Šema za izradu plana prodaje (sales controlling)

Ovaj materijal je autorski materijal Controller Akademie Munich, odnosno MCB Menadžment Centra Beograd. Ovo je deo materijala koji polaznici dobijaju na Diploma programu u Minhenu, odnosno MCB Akademiji Controllinga u Beogradu.

Sledeća šema za izradu plana prodaje može da vam bude konkretan podsetnik za izradu plana prodaje.

1. Za koje kupce (krajnje korisnike)?

 Grupe kupaca/korisnika u ciljanim tržišnim segmentima:

  • postojeći
  • novi
  • koji se više ne traže

 „Kvalitet“ i kvantitet njihovih potreba

 2.U kojim oblastima?

  • postojeće
  • nove
  • koje se više ne traže

3. Koristeći koje kanale distribucije?

  • postojeći
  • novi
  • koji se više ne traže

4. Uz pomoć kojih spoljnih stručnjaka?

  • npr. doktori, arhitekte, instruktori skijanja, agencije, instruktori vožnje

5. Protiv kojih konkurenata?

  • postojeći
  • novi
  • substituti

6. Koji proizvodi?

  • postojeći
  • novi
  • koji se više ne traže

7. U kom obliku prezentovanja i veličini pakovanja?

  • postojeći
  • novi
  • koji se više ne traže

8. Po kojoj ceni?

  • Ona treba da odrazi „ličnost“ proizvoda, kvalitet, kategoriju

9. U kojoj vrsti strukture popusta?

  • količinski popust, gotovinski rabati, godišnji rabati, posebni, specijalni, trgovački, popusti za plaćanje...
  • bonusi za lojalnost

10. Po kojim proco (VT)?

  • primeniti analizu vrednosti

11. U kojim količinama?

12. Koristeći koje mere promocije?

  • Promocija u užem smislu, tj. reklama, prodajna promocija, kampanje (popusti, posebno pakovanje za kampanju), rabat u naturi, pokloni, opremanje kafića (npr. čaše, podmetači za pivo) i prodavnica (materijal za izlaganje robe), ulazne naknade za robu, iznajmljivanje polica za izlaganje robe
  • Promocija u širem smislu, tj. stručno savetovanje o primeni, stručna služba za kupce, troškovi  alata tipični za određene kupce, posebno pakovanje

13. Uz koje troškove promocije?

14. Sa kojom vrstom prodajne organizacije?

  • „Pešadija“ u prodajnom sektoru: organizacija terenske službe
  • broj prodavaca, novi prodavci, otpuštanje, promocija, trening
  • distributivni centri
  • predstavništava
  • planiranje obilazaka
  • učestalost poseta
  • menadžment ključnih kupaca (KAM)

 15. Uz koje troškove prodajne sile?

  • da li su troškovi srazmerni prometu?
  • provizije i bonusi za ljude u prodaji
  • odnos fiksne i varijabilne plate
  • kvote, bonusi, nagrade, stimulacije

16. Sa kojom logistikom?

  • vozni park
  • distributivni magacin
  • spremnost za isporuku
  • skladište

17. Sa kojim troškovima logistike?

    Ovaj materijal je autorski materijal Controller Akademie Munich, odnosno MCB-Menadžment Centra Beograd. Ovo je deo materijala koji polaznici dobijaju na Diploma programu u Minhenu, odnosno MCB Akademiji Controllinga u Beogradu.