3 VEŠTINE SVETSKIH LIDERA ZA PREŽIVLJAVANJE KRIZE

U stanju ekonomske krize, rukovodioci su pod pritiskom da upravljaju troškovima i povećaju produktivnost. Moraju da donesu teške odluke vezane za svoju radnu snagu. Koje veštine su potrebne da prežive ovaj period? Screenshot 2022-12-07 at 09.13.00

UTICAJ EKONOMSKE KRIZE NA TRŽIŠTE RADA

Radni obrasci su se tokom pandemije značajno promenili. Prelazak na fleksibilni i rad na daljinu, kao i podrška zaposlenima - savetovanje, popusti na obroke i članstva u teretani, ulaganja u učenje i razvoj - samo su neki od primera. U poslednje vreme, međutim, ekonomska kriza usporava zapošljavanje. Kompanije traže od zaposlenih da se vrate u kancelariju. Analiza oglasa na LinkedIn-u za poslove na daljinu pokazuje da je ovaj vid rada dostigao vrhunac početkom 2022. i da je trenutno u opadanju.  Naredak koji je postignut u oblastima fleksibilnosti, razvoja veština i dobrobiti zaposlenih sada je u opasnosti.

JAZ IZMEĐU PROFESIONALACA I POSLODAVACA

Podaci sa LinkedIn-a pokazuju da postoji sve veći raskorak između onoga što poslodavci nude i onoga što profesionalci žele. Nakon zarade, prioriteti zaposlenih su fleksibilnost na radnom mestu, mogućnosti za usavršavanje i balans između posla i privatnog života. Upravo su ove oblasti, međutim, ugrožene trenutnom ekonomskom situacijom. Screenshot 2022-12-07 at 09.13.49

KAKO USPEŠNO PREŽIVETI KRIZU

Mnogi rukovodioci će biti uhvaćeni negde između starog i novog načina rada. Oni koji ovaj period vide kao priliku, spremni su da se prilagode i istraže nove mogućnosti, dugoročno će biti uspešniji i nadmašiće konkurenciju.  Tri osnovne veštine koje su im potrebne su: komunikacija, transparentnost i empatija.   JASNA I DOSLEDNA KOMUNIKACIJA Screenshot 2022-12-07 at 09.14.27 Za uspešne lidere je motivacija zaposlenih prioritet u narednim mesecima. Produktivnost ne pada kada ljudi rade od kuće, već kada kompanija ne želi da ih sasluša i kada nemaju podršku. Jasna, dosledna i redovna komunikacija je ključna u vremenima neizvesnosti. Izgradite svoj plan i saopštite ga zaposlenima. Na ovaj način ćete učiniti da se zaposleni osećaju uključenim u rad kompanije i poboljšaćete motivaciju i produktivnost.   BUDITE TRANSPARENTNI I PRLAGODLJIVI U periodima neizvesnosti, liderima je lako da postanu izolovani jer se fokusiraju na trenutne stvari. Ali važno je da svoje zaposlene uključite u te procese. Budite transparentni u vezi sa trenutnom situacijom i jasni oko kratkoročnih ciljeva, kako bi zaposleni bili fokusirani. Zapamtite, ovo je takođe vreme da budete agilni i da se prilagodite novim okolnostima. Samo takve kompanije će ostati na vrhu. EMPATIJA JE OD VITALNOG ZNAČAJA ZA ZADRŽAVANJE POVERENJA ZAPOSLENIH Screenshot 2022-12-07 at 09.15.01 Ako rukovodite zaposlenima tako što uspostavljate kompletnu kontrolu i upravljate i najsitnijim detaljima, brzo ćete narušiti njihovo poverenje. Ako vi njima ne verujete da mogu da urade svoj posao, zašto bi oni vama verovali? Ovo još više važi u vreme kada zaposleni imaju druge brige van posla, kao što su veći troškovi života.  Poslodavci su stekli poverenje svojih zaposlenih u poslednjih nekoliko godina zahvaljujući napretku u oblastima fleksibilnog rada i njihove opšte dobrobiti. Zaposleni zato imaju bolji odnos prema poslu. A empatija prema onome što zaposleni najviše cene direktno je povezana sa njihovim učinkom. Sada je vreme da biznis lideri usvoje ove veštine kako bi zadržali svoje najvrednije sredstvo – svoju radnu snagu. Preduzeća koja će prednjačiti biće ona koja razmišljaju unapred, ulažu u svoje ljude i zadržavaju dobre poslovne prakse stečene u poslednjih par godina.