Novi trendovi u Human Capital Management-u by ORACLE

Menadžment Centar Beograd u saradnji sa kompanijom Oracle održao je sedmi sastanak HRM kluba, 3. decembra 2019.godine, u hotelu Crowne Plaza u Beogradu. Tema o kojoj je vođena diskusija bila je „Novi trendovi u Human Capital Management-u by ORACLE“. 1016_7.HRM klub Sastanak je otvorio Bojan Šćepanović, osnivač HRM kluba i direktor Menadžment Centra Beograd. Nakon što se zahvalio prisutnima na dolasku i poželeo produktivno veče, prepustio je reč Vladimiru Kneževiću, country menadžeru Oracle Srbija i Crna Gora. Vladimir je ukratko predstavio kako posluje Oracle, objasnio kako to nije kompanija koja se isključivo bavi bazama podataka, već pokriva širok spektar alatki za različite sektore. Glavna transformacija koja je oboijla Oracle u poslednjih 5 godina je prelazak na Cloud, o kome će malo kasnije biti reči. 0750_7.HRM klub Nakon Vladimira, ispred publike je stao Philipp Wollner, senior solutions consultant u Oracle-u, koji je uneo malo zabave u priču predstavivši igricu koju je publika igrala preko svojih telefona. Cilj je bio da se prikaže kako funkcioniše Oracle softver. Zatim je Filipova koleginica iz Oracle-a, Ana Velimirović, prikazala korišćenje sistema iz perspektive kadrovske službe. 0803_7.HRM klub Kao po običaju, Bojan je nakon ove prezentacije iskoristio priliku za speed networking, pre pauze za kafu. Publika je imala priliku da se bolje upozna i razmeni kontakte. 0962_7.HRM klub U drugom delu sastanka Bojan je predstavio paneliste koji su diskutovali o trendovima u HR-u: Diskusija je započela pitanjem o trenutno popularnim trendovima u HR-u: o tome koji se softveri u kompanijama danas koriste i kako se uopšte odlučiti za odgovarajući. Kao jedna od dobrih ideja za donošenje odluke bila je da je najbolje pitati proizvođače softvera ko su njihovi korisnici, a zatim otići kod tih korisnika i videti kako alat funkcioniše u praksi. Takođe, razgovaralo se o jednoj od gorućih tema današnjice - nedostatku radne snage. Panelisti su se složili da je trenutno poremećena ravnoteža između ponude i potražnje i da je važno raditi na tome. 1132_7.HRM klub Ako imamo softvere koji rade adminitrativne i rutinske poslove u HR-u, stvara se prostor da budemo proaktivni, odnosno da ne čekamo da se tržište ili organizacija nameste, već da hrabro izlazimo sa predlozima kako privući ljude i zadržati ih tu. Koliko je važan tailor made pristup govori činjenica da do sada nismo uspeli jednim univerzalnim pristupom da zadržimo ljude u kompanijama, te da je neophodno sagledati širu sliku, odnosno pristupiti problemu na alternativni, holistički način. 0861_7.HRM klub Plata je pogrešan fokus, jer od dobrog se ne beži - čak ni za više novca. Kada se bavimo svojim saradnicima, kada ih učinimo vlasnicima procesa – damo im fidbek kako su njihove ideje tretirane, oni žele da ostanu tu gde jesu, tu gde se nešto pitaju i pozvani su da stanu iza svog stava ili ideje. Dva su faktora zadovoljstva zaposlenih: rezultat i međuljudski odnosi. Kada to postoji u korporativnoj kulturi, ljudi su srećniji, zadovoljniji poslom. Ne treba se takmičiti čija je lista benefita duža, već gledati malo dalje od toga - da li su zaposleni srećni i imaju poverenja u svoje nadređene i uopšte, kompaniju? 1220_7.HRM klub Diskutovalo se i o Employer Branding-u, gde je istaknuto da komunikacija, marketing i HR zajedničkim snagama treba da rade na stvaranju dobre slike. Takođe, važno je istaći da između pojmova recruitment i Employer Branding ne stoji znak jednakosti, već da je Employer Branding samo jedan od alata koji pomaže efikasnijem recruitmentu. Na kraju se Bojan Šćepanović zahvalio svima na dolasku i pozvao ljude da budu deo HRM kongresa koji će se održati 2020. godine.