10 NAČINA DA UNAPREDITE VAŠE KOMUNIKACIONE VEŠTINE

Komunikacija je dragoceni soft skill. Pravilna komunikacija vam omogućava da unapredite svoj radni učinak i reputaciju. 10nacina Pre mnogo godina, Conference Board of Canada, nezavisna, neprofitna organizacija za primenjeno istraživanje, razvila je Veštine Zapošljivosti 2000+, koja navodi kritične veštine koje su zaposlenima potrebne da bi uspeli na radnom mestu. Komunikacijske veštine su na vrhu liste fundamentalnih veština potrebnih za uspeh na radnom mestu. Deceniju i po kasnije, sa porastom umrežavanja na društvenim platformama i slanja poruka, komunikacija postaje sve ležernija, čak i u situacijama kada su potrebni formalniji načini komunikacije. To znači da ljudi iz mlađe generacije možda ne znaju ili čak ne razumeju važnost efikasnih komunikacijskih veština na radnom mestu. Kada pogledate najveće lidere, jedna od osobina koju poseduju je sposobnost da efikasno komuniciraju, što naglašava važnost komunikacijskih veština.

Kako da unapredite svoje komunikacione veštine?

1. Slušajte, slušajte i slušajte! Screenshot 2022-12-09 at 12.10.17 Ovo je jedna od najbitnijih stvari vezana za komunikacione veštine. Ljudi žele da znaju da ste ih čuli. Priligom razgovora, zaista slušajte šta druga osoba priča, umesto da u glavi formulišete svoj odgovor. Pitajte za obrazloženje kako biste izbegli nesporazume. U momentu kad osoba priča sa vama, ona bi trebalo da bude najbitnija osoba u vašem životu. Još jedna važna stavka je da vodite jedan po jedan razgovor. Ovo znači da ako razgovarate sa nekim preko telefona, nemojte pisati poruke u isto vreme. Osoba će znati da nema vašu potpunu pažnju.  2. Bitno je sa kim pričate. Screenshot 2022-12-09 at 12.11.51 U redu je da koristite neformalan jezik kada razgovarate sa prijateljem, ali ako pišete mejl ili poruku svome šefu, izbegavajte neformalan jezik. Izbegavajte stvari kao što su akronimi. Ne možete pretpostaviti da druga osoba zna šta oni znače. Ne želite da vas pogrešno shvate.  3. Bitan je i govor tela. Ovo je jako značajno za razgovore koji se odvijaju uživo i za video konferencije. Dobra komunikaciona veština jeste da se uverite se da izgledate pristupačno. Šta to znači? Nemojte prekrštati ruke. Gledajte sagovornika u oči. Screenshot 2022-12-09 at 12.03.48 4. Pročitajte još jednom poruku pre nego što je pošaljete. Proverite gramatiku i pravopis. Takođe, dva puta proverite šta ste napisali kako biste izbegli potencijalne nesporazume.  Screenshot 2022-12-09 at 12.13.35 5. Budite kratki, ali konkretni. Trudite se da u razgovoru budete kratki, ali konkretni, da pružite dovoljno informacija. Dakle, početi priču "od Kulina bana" neće unaprediti vaše komunikacione veštine. 7način 6. Vodite beleške. Nemojte se oslanjati samo na svoje pamćenje, zapišite bitne stvari. Pošaljite naknadno mejl u kom kratko sumirate razgovor kako biste bili sigurni da ste se razumeli. 8način   7. Nekad je bolji razgovor preko telefona. Ukoliko imate dosta toga da kažete, umesto mejla, bolja opcija može biti telefonski razgovor. 9način   8. Razmislite pre nego što kažete. Ne morate odmah reći šta vam u trenutku padne na pamet. Zastanite i razmislite šta ćete i kako reći. Pogotovo ako iznosite kritiku.  Screenshot 2022-12-09 at 12.19.01   9. Prema svima se ophodite na isti način. Osnova dobrih komunikacionih veština jeste da poštujete svaku osobu i da ih tretirate kao sebi ravne. Screenshot 2022-12-09 at 12.20.30   10.Stavite osmeh na lice i budite pozitivni. Čak i kada obavljate telefonski razgovor, osoba na drugom kraju će osetiti vaše raspoloženje. Kada ste pozitivnog stava i drugi će pozitivno reagovati na vas. Screenshot 2022-12-09 at 12.04.42