Kako generacija Z reformiše kulturu rada?

Generacija Z ulaskom u poslovni svet pomera i preispituje granice i odnose između kompanija i zaposlenih i stvara nova očekivanja.   Istraživanje Stanforda pokazuje da su mladi ljudi ove generacije veoma kooperativni, samopouzdani i pragmatični. Generacija Z nije upoznata sa svetom bez interneta i veoma ceni raznolikost u svom poslovnom okruženju. U potpunosti su naviknuti na digitalno okruženje, jer su odrasli uz pametne telefone i društvene mreže. Screenshot 2022-11-29 at 13.59.58  

Koje promene generacija Z zahteva?

Ulazak generacije Z u poslovni svet menja stare odnose između poslodavaca i zaposlenih. GenZ populacija ima jasna očekivanja o radnom okruženju, kulturi i podršci zaposlenima. Oni su navikli da rade timski i fleksibilno i trude se da budu efikasni u obavljanju svog posla. Cene direktnu komunikaciju. Takođe više cene i brigu o sebi, u odnosu na generacije pre. Screenshot 2022-11-29 at 13.44.42 Ova generacija ima veća očekivanja od radnog mesta, nego ranije generacije. Oni daju prioritet fleksibilnim radnim aranžmanima, zajedničkim vrednostima kompanije u kojoj rade. Takođe cene povećanu podršku profesionalnom treningu i mentalnom zdravlju. Oni neće žrtvovati svoje slobodno vreme i mentalno zdravlje zarad posla. Ukoliko osete da njihova očekivanja neće biti ispunjena kod trenutnog poslodavca, neće mnogo oklevati da ga promene. Jedan od aktuelnih problema sa kojim se ovi mladi susreću na poslu jeste sindrom sagorevanja. Kao rezultat toga, dolazi do fenomena kao što su tihi otkaz i velika ostavka.  

KAKO DA POSLODAVCI IZGRADE RADNO MESTO GDE ĆE GENERACIJA Z ŽELETI DA OSTANE? 

Da bi privukli generaciju Z, poslodavci moraju razmotriti da ponude sledeće vrednosti: 
  • Veće plate 
Jedan od glavnih prioriteta za ovu grupu radnika je veća plata, prema istraživanju američkog sajta za zapošljavanje CareerBuilder iz 2022. To važi i za generacije Z koje još nisu ušle u radnu snagu. U anketi o tražiocima posla, koju je sprovela platforma za zapošljavanje RippleMatch iz 2020. godine, 77% starijih studenata reklo je da će kompenzacija biti faktor broj 1 prilikom procene poslovnih ponuda. Screenshot 2022-11-29 at 13.20.59

  • Razvoj programa obuke i liderstva 
Ova generacija teži stalnom napretku i razvijanju svojih znanja i veština. Zato im je veoma bitno da na poslu mogu dobiti podršku za učenje i profesionalni rast. Sprovođenje obuka i prekvalifikacija zaposlenih može povećati ukupno zadržavanje. Screenshot 2022-11-29 at 13.36.18

  • Fleksibilnost 
GenZ želi ravnotežu između posla i privatnog života. Većina je studirala i diplomirala virtuelno tokom pandemije. Kako se zbog kovida prešlo na remote način rada, generacija Z je prihvatila sve prednosti rada od kuće.  Remote i hibridni rad  smanjuju ometanja pilikom obavljanja posla, kao i pokretače stresa koji mogu uticati na mentalno zdravlje.  Takođe, podstiče produktivnost. Screenshot 2022-11-29 at 13.21.28

  •  Podrška mentalnom zdravlju 
Radnicima generacije Z je bitno da kompanije uključe brigu o mentalnom zdravlju zaposlenih kroz programe i politiku koja brine o radnicima i vrednuje njihovo lično i profesionalno dobro.   Screenshot 2022-11-29 at 13.37.52

  • Fokus na različitosti  
Raznolikost, pravičnost i inkluzija su novi standard koji zaposleni očekuju. Od pola i rase, do identiteta i seksualne orijentacije, smatraju da je kultura inkluzije ključna za poslovanje kompanija. Ljudi različitih stanovišta i iskustava mogu doneti nove vrednosti za postizanje najboljih rezultata. Screenshot 2022-11-29 at 13.40.03