Koje osobine treba da ima jedna uspešna poslovna žena u Srbiji?

Da li bi žene bile uspešnije u poslovnom svetu ukoliko bi usvojile neke muške liderske osobine? Oblikujući kompleksno pitanje žena na rukovodećim pozicijama u ovom pitanju mi zapravo tražimo od žena da se prilagode na kruto radno okruženje koje ih u najboljem slučaju isključuje, a u najgorem ponižava.

automatska-skica100-740x323

Mentalitet prema kojem je razlog za manjak žena na liderskim pozicijama to što one nisu dovoljno „muževne“ mora se zaustaviti. Ne treba „popravljati“ žene. Moramo popraviti naš sistem krutih, nefleksibilnih organizacija. Na kraju krajeva, jaz nejednake plate, nedostatak mogućnosti, nesvesne predrasude i diskriminacija žena na radnom mestu su i dalje vrlo stvarna, nerešena pitanja.

Trebalo bi aktivno tražiti i zadržavati žene na rukovodećim pozicijama. Podaci pokazuju da organizacije koje neguju uključivanje žena u liderske pozicije i promovišu jednakost, poboljšavaju svoje finansijske rezultate, osnažuju svoju klimu, i unapređuju svoje inovacije i kolektivnu inteligenciju, pored mnogih drugih pogodnosti.

Šta onda mi, i kao pojedinci i kao organizacije, radimo na tome da uključimo više žena u rukovodeće pozicije?

[caption id="attachment_22959" align="aligncenter" width="630"]Face of beautiful woman on the background of business people Face of beautiful woman on the background of business people[/caption]

Žene ne samo da čine 50% svetskog stanovništva, one takođe dominiraju gotovo svakom potrošačkom kategorijom, a i dalje su prilično nedovoljno zastupljene u gotovo svakoj vlasti, kompaniji i organizaciji. One i dalje čine manjinu aktivne ekonomske radne snage u gotovo svakoj vrsti industrije.

Paradigma „ponašaj se kao muško da budeš uspešna“ je glupost, da ne kažemo nešto drugo. Hranjenje nesigurnosti i anksioznosti kod ljudi koji se ne uklapaju u ovaj kalup „muškog uspeha“ neće dovesti do bilo kakvog stvarnog napretka. Ako bi ta pretpostavka bila istinita, onda bi svi muškarci koje znamo bili agresivni, kompetitivni i grubi, što su faktori koji se smatraju „muški“ orijentisanim. Ipak, svi znamo muškarce koji imaju tendenciju da budu osetljiviji, orijentisani ka negovanju i saradnji, što su liderske osobine koje se na neki način smatraju „ženskim“.

[caption id="attachment_22960" align="aligncenter" width="600"]Business Woman Holding a Tablet Computer. Business Woman Holding a Tablet Computer.[/caption]

Trebalo bi biti u stanju prepoznati, negovati, i ohrabriti raznolikost ideja i liderskih stilova, bez obzira na pol. Zadatak u organizacijama bi trebalo biti traženje balansa u doprinosu, kako bi se privukli i zadržali najbolji talenti. Da bi to uspešno implementirali, moramo prestati razmišljati u smislu muško / ženskih liderskih osobina. Istraživanja pokazuju da čak i ako se muški i ženski liderski stilovi razlikuju na statistički značajne načine, te razlike su prilično male.

Zemlje, organizacije, i ljudi koji se kreću kroz mešavinu i „muških“ i „ženskih“ osobina su se pokazali najuspešnijima u ovom stalno menjajućem kompleksnom poslovnom okruženju. Kompanije koje su u stanju da prepoznaju dublju vrednost u rodnoj raznolikosti, i koje su istinski posvećene promenama izvan kvota, jednolikog razmišljanja, i meritokratija po sistemu one-size-fits-all, te kompanije će biti one koje će napredovati. To su kompanije koje će, bez obzira na veličinu, koristiti najbolje talente prihvatanjem rodne ravnopravnosti i prihvatanjem raznolikosti mišljenja koje dolazi sa stvarnim napretkom.

a

a

Izvor: Media-marketing