6 grešaka koje te drže u mestu

1 page flyer-corr-2.cdr  

Biti unapređen na poslu velika je stvar, ali do toga se ne dolazi tako jednostavno. Vrlo često zaposlenici sami čine greške koje ih sprečavaju u napredovanju.

Trener za žensko vodstvo Jo Miller se u svojoj karijeri susrela s mnogim ženama koje su kočile svoje napredovanje te im je pomogla da pripaze na te stvari u budućnosti.   Iz male u veliku sredinu

Stoga, ako želite napredovati, pokušajte izbeći ovih 6 grešaka:

3

1. Greška: Čekate da napredujete

3

Kada vam Vaš nadređeni kaže da ćete biti unapređeni ako budete naporno radili ili dobro obavili posao, možete se tome i nadati. Ali ako ste već čuli takvu priču i niste dobili unapređenje, ne biste trebali čekati na odluku vašeg šefa. Pokažite da ste spremni za napredovanje. Preuzmite odgovornost nad svojom karijerom, istaknite svoje ambicije i  identificirajte ulogu koju želite u nastavku karijere.

3

2. Greška: Dopuštate drugima da definišu vašu reputaciju

3

U poslu, reputacija je ono najvrjednije. Ljudi s kojima radite o Vama stvaraju određena mišljenja i sudove o tome koliko ste dobri u nečemu ili koliko u nekim drugim stvarima niste.

Stoga ne čekajte da drugi otkrivaju ko ste Vi zapravo. Umesto toga, izgradite sami svoj osobni brand, sami prezentujte svoje veštine, vrednosti... Vrlo koristan za to je LinkedIn gdje se možete najbolje brendirati, a možete dodati Vaše kolege kako bi vas mogli detaljnije i tačnije upoznati.

3

3. Greška: Gradite isključivo jedan brand

3

Naravno da trebate raditi posao za koji ste plaćeni, ali nemojte dozvoliti da drugi pretpostave kako ćete zauvek ostati na toj poziciji. Kada od Vas neko traži da obavite posao koji vam je predstavljao zadovoljstvo pre nekoliko godina, a danas Vam je predosadan, znak je da ste ga prerasli, odnosno da vas vaš osobni brand koči. Povremeno nadopunjujte Vaš brand, pritom pazeći da opišete svoj sadašnji potencijal, a ne samo svoje prošlo iskustvo.

3

4. Greška: Radite previše

3

Postoji razlika između viskoučinkovite osobe i radoholičara. Dok visokoučinkovita osoba radi na zdrav način i sretna je i inspirirana, radoholičar radi previše i osjeća se iscrpljeno.

Stoga raditi previše može biti pogreška, posebice ako se taj težak rad ne ceni ili se ne vidi. Ako gradite reputaciju osobe koja radi previše, time ćete dobiti samo jedno – da i dalje radite previše. Uz to, ne mora značiti da će Vas ceniti više zbog toga. Dakle, obavljajte samo svoje dnevne i nedeljne ciljeve i stvari koje su vidljive.

3

5. Greška: Prihvatate zadataka koji nisu vidljivi

3

Vođe nikada ne rade poslove koji nisu vidljivi jer znaju da im takvi poslovi ne jačaju brand. Ulažite više u prioritetne poslove i zadatke koji su od velike važnosti, a koji mogu pokazati vaše sposobnosti.

Kažite „ne“ manje važnim poslovima kako biste oslobodili vreme za one važnije. Recite „da“ zadacima koji će definirati vašu karijeru, a ne ograničavati je.

3

6. Greška: Omalovažavate vlastitih uspeha

Želite li biti nagrađeni i unapređeni, pronađite načine da promovišete vlastite uspehe. Promatrajte malo ljude koji su unapređeni. Pronađite metode promovisanje vlastitih uspeha koje su u skladu s vašim brandom. Na primer, ukoliko vas netko pohvali u e-mailu, prosledite to vašem šefu.

3

Ukoliko se nikad ne promovišete zbog svojih uspeha, možete poslati i pogrešnu poruku – da ne zaslužujete da napredujete.

Izvor: WOMAN in ADRIA