5. ICV KONGRES CONTROLLERA - SPONZORI

“DIGITALIZACIJA JE PROŠLOST, SADAŠNJOST I BUDUĆNOST”  

MILOŠ PUCAREVIĆ, Business development manager, GOPRO

5. ICV KONGRES CONTROLLERA – GOPRO  

„Kongresi poput ovog mnogo znače za promociju različitih novih dostignuća, tehnologija i biznisa i služe za povezivanje različitih kompanija i promociju ideja. Digitalizacija je prošlost, sadašnjost i budućnost. Ne možemo da kažemo da je samo budućnost, jer potreba za digitalizacijom svih procesa postoji već godinama. Postoji bojazan da će ona da zameni  čoveka, ali ja mislim da to neće da se desi. Digitalizacija procesa će da stvori potrebu za dodatnim IT kadrovima. Bez udela ljudskog znanja i ekspertize nemoguće je da se sprovede i sama digitalizacija. Nama je, kao implementatoru softvera, cilj da optimizujemo poslovne procese i poslovanje naših klijenata i da oni sa što manje napora ostvare što bolje rezultate. Kad je controlling u pitanju, ovaj Kongres je sigurno jedna od najbolje organizovanih manifestacija u Srbiji. Moja kompanija je na ovom Kongresu o controllingu prisutna već godinama. Bojan Šćepanović i MCB ulažu ogromne napore da ovaj Kongres dostigne najviše standarde. Činjenica da su uspeli da okupe više od 500 učesnika, eminentnih ljudi, govori o tome koliko su u tome uspešni. Verujemo u ovakve manifestacije jer one povećavaju svest poslovnih subjekata o postojanju kompanija kao što je GoPro i čine prepoznatljivim naše ime i brend.“

“BEZ SARADNJE PRODAJE I MARKETINGA NEMA USPEŠNOG POSLOVANJA”

IRINA ZDRAVKOVIĆ, Direktor marketinga, BISNODE

5. ICV KONGRES CONTROLLERA – BISNODE

 

„Partner smo ove manifestacije vec četvrtu godinu zaredom, pošto imamo veoma dobru saradnju sa MCB-om i smatramo da je način na koji sarađuju sa controllerima i finansijskim menadžerima odličan, a u cilju animiranja ciljne grupe. Controlling u našem poslu znači posao za nas. Mi obrađujemo poslovne informacije i controlleri su među našim najvećim korisnicima. Korišćenjem portala na kojem se proveravaju poslovni subjekti u Srbiji, vi osiguravate svoj biznis i štitite se od rizika u poslovanju. Tema ovogodišnjeg Kongresa je i marketing. Prodaja i marketing su jedno, iako su dva zasebna sektora. Bez saradnje prodaje i marketinga nema uspešnog poslovanja. Njihovo zajedničko delovanje dovodi do uspeha kompanije. Na ovom Kongresu želim da čujem kako controlleri gledaju na marketing i šta je to što smatraju da marketing treba da promeni a kako bi se obezbedila uspešnija saradnja između finansija i marketinga. Često se postavlja i pitanje da li je marketing investicija ili trošak. On treba da bude investicija.”

 

“ZA SVAKU FIRMU JE NAJVAŽNIJE PRAĆENJE TROŠKOVA”

MILAN MOJIĆ, Generalni menadžer, AERION SOLUTION

[caption id="attachment_25280" align="aligncenter" width="550"]5. ICV KONGRES CONTROLLERA - AERON SOLUTIONS 5. ICV KONGRES CONTROLLERA - AERON SOLUTIONS[/caption]

„Ovakve manifestacije su potrebne Srbiji i to zbog sticanja novih znanja u poslovnoj sferi. Cilj je da se nauči koje su to prakse koje su se pokazale najuspešnijim. Kao jednu od važnijih tačaka, izdvojio bih networking i direktnu komunikaciju između različitih firmi, što potencijalno može da dovede do sklapanja poslova. Svrha ovakvih događaja jeste ubrzavanje poslovanja i primena praksi i iskustava koja su se pokazala kao efikasna. Za svaku firmu je najvažnije praćenje troškova, kao i optimizacija i automatizacija procesa, kako bi sistem mogao da prati dalji rast. Digitalizacija, kao tema ovogodišnjeg Kongresa, dovodi do ubrazavanja poslova i redukcije troškova, a u cilju ostvarivanja većih performansi i boljih poslovnih rezultata.”

“DIGITALIZACIJE TREBA DA SE PLAŠIMO UKOLIKO ONA DOLAZI KAO NEMINOVNOST”

MIRKO VINCETIĆ, Direktor, CASHBACK

5. ICV KONGRES CONTROLLERA  - CASHBACK

„Naša firma, Cash Back IMO sa sedištem u Beogradu, posluje u Srbiji već desetak godina, a obezbeđujemo usluge povratka inostranog PDV-a po osnovu troškova koji se ostvaruju u inostranstvu. Lepeza usluga na osnovu kojih je moguće da se vrati PDV je široka. Među najčešćim troškovima za koje vraćamo PDV su usluge hotelskog smeštaja, seminari, kongresi, sajmovi, obuke, gorivo, putarina, dorada proizvoda, transportni troškovi. Koristeći našu uslugu, srpski klijenti ostvaruju značajne uštede novčanih sredstava, jer se smanjuju troškovi i tako povećava konkurentnost. Ovu uslugu obezbeđujemo u saradnji sa švajcarskom kompanijom United Cash Back, koja je lider u ovoj oblasti i koja u svom portfoliju nema deset usluga, već samo tu jednu – povratak inostranog PDV. Treći put prisustvujem Kongresu controllera, teme su aktuelne i zanimljive, a paneli interesantno koncipirani. Controlling još uvek nije dovoljno prepoznat u Srbiji, ali ovaj Kongres i aktivnosti MCB-a doprinose njegovoj većoj prepoznatljivosti i primenjivosti. Procedure, zakonska rešenja i ukupno okruženje koji čine poslovni ambijent, nisu poptuno usklađeni sa intencijom da se ova oblast snažnije i dinamičnije razvija. Digitalizacije treba da se plašimo, ali samo ukoliko ona dolazi za pet minuta kao neminovnost. Međutim, ako je to nešto što nas očekuje za godinu – dve dana, onda moramo da imamo racionalan odnos i da izgradimo realan pristup tome. Vremenska komponenta je važna i ne smemo ishitreno da ulazimo u oblast koja predstavlja budućnost, ali ni sporo i inertno. Pismenost koju podrazumeva digitalizacija, nužna je i korisna.“

“SVEDOCI SMO UBRZANOG TEMPA”

 

IVAN ĐOLIĆ, Direktor prodaje, ADACTA

[caption id="attachment_25282" align="aligncenter" width="550"]5. ICV KONGRES CONTROLLERA - ADACTA 5. ICV KONGRES CONTROLLERA - ADACTA[/caption]

„Stvarno sam pozitivno iznenađen kako i koliko je dobro organizovan ovaj Kongres. Mislim da je ovo jedini Kongres koji kontinuirano pratim i registrujem da iz godine u godinu sve više ljudi uzima učešće, da dolaze stručni i kompetentni ljudi sa relevantnim informacijama. Bojan Šćepanović i MCB rade izuzetnu stvar u sferi edukacije srpskog controlling sveta. Mislim da iz svoje radne perspektive nisam stekao kompletan uvid u poziciju i domete controllinga u svetu, ali uočavam da svaka velika firma koju kontaktiramo ima dobro organizovano controlling odeljenje. Funkcionisanje sektora računovodstva i finansija više se ne bazira na radu grupe ljudi koji pripremaju samo šture izveštaje i plasiraju kolone brojki, već na timu ljudi koji obavljaju posao profesionalno, stručno i sveobuhvatno. Registrujem da se i u Srbiji sve ozbiljnije pristupa uvođenju i primeni controllinga. Mislim da će svaki građanin Republike Srbije bez dvoumljenja će reći da controlling treba i prevashodno mora da se razvija i da postoji u državnim insitutucijama i javnim preduzećima. Još uvek nije ponuđen adekvatan odgovor na krucijalno pitanje - ko će da organizuje i da obavlja taj posao, i ko će da vrši kontrolu rezultata? Ukoliko državna uprava organizuje stvari tako da samu sebe kontroliše, onda će razultati da budu različiti u odnosu na one do kojih bi došli nezavisni organi. Podržavam ideju da se intenzivira proces uvođenja controllinga i u javna preduzeća i državnu upravu uopšte. U našoj kompaniji controlling se u poslednjih nekoliko godina intenzivno razvija i svedoci smo ubrzanog tempa. Kako smo regionalna kompanija koja funkcioniše u sedam zemalja Evrope, controlling se sprovodi na nivou grupe. Zapravo, controlling za naš beogradski tim nalazi se u Republici Hrvatskoj i povratne informacije koje dobijamo su nam smernice u radu. S obzirom na to da se bavimo i tehnologijama, možemo i sami da posvedočimo koliko se kompanija danas odlučuje za kvalitetna softverska rešenja i kako se to reflektuje na kvalitet usluga i ubrzavanje poslovanja. Za ljude iz IT sektora granice više ne postoje i apsolutno neće biti prepreka da jedan kvalitetan, osposobljen i stručan konsultant ili programer iz Srbije svoje usluge ne može da pruža u SAD-u ili bilo gde u svetu. Internet je razmakao zavesu. Pozitivni aspekti ovog procesa su veća fluktuacija, bolja komunikacija i veći broj razvojnih mogućnosti, a negativan aspekt je neminovno poskupljenje, preciznije - ujednačavanje cena usluga.”

Tekst je preuzet iz Controlling magazina #12. Ceo magazin možete pročitati na ovom linku.