Feedback se ne maže na 'leba

Feedback? Fidbek? Zvuči vrlo poznato. Pitanje je samo da li ga razumemo i kako ga primenjujemo. Feedback se "ne maže na 'leba" i predstavlja svaku poruku, reakciju koju slušalac šalje prvoj strani (pošiljaocu poruke) u procesu komunikacije. Direktan prevod, "povratna informacija" ga u potpunosti opisuje ali i izreka "Feedback, not cornflakse, is breakfast for champions."

(izvor:http://www.customerthink.com/blog/feedback_is_the_breakfast_of_champions)

Fidbek može biti pozitivan ili negativan. Suština je u njegovom učinku. Zato se prilikom davanja povratne informacije treba zapitati "šta želim ovim da postignem", "kako druga strane treba da se nakon fidbeka oseti", "koje emocije želim da izazovem kod sagovornika".... Evo nekoliko smernica koje predlažu autori Bert Feustel i Iris Komarek, a kojih se treba pridržavati prilikom davanja i primanja povratne informacije.

Za davaoca feedback-a:

  • Kratko, ne duže od par (2-3) minuta i ne više od 5-9 tačaka;
  • Konkretno, direktno sa tačnim i specifičnim komentarima na aktivnost, bez uopštavanja;
  • Vremenski određeno, što je moguće pre nakon aktivnosti, kako bi se znalo na šta se konkretno povratna informacija odnosi;
  • Fokusirano na konkretno ponašanje, a ne na proces;
  • Iskrena "Ja" polazna tačka koja - jer nije isto reći "svi su mišljenja...", "neki pričaju...", "svako bi odreagovao..." i "smatram da to treba...";
  • Konstruktivno, jer kritika sama po sebi ne pomaže mnogo ako iza nje ne stoji preporuka ili predlog na drugačiju akciju, ako je ona neophodna;
  • Sendvič tehnika gde se kritika (predlog za poboljšanje) upakuje između dve pozitivne stvari (vidi sliku ispod)

sendvic

Za primaoce povratne informacije: 

  • Zahvaliti se, jer feedback treba da doživimo kao poklon;
  • Postavljati pitanja ukoliko ima nekih nesuglasica i nejasnoća.

Zato, odvažite se i svojim kupcima, dobavljačima, kolegama, prijateljima udelite već danas koji sendvič!

Preuzeto sa http://www.vladimirmarinkovic.rs/blog/