7-38-55 pravilo (komunikacione veštine)

      Pravilo7-38-55 2  

Dva zaposlena komuniciraju. Komunikacija se vrši različitim metodama, kanalima, načinima... Obično mislimo da je dobra komunikacija "šta reči"? Sa druge strane, istraživanja su pokazala da je ovo struktura na koji način zaposleni prima informacije :

 
  • 55% govor tela (gestikulacija, mimika, udaljenost od sagovornika...)
 
  • 38% kako kažemo (boja glasa, jačina, tonalitet, pauze i sl)
 
  • 7% je šta kažemo (izgovoren tekst)
 

Ukratko (ako me matematika dobro služi), 93% komunikacije ide neverbalnim kanalima. Džaba si pričao, pričao, pričao, koristio pravilan rečnik, jednostavne reči, preciznu komunikaciju... moraš da paziš i KAKO (38%) i BODY LANGUAGE (55%)!

  Nekoliko preporuka za uspešnu komunikaciju:  
  • Razgovor uvek započnite u pozitivnom tonu i sa temama o kojima mislite isto.
  • Aktivno slušajte i posvetite punu pažnju svom sagovorniku. Neka se oseti uvaženim.
  • Budite konkretni, kratki, direktni i jasni.
  • Vodite računa o sebi, o svom sagovorniku i o situaciji.
  • Koristite pitanja kako biste došli do informacija.
  • Bitne stavke ponovite.
  • Uvek prilagodite komunikaciju i rečnik sagovorniku. Nije poenta da Vi zvučite pametno, već da Vas sagovornik razume.
  • Ne koristite strane reči i tehničke izraze bez potrebe (pogledajte na Web-u, pregled aktive i pasive...)
  • Ne prekidajte druge dok pričaju.
  • Sedite ili stojite smireno i uspravno, blago nagnuti ka sagovoniku.
  • Koristite osmeh kada i ako je prikladno.
  • Ljude kojima se obraćate gledajte u oči, ali ne predugo. Par sekundi pa pogled u stranu kako se ne bi osetili kao na ispitivačkoj klupi.
  • Obratite pažnju kako ljudi reaguju na ono o čemu govorite. Vodite računa o neverbalnoj komunikaciji Vašeg sagovornika!
  • Da biste zadržali pažnju podešavajte svoj glas, tiše, brže...
  • Zastanite pre ili posle neke suštinske konstatacije.
  • Ako želite da pojasnite ono o čemu Vaš sagovornik govori počnite sa "Ako sam dobro razumeo/la…." (parafrazirajte)
  • Završite razgovor tako što čete se zahvaliti na vremenu i trudu.
  • Rukujte se za doviđenja.
 

Sigurna sam da svako od Vas može na ovu listu preporuka da doda još minimum desetak važnih stvari. Međutim, ključ uspešne komunikacije je u Vašoj fleksibilnosti, aktivnom slušanju sagovornika i stalnom prilagođavanju načina komunikacije.

  Važna je i želja i istinska posvećenost sagovorniku.