KAKO UZ POMOĆ TPM-a DA UŠTEDITE U KAIZENU? Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

Iako izraz TPM (Total Productive Maintenance) van japanskih granica nije tako dobro znan kao TQC, njegov sadržaj se praktikuje u velikom broju japanskih proizvodnih kompanija. Japan Institute of Plant Maintenance ga energično promoviše. Dok je glavni cilj TQC-a poboljšanje opšteg nivoa kvaliteta menadžmenta, TPM stremi ka poboljšanju fabričkih postrojenja i mašina. TPM je više hardverski, dok je TQC više softverski orijentisan.

 

9d5564e2475a574142c4172.desktop-gallery-large

 

Po definiciji Japan Institute of Plant Maintenance, „TPM nastoji da maksimizuje efikasnost postrojenja pomoću sveobuhvatnog sistema preventivnog održavanja, tokom čitavog životnog veka postrojenja. Angažuje sve zaposlene, u svim odeljenjima i na svim nivoima. Motiviše ljude na održavanje fabrike preko malih grupa i dobrovoljnih aktivnosti.“ Obuka je važan deo TPM-a, baš kao i kod TQC-a. TPM obuka nudi osnovna znanja poput načina rada i načina održavanja mašina. Kao što TQC ima Demingovu nagradu i Japansku nagradu za kontrolu kvaliteta za kompanije koje su ga uspešno uvele, Japan Institute of Plant Maintenance dodeljuje Prestižnu nagradu za fabriku za PM (Plant Maintenance) i druga priznanja kompanijama koje su uspešno uvele TPM.

  [caption id="attachment_27745" align="aligncenter" width="1441"]TPM (Total Productive Maintenance) TPM (Total Productive Maintenance)[/caption]  

Većina kompanija koje su do sada uvele TPM su iz oblasti proizvodnje automobila ili automobilskih delova. Pošto TQC i TPM ističu različite aspekte u potrazi za opštim poboljšanjem, mnoge kompanije su u različitom trenutku uvele TQC i TPM u sklopu napora usmerenih ka poboljšanju korporativnog učinka. Topy Industries’ Ayase Works, fabrika srednje veličine sa 660 zaposlenih i 800 mašina, proizvodi automobilske točkove. Godine 1980. odlučila se za uvođenje TPM-a. Do tada je menadžment ulagao napore da poboljša učinak i efikasnost radnika, boljom alokacijom resursa i izvođenjem sistemskih poboljšanja. Menadžment je shvatio da će dalja poboljšanja biti teško izvodljiva, ako se ne pozabave produktivnošću postrojenja. U vreme spororastuće ekonomije, bolja iskorišćenost postrojenja je postala važna koliko i iskorišćenost radne snage i sistemska poboljšanja.

 

Top menadžment je obznanio da Ayase Works mora da uloži napor da ostane profitabilna i u slučaju da radi sa manje od 80% kapaciteta. Uveden je TPM kao sredstvo za postizanje ovog cilja.

 

Ovaj tekst je preuzet iz knjige "Kaizen", Masaaki Imaija. Masaaki Imai je najveći svetski ekspert za implementaciju kaizena, kao i osnivač Kaizen Instituta koji posluje u preko 60 zemalja sveta, a od 2015.godine i u Srbiji. Knjigu možete naručiti prek ovog linka.

Kaizen knjiga