9 koraka u prodaji (prodajni proces)

 

Prodajni razgovor ima svoj početak, razradu i kraj. Postoji veliki broj različitih modela prodajnog razgovora (AIDA, AIDCA, Carnegie, 7 koraka...).

 

Naš model se sastoji iz 9 koraka u prodaji.

 

Osnovne karakteristike modela su:

  • Koraci su hronološki postavljeni
  • Svaki korak ima svoj jasan cilj
  • Jednostavan je za primeniti
  • Svaki korak počinje sa P :)
  Zemanta Related Posts Thumbnail     Dakle, 9 koraka u prodajnom razgovoru.   Korak 1: Pripema
  • Cilj je dobiti neophodne informacije o kupcu pre samog sastanka.
Korak 2: Prvi kontakt
  • Cilj je stvoriti pozitivnu atmosferu  za nastavak razgovora.
Korak 3: Potrebe
  • Cilj je saznati potrebe kupaca i pripremiti se za sledeći korak.
Korak 4: Prezentacija
  • Cilj je efektno prezentovati sebe, kompaniju i proizvod – i izazvati želju kod kupca.
Korak 5: Prigovori
  • Cilj je efikasno neutralisanje prigovora.
Korak 6: Pregovori
  • Cilj je da odbranimo našu vrednost (value for money).
Korak 7: Prodaja
  • Cilj je zaključiti prodaju.
Korak 8: Post-prodaja
  • Cilj je unaprediti postojeću prodaju.
Korak 9: Plaćanje
  • Cilj je od prodatog doći do naplaćenog.