Trikovi u Excelu 66. deo – Pravila rada s podacima

Kako da pripremim podatke za lako sortiranje i pravljenje međuzbirova?

Problem korisnika: Želeo bih da mogu da koristim moćne komande za rad s podacima kao što su Sort, Filter, Subtotal, Consolidate i PivotTable. Za početak, da li postoji neki poseban način na koji treba da pripremam podatke?

Rešenje: Treba da sledite sva sledeća pravila za vođenje podataka u formatu liste:

Pravilo br. 1: Iznad podataka koristite samo jedan red naslova. Ako Vam je potrebno zaglavlje s dva reda, napravite ga kao jednu dvorednu ćeliju.

Pravilo br. 2: Nikada nemojte da ostavljate nijednu naslovnu ćeliju praznu. Takvu ćeliju pravite kada dodajete neku privremenu kolonu. Ako pre sortiranja zaboravite da dodate naslov, to će potpuno poremetiti modul inteligentnog prepoznavanja (InteliSense) pa će Excel sortirati naslove kao podatke.

Pravilo br. 3: Među podacima ne treba da postoje potpuno prazni redovi niti potpuno prazne kolone. Može da bude po neka prazna ćelija, ali ne bi trebalo da imate nijednu potpuno praznu kolonu.

Pravilo br. 4: Ako naslovni red nije u redu br. 1, pobrinite se da između naziva izveštaja i naslova kolona imate jedan prazan red.

Pravilo br. 5: Ako podebljate slova u naslovnim ćelijama, time ćete pomoći da InteliSense modul prepozna da su to naslovi.

Pažnja: Format liste neće biti ni od kakve koristi ukoliko se podaci nalaze samo u dve kolone.

Rezultat: Ako postupate po pravilima za format liste, Excelov InteliSense modul će omogućiti da sve komande za rad s podacima rade besprekorno.