OMILJENI BRENDOVI GENERACIJE Z

Generacija Z, odnosno osobe rođene između kasnih 90-ih i ranih 2000-ih polako preuzimaju poslovni svet. Prema nekim proračunima, generacija Z već čini 41% globalne radne snage. Jasno je da će imati sve jači uticaj na svetsko tržište. Šta voli ova generacija? Koji brendovi su im omiljeni? Generacija Z je prva koja je “rođena digitalna”. Došli su na svet koji je već znatno bio izmenjen internetom. Shodno tome, oni su najveći korisnici društvenih mreža. Zato ne iznenađuje da prvih 8 mesta na top listi njihovih omiljenih brendova zauzimaju upravo digitalni brendovi. 

Milenijalci su, sa druge strane, rasli kako su rasle i razvijale se i različite društvene mreže. Pripadnici ove starosne grupe imaju otvoren nalog na svakoj platformi koja se pojavila za vreme njihovog istraživanja interneta. Generacija Z je, međutim, nešto izbirljivija. Ona na samom početku ima mogućnost izbora i eliminacije i imaju nekoliko omiljenih platformi. Pogledajte kako izgleda top 10 njihovih omiljenih brendova:

Screenshot 2022-12-09 at 10.58.14                                      Izvor: https://www.visualcapitalist.com/  Nije iznenađujuće da TikTok zauzima prvo mesto. Aplikacija služi deljenju video sadržaja koji su danas konstanta i predstavljaju potpuno uobičajen način komunikacije među ovom generacijom. Razlog za popularnost i raširenost TikTok-a nalazi se u njegovoj funkcionalnosti, koju generacija Z veoma ceni Još jedna karakteristika potrošača ove generacije je što zahtevaju transparentnost brendova i brinu se o etici brenda i održivoj potrošnji. Izuzetak je kineska kompanija za odeću, Shein. Shein promoviše kulturu masovne proizvodnje odeće, a samim tim i otpada od odeće – što ga čini ekološke veoma štetnim. Šein je takođe nedavno kritikovan zbog kršenja zakona o radu u svojim kineskim proizvodnim pogonima. Pa ipak, 44% generacije Z ima dobar utisak o ovom brendu.  Takođe, izveštaj koji je objavio Digital Capitalist otkrio je da je brendovima teško da privuku i zadrže pažnju generacije Z. Generalno, generacija Z ceni savesnu potrošnju i održivu proizvodnju, a potom i brendove koji mogu da ispune ta očekivanja. Digitalne usluge i proizvodi takođe dobro prolaze kod ove generacije, koja nikada nije poznavala svet bez interneta. Kako generacija Z sve više dominira tržištem rada i povećava svoju potrošačku moć, igraće sve veću ulogu na svetskom tržištu.