ŠOKANTNO: Marketing će nestati!

a

Ako potražimo definiciju, svaki marketar će spremno reći da se on ili ona bavi promocijom, prodajom i reklamiranjem nekog proizvoda ili usluge. Međutim, novim generacijama nije potrebno da im neko proda nešto!

Razmislite: svaku važniju stvar u koju ste ulagali novac, prvo ste istražili na internetu, potražili mišljenje ljudi kojima verujete. Da li su ovo poslednji dani marketinga kakav smo do sada poznavali?

traditional-versus-digital-advertising

Prodaja u eri interneta

a

Zastrašujuće je što kompanije sve manje imaju potrebu za istraživanjima u marketingu. Najveći brendovi svesni su da, ukoliko uspeju da stvore dobar proizvod, u eri interneta, kvalitet će naći svoj put do klijenata. Kako? Jednostavno je, a taj proces čak i nema mnogo koraka:

  • Prvo treba stvoriti relativno dobar proizvod ili uslugu.
  • Treba prepoznati i pronaći (na vebu) ljude koji su prvi probali, jer će oni preneti svoja korisnička iskustva.
  • Građenjem kvalitetnog odnosa sa ovim prvim promoterima, kroz osmišljenu društvenu strategiju, brend će dobiti svoje prve korisnike,zagovornike, ali i kritičare.
  • Ukoliko mudro iskoristi ovaj ljudski resurs, brend će moći da se menja, unapređuje i raste.
online-advertising

Samo iskreno i autentično

a

U ovom procesu ne sme biti ni trunke laži niti neiskrenosti. Ljudi su na internetu vrlo osetljivi na iskrenost i dvosmerni odnos. Ako im to ponudite, oni će umeti da vas nagrade, ali i da vas kazne ako to izostane. Jasno je da nikakav marketing ne može da spase loš proizvoda i nekonzistentnu usluge, ali i to se menja u novom modelu poslovanja.

a

Ključ je u slušanju

a

Proizvod koji uspe da među klijentima okupi i poveže ljude treba samo da sa druge strane ima ljude koji umeju da slušaju. U ciklusu koji smo gore naveli, sami korisnici mogu postaju izvor inovacija i ključni deo u procesu razvoja. Složićete se – takvu odanost vredi nagraditi. Neko bi sada mogao reći: "Da, upravo to treba da je marketing, kroz razne vidove prodaju, kroz reklamu, kroz dobru ponudu…"

Ne baš. Novi načini kupovine polako sasvim isključuju iz igre lice prodavca – ljudi sami i traže i nalaze i informišu se i kupuju, a „za kasom“ radi program. Ima mnogo pokazatelja koji ukazuju na to da postajemo slepi za reklame na internetu. Upravo zbog toga BeeShaper kampanje imaju toliki uspeh – zato što snagu i vrednost rečima mogu da daju samo živi ljudi koji su probali, koji ne veruju, već znaju vrednost svakog brenda. To su ljudi kojima verujete.

Marketar, ukoliko želi da ikako opstane, mora da nauči da sluša.

slusanje1

Da, upravo to: moramo da naučimo da slušamo jedni druge i da shvatimo da budućnost koja nas čeka jeste budućnost u kome nismo podeljeni na korisnike, marketare i brendove. Sve to se već sada polako meša, objedinjuje i postaje jedno veliko mi. Zbog toga BeeShaper ima još jednu važnu misiju: da širi vrednost tog jedinstva i povezuje korisnike i brendove. Brinemo o tome da brendovi čuju glas svojih klijenata i, što da ne, pruže im mogućnost da budu deo tima. Mi smo zajednički prostor popunjen ljudima koji čuju.

a

a

Izvor: Beeshaper