OUTSOURCING – KAKO DA CONTROLLERI IZRAČUNAJU ISPLATIVOST? (15. ICV SASTANAK KLUBA CONTROLLERA)
Ništa lepše nego završiti radnu nedelju na lepom mestu i u prijatnom društvu. U petak 27.06.2014. godine u zgradi Asseco SEE, održan je 15. ICV sastanak na temu "OUTSOURCING - Kako da controlleri izračunaju isplativost?" Da bismo našim dragim controllerima približili temu, pozvali smo četiri sjajna govornika. Govornici su bili veoma darežljivi i kreativni, a videćete i zbog čega.
Na sastanku su obrađene sledeće teme:
- Poslovni procesi (BUSINESS PROCESS), Trizma (Željko Rosić, CIO)
- Logistika, Milšped (Rade Stojisavljević, izvršni direktor za skladišta)
- Upravljanje štampom (MANAGED PRINT SERVICES), Perihard (Milorad Tomić, direktor prodaje i marketinga)
- IT OUTSOURCING, Coming (Drago Samardžić, direktor).
Naš prvi govornik bio je Željko Rosić, CIO u kompaniji Trizma. Objasnio nam je da je outsourcing u realnosti najviše povezan sa smanjenjem troškova i da tek u poslednjih nekoliko godina velike multinacionalne kompanije prepoznaju benefite koji se ne vezuju samo za trenutnu finansijsku dobit, već i za dugoročni razvoj biznisa. U toku izlaganja skrenuo nam je pažnju na tri modela outsourcinga, a to su:
- Fast startup
- Shared resources model
- Kratkoročno povećanje kapaciteta
Nakon pauze predstavio nam se Rade Stojisavljević, izvršni direktor za skladišta u kompaniji Milšped. Uz pomoć SWOT analize objasnio je koje su prednosti i mane outsourcinga i svoja pojašnjenja potkrepio sa dve studije slučaja. Na kraju, Rade je detaljno pojasnio kako izgleda proces outsourcinga u praksi i gde se javlja controlling.
Posle Radetove prezentacije usledila je još jedna pauza i druženje. Da bi controlleri istinski uživali u kafi (pogotovo dok prave izveštaje :-) ) spojili smo lepo i korisno i poklonili im šolje sa natpisom .
Naš treći govornik bio je Milorad Tomić, direktor prodaje i marketinga u kompaniji Perihard. Na veoma kreativan način prezentovao nam je situaciju u većini kompanija kada su u pitanju štampači. Kompanije uglavnom koriste različite potrošne materijale, uređaje servisiraju različiti servisi, koriste se različiti softveri, a računi stižu sa različitih strana. Milorad je ukazao na strukture troškova koji se javljaju i kroz studije slučaja pojasnio kakve se uštede mogu postići primenom PH rešenja. Da bi obradovao naše controllere, za svaki tačan odgovor na postavljeno pitanje podelio je poklone.
Poslednji govornik bio je Drago Samardžić, direktor kompanije Coming, koji nas je upoznao sa Clouding-om i uštedama koje se postižu primenom ovih rešenja. Uz nekoliko numeričkih primera dobili smo bolju sliku o troškovima koji se javljaju u ovom slučaju.
Iznenađenjima nije bilo kraja. :-) Drago je osmislio zadatak u vidu nagradne igre i najuspešnijem controlleru poklonio digitalni fotoaparat.
Sve u svemu, lepo smo se družili, zabavili, naučili nešto novo i dobili lepe poklone. Sledeći sastanak planiramo na jesen. Do tada uživajte u controllingu, godišnjim odmorima i obavezno čitajte MCB blog uz kaficu i šolje . :-)
Prezentacije možete pogledati na Google Drive ICV Srbija, dok su slike dostupne na ICV Srbija Fan Page.
Autor teksta je Bojana Pejčić, konsultant, MCB Menadžment Centar.