TEHNIKE ZA USPEŠNU KOMUNIKACIJU – 4 STRANE PORUKE

1 Kako bi uspešno komunicirali sa drugim ljudima, potrebno je koristiti određene tehnike i strategije koje će vam pomoći u ostvarivanju ciljeva i izgradnji dobrih odnosa. U nastavku ćemo navesti četiri strane poruke koje će vam pomoći u uspešnoj komunikaciji.  
  • Strana poruka čini osnovu asertivne komunikacije
Asertivna komunikacija podrazumeva jasno izražavanje sopstvenih stavova i osećanja, ali i poštovanje tuđih. Strana poruka predstavlja osnovu asertivne komunikacije. To znači da se fokusirate na svoje ponašanje i osećanja, a ne na ponašanje i osećanja druge osobe. Primer strane poruke je: "Osećam se frustrirano kada ne dobiajm odgovore na svoje e-mailove u roku od 24 sata."  
  • Upotreba pozitivnog jezika
Pozitivan jezik je ključan za uspešnu komunikaciju. Umesto da koristite negativne izraze koji mogu izazvati odbrambenu reakciju, koristite pozitivne izraze koji će stvoriti otvorenu i pozitivnu atmosferu. Primer pozitivnog jezika je: "Bilo bi mi drago da možemo pronaći zajedničko rešenje koje će nam pomoći u poboljšanju kvaliteta proizvoda."  
  • Pokazivanje empatije
Empatija je važan deo uspešne komunikacije. Kada pokazujete empatiju, druga osoba to oseća, čuje i razume. To može biti posebno korisno u konfliktnim situacijama. Primer empatije je: "Mogu da zamislim koliko vam je teško u ovom trenutku. Žao mi je što se osećate tako."  
  • Korišćenje otvorenih pitanja
Otvorena pitanja su pitanja koja zahtevaju više odgovora osim jednostavnog "da" ili "ne". Koristeći otvorena pitanja, možete pokrenuti zanimljivu i konstruktivnu raspravu i na taj način dobiti više informacija o osobi sa kojom razgovarate. Primer otvorenog pitanja je: "Kako se osećate u vezi sa tim što ste preuzeli novu odgovornost u kompaniji?"   Korišćenjem ove četiri tehnike u svojoj komunikaciji, možete pomoći sebi, da izgradite dobre odnose sa drugim ljudima, rešavate probleme i izgradite poverenje u međuljudskim odnosima.
  • Činjenice: sve poruke uključuju informacije/sadržaj o određenoj temi o kojoj pošiljalac želi da obavesti primaoca.
  • Samo-otkrivanje: u svakoj informaciji postoji i informacija o meni kao osobi i mom emotivnom stanju.
  • Uticaj: gotovo sve poruke bi trebalo da utiču na primaoca i da sadrže nagoveštaje i signale o onome što bih želeo da primalac uradi.
  • Odnos: svaka informacija otkriva nešto o odnosu između pošiljaoca i primaoca i šta pošiljalac misli o primaocu.
  Svaka poruka ima ove četiri strane i one nisu uvek izražene detaljno. U svakodnevnim situacijama često koristimo kratku verziju i pretpostavljamo da će naš sagovornik razumeti ono što je rečeno između redova. To je razlog za nesporazume! Meta-komunikacija (komunikacija o načinu na koji međusobno komuniciramo) predstavlja moćan alat za raščišćavanje nesporazuma. To često znači prelazak sa kratke verzije komunikacija na dugu verziju.     Group of people holding speech bubbles       Pročitajte više o tehnikama za uspešnu komunikaciju https://mcb.rs/blog/tehnike-za-uspesnu-komunikaciju-postavljanje-pitanja/ https://mcb.rs/blog/tehnike-za-uspesnu-komunikaciju-aktivno-slusanje/ https://mcb.rs/blog/tehnike-za-uspesnu-komunikaciju-pozitivna-komunikacija/ https://mcb.rs/blog/tehnike-za-uspesnu-komunikaciju-chunking/ https://mcb.rs/blog/tehnike-za-uspesnu-komunikaciju-asertivna-komunikacija/