Kako izgleda MRA-Management Result Account (contribution accounting)

*********************************************************************************************

Ovaj materijal je autorski materijal Controller Akademie Munich, odnosno MCB-Menadžment Centra Beograd. Ovo je deo materijala koji polaznici dobijaju na Diploma programu u Minhenu, odnosno MCB Akademiji Controllinga u Beogradu.

************************************************************************************************

MRA-Management Result Account je jedan od ključni alata controllinga. Neko ga zove i Contribution accounting, kaskadna kotribucija, Product result account, Sales Result account, Multiciljna kontribucija.

Suština kod MRA-Management Result Account je da se alocira odgovornost (responsiblity). Odgovornost se alocira prema stepenu KONTROLABILNOSTI (da li kontrolišemo troškove ili ne). Ukratko, troškove delimo prema tome ko je odgovoran  - tj. ko može da kontroliše troškove.

Takođe, jedna od karakteristika MRA je da se troškovi dele na dva dela:

  • proco ili Product cost ("varijabilni troškovi")
  • struco ili Structured cost ("fiksni troškovi")

MRA-Management Result Account je jedan od ključnih alata za donošenje odluka u sektoru prodaji (koje proizvode prodavati, odluka o mixu proizvoda). Npr, za donošenje odluka o mixu proizvoda koristi se Contribution I.

 Kada se radi o direktorima divizijama, onda je ključni Contribution III.

  (klikni na sliku da je uveličaš)  

Sales result account, kaskadna contribucija

*********************************************************************************************

Ovaj materijal je autorski materijal Controller Akademie Munich, odnosno MCB-Menadžment Centra Beograd. Ovo je deo materijala koji polaznici dobijaju na Diploma programu u Minhenu, odnosno MCB Akademiji Controllinga u Beogradu.

************************************************************************************************