Kako da se istaknete na Linkedinu

LinkedIn, globalna poslovna mreža, stalno raste i igra sve važniju ulogu u svetu biznisa i karijere.  Sve veći broj ljudi u svetu i kod nas koristi Linkedin da poveća svoju vidljivost i šanse za zaposlenje, napredovanje u karijeri, ličnu promociju, istraživanje i pronalaženje informacija o ljudima i kompanijama, itd.

  saveti za Linkedin  

Linkedin je u oktobru tekuće godine najavio novu generaciju profila koje će u toku narednih nekoliko meseci da dobiju svi korisnici.

Osnovne karakteristike novog Linkedin profila su:

  • vizuelni dizajn koji podseća na infografiku i pomaže vam da ostavite snažan prvi utisak,
  • pojednostavljeno uređivanje profila (inline editing) i prikazivanje ostvarenih rezultata i dostignuća,
 

uređivanje Linkedin profila

   
  • lakše pronalaženje ljudi u vašoj profesionalnoj mreži, i
  • olakšano praćenje aktivnosti  i novosti u poslovnom životu vaših konekcija (nedavna aktivnost se nalazi na vrhu profila).

Primer novog Linkedin profila možete videti ovde. Kliknite na dugme Request Invitation na istoj stranici ako želite da dobijete novi Linkedin profil što je pre moguće. Ja sam to uradila i pre nekoliko dana sam dobila novi Linkedin profil.

LinkedIn profil Vam omogućava da ispričate svoju profesionalnu priču i da se istaknete među profesionalcima u svom polju. Redovno ažurirajte profil i status, budite aktivni i širite mrežu kontakata kako biste u novoj godini ostvarili još veći poslovni uspeh, promenili radno mesto ili pronašli posao iz snova.

Ostavite pozitivan utisak sa profesionalnom fotografijom

Slika LinkedIn profila je uvek bila važna, ali sad igra još značajniju ulogu. Slika najavljenog novog Linkedin profila je veća. Pojavljuje se ne samo na Vašem profilu, već i na profilima drugih korisnika.

Prilikom izbora fotografije za Linkedin profil razmišljajte kako biste izgledali na razgovoru za posao, sastanku sa potencijalnim klijentima ili investitorima. Izaberite kvalitetnu i jasnu sliku koja vas prikazuje u profesionalnom svetlu i uliva poverenje u vaše stručne veštine i sposobnosti.

   

profilna slika linkedin

Ažurirajte naslov (Headline) i rezime (Summary)

Naslov (Headline) i rezime (Summary) su pored fotografije najistaknutiji delovi Linkedin profila. Ova dva dela sumiraju vaše dosadašnje rezultate i šta ste sposobni da postignete.

Vaš Headline je praktično odgovor na pitanje: Kako želim da me pronađu na Linkedin-u? Šta je to u čemu sam najbolja/najbolji? Headline može, ali ne mora da bude vaša titula na trenutnom radnom mestu. To je prednost koju treba iskoristiti.

Rezime je deo rezervisan za vaša najnovija dostignuća, najbitnije rezultate i poslovne ciljeve. Stoga treba da ga ažurirate najmanje jednom godišnje. Šta ste postigli u toku protekle godine? Šta želite i možete da ostvarite? Koji su vaši budući ciljevi?

Koristite adekvatne reči u profilu

Ako želite da vas pronađu na Linkedinu potrebno je da imate adekvatne i relevantne ključne reči  na različitim mestima u profilu: naslovu, rezimeu, titulama i opisima radnih iskustava, veštinama i preporukama. Ključne reči u naslovu  (Headline) i titulama (Job Titles) poboljšavaju rangiranje u LinkedIn pretrazi. Istražite i koristite na različitim mestima u profilu sinonime za željene ključne reči jer različiti ljudi mogu da koriste različite reči za istu stvar (na primer, teacher, instructor, trainer).

Navedite odgovarajuće veštine i znanja

Linkedin Vam omogućava da navedete 50 veština i znanja koje vaše konekcije mogu da verifikuju (Endorse) i na taj način povećaju Vaš profesionalni kredibilitet i reputaciju. Veštine i znanja olakšavaju potencijalnim poslodavcima i konekcijama da vas pronađu. Stoga je bitno da navedete relevantne i tražene veštine. Kad počnete da unosite veštinu u polje, pratite da li se pojavljuje u padajućem meniju. Ako se ne pojavljuje, moguće da Linkedin ne prepoznaje tu veštinu ili da nije tražena. Linkedin pretraga veština - Skills će Vam pomoći da identifikujete popularne veštine. Ukucajte određenu veštinu u polje za pretragu (na primer, copywriting) i LinkedIn će vam prikazati slične veštine, njihovu popularnost, definiciju, stručnjake u toj disciplini, relevantne kompanije koje možete da pratite, grupe kojima možete da se pridružite i ponudu poslova. Najbitnije je što će vam dati predloge za slične veštine. Kliknite na taster See suggested Skills koji se nalazi desno ispod definicije ili na Add Skill da je dodate na svoju listu veština.

   

Linkedin veštine predlozi

   

Pohvalite svoje kontakte

Endorsements su jedna od novijih odlika LinkedIn-a. Veoma su korisne za ličnu promociju, povećanje kredibiliteta i uticaja na LinkedIn-u. Osnovna ideja je da što više vaših kontakata pohvali vaše veštine (Skills). Ukupan broj priznanja se pojavljuje pored veštine koju ste naveli na svom LI profilu, zajedno sa slikom kontakta koji je verifikovao vašu stručnost. Ovo jako privlačno izgleda posetiocima vašeg profila (mogućim poslodavcima ili klijentima?)!

   

veštine linkedin pretraga

 

Jedan od najlakših načina da dobijete što više pohvala jeste da istupite i pohvalite veštine svojih kontakata. Većina njih će rado uzvratiti.

Pratite „idejne vođe“

Linkedin je u oktobru uveo mogućnost praćenja idejnih vođa ili lidera u određenoj oblasti. Prema definiciji koju možete da pronađete u pretrazi veština, idejni vođa je poslovni žargon za osobe poznate po inovativnim idejama.

Pronađite idejne vođe u Vašoj oblasti stručnosti i pratite ih (Kliknite na link Follow ispod njihove slike). Njihove objave će se pojavljivati na vašem zidu. Ovo je mogućnost da među prvima saznate i podelite najnovije vesti i događaje u vašoj poslovnoj sferi. Nedavna aktivnost dobija prominentno mesto na novim profilima, tako da ovo predstavlja dobru priliku za isticanje.

Tražite preporuke na vreme

Većina nas LinkedIn korisnika se seti da traži preporuke kad traži posao. Međutim, mnogo je bolje redovno povećavati broj preporuka na profilu. Zamolite sadašnje i bivše kolege, klijente i druge konekcije da Vam napišu preporuku ako smatraju da je zaslužujete. Posmatrajte preporuke kao sastavni deo svog Linkedin profila i ličnog brenda, a ne kao nužno zlo za traženje posla kad Vas nepovoljne okolnosti na to nateraju.

 

Personalizujte poruke koje šaljete potencijalnim i postojećim konekcijama

Kad tražite preporuke ili šaljete poziv za konekciju, Linkedin Vam nudi unapred pripremljenu poruku (na primer: „I’d like to add you to my professional network on Linkedin“). Odvojite nekoliko trenutaka da personalizujete sadržaj svojih poruka. Objasnite kratko u poruci osobi zašto želite da se povežete sa tom osobom.

Obogatite profil dodanim sekcijama

LinkedIn vam omogućava da obogatite svoj profil dodatnim sekcijama i tako prikažete lična dostignuća i iskustva. Na primer, strani jezici koje govorite, organizacije kojima pripadate, projekti u kojima ste učestvovali, rezultati testova koje ste polagali, volonterska iskustva, kursevi koje ste pohađali, nagrade, itd.

   

dodatne sekcije linkedin

   

Korisnici koji imaju redizajnirani Linkedin profil mogu da ga obogate uzorcima svojih radova uz pomoć linkova ka prezentacijama, dokumentima, slikama i video snimcima.

Prikažite šta ste sve postigli trudom, radom i zalaganjem!

Kreirajte profil na drugom jeziku

LinkedIn profil se obično kreira na engleskom jeziku. Međutim, Linkedin Vam daje mogućnost da kreirate verziju profila na drugom jeziku koji govorite. Na primer, maternjem ili jeziku zemlje iz snova u kojoj biste želeli da se zaposlite i živite. Kad kreirate verziju profila na drugom jeziku, Vaš primarni profil ostaje netaknut, ali će korisnici koji koriste ili pretražuju LinkedIn na drugom jeziku videti prevedenu verziju. Treba imati na umu da se LinkedIn profili pojavljuju u rezultatima redovne pretrage na glavnim pretraživačima kao što su Google i Bing.  Višejezički profili povećavaju Vaše šanse da vas zainteresovani korisnici pronađu na Linkedin-u. Možete da pročitate detaljno uputstvo za kreiranje višejezičkih Linkedin profila na srpskom jeziku.

Pretvorite Linkedin profil u rezime

Ako koristite LinkedIn prvenstveno da pronađete posao, LinkedIn Resume Builder  vam omogućava  da lako pretvorite svoj profil u privlačan rezime. Izaberite šablon, preuredite sadržaj prema želji i potrebi, izvezite ga kao PDF, sačuvajte i odštampajte ili šaljite u prilogu imejla sa prijavom za posao.

   

napravi rezime od Linkedin profila

   

Detaljnije uputstvo na srpskom jeziku za pretvaranje Linkedin profila u rezime možete pročitati ovde.

Kakva su Vaša dosadašnja iskustva sa Linkedin-om? Imate li savete koje ste spremni da podelite sa drugima i pomognete im da se istaknu i prikažu na pravi način kako bi povećali svoje šanse za uspeh? Hvala unapred na odgovorima u ime svih čitalaca koji pronađu inspiraciju u Vašem iskustvu!

Autor teksta je Goranka Radojčić, web marketing analitičar i onlajn brend menadžer u IT kompaniji. U slobodno vreme piše blog o Internet marketingu.

Autor slike na početku teksta: smi23le via photopin cc.