Kako upravljati učinkom sa strašću - tajna svetskog uspeha kompanije Tagetik
Direktor razvoja Marko Pjeralini i operativni direktor Manuel Velutini otkrivaju tajnu svetskog uspeha kompanije Tagetik na tržištu upravljanja korporativnim učinkom.
[caption id="attachment_11126" align="alignnone" width="550"] Tagetik[/caption]Tagetik je svetski dobavljač korporativnih softverskih rešenja za upravljanje učinkom, upravljanje objavljivanjem podataka, finansijsko upravljanje i sisteme poslovne inteligencije za finansijsku službu. S poslovnicama u više od 30 zemalja i sa preko 600 kupaca širom sveta, ta kompanija jedan je od svetskih prodavaca softvera s najbržim rastom u sektoru upravljanja učinkom a ipak i dalje pruža doživljaj “male firme”, koji dovodi do najvećeg stepena zadovoljstva kupaca u tom sektoru.
Tajna Tagetikovog uspehaManuel Velutini: Tagetik je mlada kompanija sa znatnim iskustvom i jakom strašću i odlučnošću – to je tajna našeg uspeha. To je potpuno italijanska kompanija koja posluje kao međunarodni ambasador za upravljanje korporativnim učinkom (corporate performance management – CPM) i koja je pri tom ostvarila neke sjajne rezultate. U našoj “kuhinji” zapravo ima samo nekoliko sastojaka: nepodeljena usmerenost na ulaganje u ono što znamo kako da radimo bolje od drugih, sve veća hrabrost i odlučnost u okviru naše mreže (od zaposlenih i partnera do kupaca), snažna povezanost s našom korporativnom kulturom koja se zasniva na dubokom razumevanju upravljanja finansijama i učinkom, kao i zajednički ciljevi i strategije koji se ostvaruju kroz timski rad. Kada se ti sastojci pomešaju možemo videti rekordne finansijske rezultate, kao na primer 2013. godine, i to: rast prihoda od 25%, 12. uzastopna godina dvocifrenog rasta, rast periodičnog prihoda od 37% i preko 100 novih kupaca širom sveta.
Osim toga, u istraživanjima sektorskih analitičara Tagetik se i dalje rangira kao lider zbog svoje proizvodne vizije i izuzetnog zadovoljstva kupaca. Ovaj odličan rezultat posledica je visoke tražnje za Tagetikovom objedinjenom platformom za upravljanje finansijskim učinkom (Financial Performance PlatformTM (FPP)). Ovo rešenje sledeće generacije za finansijsku službu – bilo da se instalira u kompaniji bilo da se nalazi u cloud-u – izabrale su da primene srednje i velike organizacije, uključujući i korporacije iz liste Global 500, u preko 40 zemalja i iz svih industrijskih sektora, što potvrđuje Tagetikovu sposobnost da podrži finansijske i strateške potrebe kompanija širom sveta.
Marko Pjeralini: Veoma smo ponosni na rezultate iz prošle godine i dobro smo pozicionirani, tako da u 2014. godini možemo da kapitalizujemo naš zamah. Dobro, to možda zvuči jednostavno, ali u stvarnosti ima mnogo izazova s kojima se suočavamo svaki dan. Poslovni ambijent se brzo menja. Od finansijske službe se traži da radi više, često s manje resursa, da poštuje sve kraće rokove i da se posao uradi bez obzira gde se ljudi nalaze – u kancelariji, na putu, s kauča u dnevnoj sobi ili – tužno ali istinito – dok su na odmoru. Tagetik tumači taj svet dok se razvija, osluškuje tržišne zahteve, definiše naš put i ažurira ga iz dana u dan.
[caption id="attachment_10596" align="alignnone" width="550"] Marko Pjeralini, direktor razvoja i Manuel Velutini, operativni direktor[/caption] Najveća dostignuća ove godineManuel Velutini: Pre godinu dana nisam mogao ni da zamislim da danas mogu da kažem da sam ponosan što sam partner SAP-a. Bili smo konkurenti u rovovskoj borbi a danas smo “sa-ratnici”. Takmičimo se na tržištu upravljanja korporativnim učinkom a opet, istovremeno sarađujemo u jednoj niši tržišta gde su Tagetik i SAP najbolji – sarađujemo na tehnologiji SAP HANA® kako bismo pobedili ostale konkurente. To je fantastično. “In-memory” tehnologija je budućnost CPM i podići će ga na sledeći nivo omogućavajući detaljno operativno planiranje, konsolidovanja u realnom vremenu, sofisticiranu prediktivnu analitiku i više od toga. Zato smo uspostavili OEM partnerstvo sa SAP-om i podržavaćemo SAP HANA uz SQL Server i Oracle kao osnovnu bazu podataka za Tagetik u 2014. godini. Naši kupci zavise od opsežnog ugrađenog sistema finansijske inteligencije koji izdvaja Tagetik u odnosu na druge prodavce CPM rešenja i sada koristimo prednost najsavremenije “in-memory” tehnologije SAP HANA kako bismo ponudili još inovativnije mogućnosti finansijskoj i drugim službama.
Marko Pjeralini: Do toga je došlo zahvaljujući velikom ulaganju u naš proizvod, što omogućava da se naša strategija razvija iz dana u dan. Za mene je velika inovacija Tagetik 5, najnovija verzija našeg proizvoda. To će biti kombinacija najbolje tehnologije na tržištu koju su plasirali naši ključni tehnološki partneri, kao što su Microsoft i SAP i našeg najboljeg integrisanog rešenja za finansije. Naš proizvod će pomoći finansijskoj službi da postiže više u smislu rezultata i učinka, da radi brže, na jeftiniji način i uz manje napora. Tagetik 5 će našim kupcima omogućiti da rade bez obzira gde se nalaze – u kancelariji, na putu ili u svojoj dnevnoj sobi. Tagetik 5 radikalno unapređuje način na koji se aplikativni sistemi koriste u poslovnim organizacijama. On će podržati način poslovanja finansijskih organizacija bez diktiranja načina na koji će da rade. Naš kontinuirani uspeh potvrđuje da je organizacijama potrebna jedinstvena, objedinjena platforma za upravljanje finansijskim učinkom koja omogućava finansijsku konsolidaciju i zaključivanje knjiga i izveštaja, budžetiranje i prognoziranje, strateško i dugoročno planiranje, upravljanje profitabilnošću i analitiku, upravljanje objavljivanjem podataka i kolaborativno integrisano izveštavanje. Bez obzira na vrstu primene, naši kupci biraju: instaliranje rešenja u kompaniji, javni “cloud” s jednim ili više korisnika ili privatni “cloud”. Stalnim osluškivanjem potreba naših kupaca razvili smo najkompletnije i najinovativnije rešenje na današnjem tržištu i radujemo se nastavku uspešne 2014. godine za Tagetik, naše kupce i naše partnere.
Doria House Lab kao rezultat Tagetikove poslovne kulture [caption id="attachment_10591" align="alignnone" width="550"] Doria House Lab[/caption]Marko Pjeralini: Doria House Lab je rezultat naše celokupne poslovne kulture – ne samo one koja pripada meni i Manuelu. To je materijalizacija Tagetikovog motoa “Učinak sa strašću”. Restaurirali smo jednu staru vilu u brdima iznad Luke koja se zove Vila Dorija i koja je dizajnirana tako da bude prostor za održavanje Tagetikove radionice o upravljanju korporativnim učinkom. To je savršen ambijent za kolaborativni brainstorming s našim kupcima. Kroz taj projekat angažovaćemo svoje kupce kao i eksperte za taj domen, tehnologiju i procese iz naših istraživačkih, razvojnih i konsultantskih organizacija kako bismo razvijali nove ideje da možemo zajedno da se pozabavimo izazovnim ciljevima iz oblasti upravljanja učinkom u finansijskoj službi.
[caption id="attachment_12377" align="alignnone" width="550"] Doria House Lab[/caption]Manuel Velutini: Kao što je rekao Marko, Doria House Lab je mesto gde se naša strast susreće s učinkom. Radeći zajedno sa svojim kupcima na rešavanju njihovih poslovnih potreba osetili smo da saradnju i timski rad s njima treba da pomerimo korak dalje. U Doria House Lab radićemo direktno sa svojim kupcima kako bismo najbolje shvatili probleme u finansijskoj službi i definisali zajedničku strategiju za rešavanje tih problema. Naši kupci i partneri pomoći će da zajedno napravimo pobedničku strategiju.
Tekst je preuzet iz Controlling Magazina 01.