Upoznajte generaciju Milenijalsa!

Generacija Milenijalsa odrasla je u vreme velikih ekonomskih kriza i društvenih previranja. Danas imaju ne više od 35 godina, ali u velikoj meri oblikuju svet marketinga, ne samo uticajem svoje kupovne moći, već pre svega sistemom vrednosti i svojim jasnim očekivanjima koja su uspeli da prenesu i na mlađe generacije.

      Millenials h

Kako izgraditi brend dopadljiv osobama koje ne padaju na fensi logoe i korporativni stav? Jezik Milenijala je jezik vrednosti, a ovo su osnovne reči u njihovom rečniku.

Brendovi i Milenijali – ples po žici

r Ples po zici  

f

Poverenje treba zaslužiti – zar se ne slažete? Upravo poverenje je ono što generacijama Milenijala najviše nedostaje. Gledali su kako nastaje internet, preživeli su ekonomske balone, krahove na berzama, gašenja velikih kompanija i na svojoj koži osetili: Ništa lepo ne traje večno. Studije vršene na ovim generacijama tradicionalno pokazuju nepoverljivost prema brendovima i kompanijama koje iza njih stoje. Milenijala nije lako potkupiti – jedan pogrešan korak i to je kraj igre.

j

Najvazniji atributi brenda

j

Tokom septembra prošle godine sprovedena je studija koja je uključivala skoro 10.000 ispitanika između 25 i 34 godina starosti i to unutar 19 različitih tržišnih sistema. Od Milenijala se očekivalo da navedu 5 osobina koje najviše cene kod brenda.

Apsolutni pobednik u prvih 5 je poverenje – tu osobinu napisalo je 31% ispitanika. Iako se teško stiče, očigledno je da na odnosu poverenja sa Milenijalima vredi raditi. Ostale osobine koje se cene prema rezultatima ove su redom: kreativnost (29% ispitanika), znanje (23%), autentičnost (22%) i samouverenost (21%). Zamislite za trenutak brend kao osobu. Ako je ta zamišljena brend-osoba vredna poverenja i ima stav koji pokazuje samouverenost, prema ovim podacima to je u procenat jednako važno koliko i to da deluje pametno i kreativno.

Pravila igre – Bonton za brendove

Želite da vam verujemo? Onda obratite pažnju kako sa nama komunicirate.

91% ispitanika ističe koliko im je važna iskrena komunikacija,

87% ispitanika zahteva dosledan integritet,

…tek za oko 60% je važno to koliko su proizvod ili usluga nezamenjivi.

Pomenuta studija je istraživala koliko Milenijali vrednuju različita ponašanja koja pokazuju brendovi. Pogledajte – mnoga očekivanja će vas sasvim sigurno začuditi.

h

Ponasanje kompanije

j

Milenijali se prema brendovima na izgled zaista odnose kao prema osobama i jasno stavljaju do znanja svoje vrednosti:

Vrednosti su unutra, ne verujemo u pakovanje.

Milenijale bije glas da su prerano odrasli, i zaista imaju i cene izraženu društvenu odgovornost. Kao i uvek, kada je reč o upoznavanju, važan je prvi utisak. Želite da se vaš brend dopadne Milenijalima? Jedna studija je izdvojila 5 najvažnijih stvari koje Milenijali prepoznaju kao dobar znak i daju svoj glas tom brendu ili kompaniji:

  • 62% ispitanika voli da vidi kako brinete o svojim radnicima,
  • 57% želi da dosledno pratite svoj put,
  • 57% očekuje da vam ljudi budu ispred profita,
  • 54% se raduje ako radite da svet bude bolje mesto,
  • a skoro jednako toliko, 52% ako pomažete ljudima.

Neki bi možda i s pravom rekli da je i tržište neizvesno, pa valjda i brendovima treba ponekad dati drugu šansu… I šta uopšte misle ti Milenijali kad su toliko strogi? Samo tiho i polako – za njima dolaze još stroži i još oprezniji, deca Milenijala. Govore tiho, nose tablet sa sobom i ako im se ne dopadate – postaće vam konkurencija. Poverenje i društvena odgovornost nisu, kako se to dugo činilo, temelj autentičnosti Oni su danas nešto kao lepo ponašanje - bez tih manira neće vas ni pozvati da zaplešete na novom tržištu.

Izvor: BeeShaper