ZAŠTO SU RAZNOLIKOST, JEDNAKOST I INKLUZIJA KLJUČNI ZA VAŠ BIZNIS?

U svetu biznisa, raznolikost (diversity), jednakost (equity) i inkluzija (inclusion) su termini od kojih se ne može pobeći. Postali su esencijalne vrednosti mnogih kompanija, uključujući Coca Cola HBC i Henkel. Šta se krije iza ovih pojmova? Screenshot 2022-12-07 at 08.49.28 Raznolikost, jednakost i inkluzija podrazumevaju uključivanje i podršku različitih grupa pojedinaca.
  • Raznolikost se odnosi na to ko je zastupljen u radnoj snazi. Tako postoje rodna, starosna, etnička, i raznolikost fizičkih i mentalnih sposobnosti. 
  • Jednakost ili pravednost se odnosi na pravičan tretman za sve ljude. Norme i prakse koje postoje obezbeđuju da se ne sudi o mogućnostima osobe ili ishodima na radnom mestu samo na osnovu njenog identiteta.
  • Inkluzija se odnosi na to kako radna snaga doživljava radno mesto. Da li se osećaju prihvaćeno i da li mogu da daju svoj doprinos? Kompanije koje nameravaju da regrutuju i zadrže raznovrsnu radnu snagu moraju da razviju dovoljno inkluzivnu kulturu. Svi zaposleni moraju da osete da će se njihov glas čuti. 
    Screenshot 2022-12-07 at 08.50.15Još je 2018. godine Savet evropskih opština i regiona (CEMR) organizovao konferenciju pod nazivom "Jednakost, raznolikost i inkluzija. Razlike nas ujedinjuju!". Fokus je bio na rodnoj ravnopravnosti, ljudskim pravima, borbi protiv diskriminacije i integraciji imigranata. Četiri godine kasnije, Međunarodna organizacija rada (MOR) izveštava da se i dalje bar jedna od četiri zaposlene osobe ne oseća cenjenom na poslu. Sa druge strane, velike i uspešne kompanije, kao što je Henkel, navode da su različitost zaposlenih, njihovog porekla, iskustava i talenata temelji njihove konkurentne prednosti.   

    Zašto je to tako?

    Studije su pokazale da ove tri vrednosti daju veliku prednost kompanijama. Takve kompanije su sposobnije da odgovore na izazove, pridobiju vrhunske talente i zadovolje potrebe različitih baza klijenata. Zato su tokom proteklih nekoliko godina, mnoge organizacije preduzele korake da izmene svoje politike i prakse zapošljavanja. 

    POVEĆANJE PROFITABILNOSTI

    Tri McKinsey studije iz 2015, 2018. i 2020. obuhvatile su 15 zemalja i više od 1.000 velikih kompanija. Rezultati su jasni - verovatnoća finansijske dobiti raste, što je različitost veća. Na primer, kompanije u kojima više od 30 procenata rukovodilaca čine žene imaju veću verovatnoću da će nadmašiti kompanije u kojima se taj procenat kretao od samo 10 do 30. 

    ZADRŽAVANJE KVALITETNIH RADNIKA

    Organizacije koje se zalažu za raznolikost, jednakost i inkluziju radne snage lakše zadržavaju najbolje radnike i samim tim vrhunske performanse.

    BOLJE DONOŠENJE ODLUKA

    Različiti timovi su obično inovativniji i bolje predviđaju promene. To je od velikog značaja u vremenu kada su potrebne bolje veštine rešavanja problema i nove vizije.  

    BOLJI GLOBALNI IMIDŽ

    Inkluzivne kompanije tokom krize mogu lakše da izbegnu posledice kao što su borba za privlačenje talenata ili gubitak kupaca i podrške vlade.