sumnje, prepoznati u tome veliku pri­liku za prednost nad konku­ rencijom.

Ovaj trend će dovesti do ši­rokog raspona inovacije i u trgovinama. Očekujemo da vidimo kako se ta promena odražava na izlaganje pro­izvoda i isticanje zdravijeg izbora u prvi plan. Očekuje­mo, takođe, da će trgovci više stimulisati kupca kroz razne popuste, promocije i nagrade.

Očekujemo da će trend re­definisanja biti od suštinskog značaja i za dobavljača, jer će asortiman na trgovačkim policama biti "skloniji" zdravim proizvodima i navikama.

2.  Promena smera

k promena smera k

Tradicionalno, u maloprodaji je tok kreiranja i primene naj­bolje prakse išao od Zapada prema Istoku. Danas, ekonomije azijskih zemalja ispoljavaju takvu dinamičnost da tok počinje da menja smer. Ukoliko zapadni trgovci ne žele da zaostaju, moraju  da ubrzaju tempo inovacija.

Da bi bio u toku sa novim trendovima, Zapad bi mogao da prisvoji neke od primera iz Azije, gde se, na primer, svakog 11. novembra (11.11) slavi Singles' Day. Taj dan je prilika da mladi Azijati sa po­nosom slave to što su singl, ali i dan kada se ostvaruje rekor­dna online prodaja na global­nom nivou.

3. Moć glasa

s moc glasa s

Glasovna kontrola smart tele­fona postala je univerzalna, ali sledi novi talas inovacija, sa kojima će se ova tehnologija razvijati.­ Bićemo u mogućnosti da naručimo proizvode, orga­nizujemo svoj život i dođemo do informacija putem uređaja koji će "razgovarati" sa nama.

Sa ciljem da održe korak sa usvajanjem glasovne tehnologije, brendovi bi trebalo da počnu da razmišljaju o plaća­nju licence tehnološkim pro­vajderima, koji će im zauzvrat omogućiti prodaju uz pomoć te tehnologije. Naša prognoza je da će kompanije ući u trku za ekskluzivna prava na proda­ju i da će se suočiti sa novom konkurencijom - internet pretraživačima (search engines), koji će postati potencijalne tr­govine budućnosti.

x

4.  Moguća misija

j moguca misija n

Maloprodajnim trgovcima će postajati sve važnije da uštede vreme kupcima. Oni će lojal­nost graditi kroz ponudu korisnih i jednostavnih rešenja, koja će, sa druge strane, ojača­ti konkurenciju.

Prodajni objekti će doživeti ve­like promene u izgledu i raspo­redu, i vrlo je verovatno da će biti razvijen koncept takozvane microconvenience store (mikro male radnje), kroz koju će taj format radnji ostati relevantnan.

k

5.  Emocije vs. promocije

j emocije vs promocija n

Diferencirati se danas teže je nego ikad. Zato očekujemo da će se kompanije udaljiti od modela zatrpavanja potrošača promocijama (blizzard of pro­motions) i tražiti nove načine da grade lojalnost sa kupcima. Mi prognoziramo da će se brendovi sve više fokusirati na ana­lizu psihologije potrošača, sa ciljem da ostvare personalizo­vanu interakciju sa njima. Tr­govci će shvatiti da pobeđuju sa ljudima, a ne sa klijentima.

Mikroelementi u komunika­ciji, odnosno neposrednost izmedu potrošača, brendova i trgovca će biti presudni za interakciju, a društvene mreže će igrati ključnu ulogu u gra­đenju tog odnosa.

Izvor: Instore