Kako god da je merite, inovacija mora da poveća vrednost i podstakne rast

Inovacija predstavlja sistematsku praksu razvoja i marketinga inovativnih proizvoda i usluga i usvajanje od strane kupaca. Kada razmišljate o inovacijama, šta vam pada na pamet? Možda je to blistav novi patent - ali nemojte pogrešiti. Postoji mnogo više u svetu inovacija, koji se proteže daleko od novih proizvoda i stvari koje ćete naći na polici prodavnice. Koliko god da je inovacija važna, izvesti je ispravno može biti izazovno. Preko 80% anketiranih rukovodilaca kaže da je inovacija među njihova tri najveća prioriteta, ali manje od 10% navodi da je zadovoljno inovacijskim učinkom svojih organizacija. Mnoge vodeće kompanije su bolji operateri nego inovatori, proizvodeći nekoliko novih i kreativnih menjača igre. Većina uspevaju optimizovanjem postojećih osnovnih proizvoda u okviru preduzeća.

inovacije

1.  Zašto je inovacija važna za poslovanje?

Inovacija je timski sport. Iskustvo u radu sa jakim inovatorima i početnicima pomoglo je da se identifikuje deset osobina uspešnih inovacionih timova. One spadaju u četiri velike kategorije:
  1. vizija ili sposobnost da uočite prilike i inspirišete druge da krenu za njima;
  2. saradnja, koja se odnosi na negovanje efektivnog timskog rada i upravljanja promenama (na primer, pričanjem dobre priče o inovacijama);
  3. učenje ili usvajanje novih ideja;
  4. izvršenje, sa osobinama koje olakšavaju brzo donošenje odluka čak i kada se pojavi neizvesnost.
Biti strateški orijentisan u vezi sa sastavom tima za inovacije može pomoći u smanjenju neuspeha i uvesti disciplinu u proces.

2.  Kako lideri mogu da odluče koje inovacije su prioriteti?

Uspešna inovacija se istorijski dešavala na preseku nekoliko elemenata, koji mogu da usmere napore za određivanje prioriteta. Tri najvažnija elementa su ko, šta i kako:
  • Nezadovoljena potreba korisnika („ko“): Ko je kupac i koji problem treba da reše? Da li makrotrendovi kao što je automatizacija utiču na promene u potrebama kupaca?
  • Rešenje („šta“): Da li je rešenje ubedljivo i da li se može izvršiti?
  • Poslovni model koji omogućava da se rešenje monetizuje („kako“): Kako će rešenje stvoriti vrednost? Šta je poslovni model?
Uspešna inovacija zahteva odgovore na svako od ovih pitanja.

3.  Kako da organizacije postanu bolji inovatori?

McKinsey je sproveo istraživanje atributa i ponašanja superiornih inovacijskih performansi, koje su potvrđene na delu u stotinama kompanija. Ovo istraživanje je dalo osam kritičnih elemenata koje organizacije treba da savladaju:
  • Stremite: Da li smatrate da je rast vođen inovacijama kritičan i da li ste postavili kaskadne ciljeve koji to odražavaju?
  • Izaberite: Da li ulažete u koherentan portfolio inicijativa koji je usklađen sa vremenom i rizikom i da li mu posvećujete dovoljno resursa?
  • Otkrijte: Da li su vaši napori u oblasti istraživanja i razvoja vašeg poslovanja, tržišta i tehnologije delotvorni i sposobni da se prevedu u pobedničke ponude?
  • Razvijajte: Da li kreirate nove poslovne modele koji pružaju odbramljive, robusne i skalabilne izvore profita?
  • Ubrzajte: Da li razvijate i pokrećete inovacije brzo i efikasno?
  • Obuhvatite: Da li lansirate inovacije u pravom obimu na relevantnim tržištima i segmentima?
  • Proširite: Da li kreirate i koristite eksterne mreže?
  • Mobilizujte: Da li su vaši ljudi motivisani, nagrađeni i organizovani da stalno inoviraju?
Od ovih osam osnovnih stvari, dve zaslužuju posebnu pažnju: težite i birajte. Bez ova dva elementa, napori mogu biti previše raštrkani da bi napravili trajnu razliku. Posebno je ključno osigurati da lideri postavljaju hrabre težnje i donose teške odluke kada je u pitanju alokacija resursa. Da bi to uspešno uradili, mnogi lideri će morati da promene svoje razmišljanje ili pristupe menadžmentu.

inov

4.  Koji u primeri uspešnih inovacija?

Primeri uspešne inovacije iz stvarnog sveta, koji se odnose na neke od osam navedenih osnovnih stvari, mogu istaći prednosti sistematskog sprovođenja inovacija:
  • Mercedes-Benz kompanija je uložila velika sredstva u digitalizaciju svog sistema razvoja proizvoda. To je kompaniji omogućilo da značajno skrati svoje inovacijske cikluse, a njene mogućnosti personalizacije automobila su poboljšane, čak je i efikasnost montaže porasla za 25%.
  • Lantmannen, velika nordijska poljoprivredna zadruga, suočila se sa ravnim organskim rastom. Rukovodstvo je stvorilo viziju i strateški plan povezan sa finansijskim ciljevima kaskadno spuštenim na poslovne jedinice i grupe proizvoda. To je omogućilo organizaciji da se pomeri sa 4% godišnjeg rasta na 13%, zahvaljujući uspešnom lansiranju nekoliko novih brendova.
  • Organizacija za informacione usluge RELX Group unela je disciplinu u odabir svog portfelja inovacija tako što je svake godine sprovela deset do 15 eksperimenata u svakom segmentu korisnika. Odabire jednu ili dve najuspešnije ideje iz portfelja za nastavak.
  • Međunarodna osiguravajuća kompanija Discovery Group mobilisala je organizaciju oko inovacija stvarajući podsticaje za hiljadu lidera kompanije koristeći polugodišnje tabele sa rezultatima. Inovacija nije izbor; to je uslov i deo kulture organizacije.
Ovi primeri pokazuju kako posvećenost inovacijama može napraviti značajnu razliku.