Trikovi u Excelu 50. deo – Čišćenje liste.

  Uklonite prazne redove iz skupa podataka

 PROBLEM KORISNIKA:

Neko mi je dao podatke iskopirane iz Worda. U listi postoji izvestan broj praznih ćelija. Želim da izbacim prazne redove.   [caption id="" align="aligncenter" width="119"] Slika 1.[/caption]
Slika 2.
 

REŠENJE:

Ako redosled nije važan, možete da sortirate celokupan skup podataka. Excel će sve prazne ćelije prebaciti na dno skupa koji se sortira (Slike 1 i 2). Evo kako da to uradite:

 1. Stanite na ćeliju A1. Dok držite taster Shift, pritisnite taster End pa zatim taster Home. Excel će izabrati celokupan skup podataka u radnoj tabeli (worksheet).

2. Izaberite opcije Data pa Sort. U dijalogu Sort naznačite da podaci nemaju naslovni red tako što ćete isključiti opciju My Data Has Headers. Pritisnite dugme OK (Slika 3). Iz liste će se ukloniti prazne ćelije.

Excelova funkcija Sort uvek će premestiti prazne ćelije na kraj sortirane liste. Sortiranje kolone s praznim ćelijama predstavlja brz način za uklanjanje praznih ćelija iz liste podataka.

[caption id="" align="aligncenter" width="104"] Slika 3.[/caption]