KORPORATIVNA KULTURA - KAKO IZGADITI I ODRŽATI MOTIVACIONU KULTURU?

Menadžment Centar Beograd održao je četrnaesti sastanak HRM kluba, 9. aprila 2021. godine, on-line, preko ZOOM aplikacije na temu „Korporativna kultura - Kako izgraditi i održati motivacionu kulturu?“. Na panelu smo imali tri sjajne panelistkinje: Moderatori sastanka su bili: Četrnaesti HRM klub započeli smo pitanjima o korporativnoj kulturi, koje su to vrednosti koje se neguju u kompanijama u kojima rade panelistkinje i šta ih razlikuje, odnosno po čemu se izdvajaju od drugih kompanija. Vera je izdvojila bezbednost i vrednovanje zaposlenih i njihovih porodica kao vrednosti koje se posebno neguju u kompaniji EKO SERBIA. S obzirom na poseban tretman i pažnju koja se posvećuje zaštiti zdravlja i bezbednosti na radnom mestu u vreme pandemije EKO SERBIA dobitnik je Covid Shield sertifikata. LEAR CORPORATION kompanija je veoma voljena među Novosađanima, a kako saznajemo, razlog za to su upravo vrednosti koje se neguju u kompaniji – napredovanje, poštovanje i dostojanstvo, ističe Lidija. Marijana kaže da je teško nabrojati vrednosti koje neguju u FRESENIUS MEDICAL CARE-u, a neke od njih su svakako kooperativnost, saradnja, podrška i zaposlenima i klijentima, tj. pacijentima, proaktivnost, pouzdanost, unapređenje kvaliteta, dobra komunikacija. Korporativna kultura kao sistem vrednosti, normi i ponašanja različita je u svim kompanijama i zavisi od industrije kojoj pripada, u čemu i jeste čar poslovanja. Međutim, panelistkinje se slažu da korporativna kultura „živi“ onda kada zaposleni kompaniju smatraju svojom. Kako se korporativna kultura razvija, prati se i meri raznim instrumentima i alatima. Najčešće se koriste ankete, upitnici i timski sastanci, tj. razgovori na osnovu kojih se dobijeni podaci analiziraju i kreira se akcioni plan i koraci koji će doprineti poboljšanju funkcionisanja zaposlenih, samim tim i celokupne kompanije. Ovakva ispitivanja redovna su u kompanijama gde rade panelistkinje i uglavnom su jednogodišnja ili polugodišnja. Na teme davanja konstruktivnog feedback-a i upravljanje konfliktima, panelistkinje su se složile da u kompaniji, pre svega, treba da postoji feedback kultura koju odlikuju redovna otvorena i asertivna komunikacija, bez straha od autoriteta. Konflikti su situacije koje treba iskoristiti za razvoj, konstruktivni su i dobrim upravljanjem dolazi se do zajedničkih rešenja. Da bi kompanija i zaposleni napredovali, potrebno je negovati razvoj menadžera, ističe Lidija. S obzirom na to da „korporativna kultura može pojesti strategiju za doručak“, kako kažu panelistkinje, važno je imati menadžere koji vrednuju misiju i viziju kompanije, koje ćemo u tom smeru razvijati još više. Takođe, važno je i tokom regrutovanja izabrati one kandidate čije se vrednosti poklapaju sa kompanijskim, koji se lako i brzo mogu uklopiti. Moramo biti dosledni vrednostima koje negujemo kako bi održali kulturu kakvu želimo. Marijana ističe da je važan i stil vođenja koji se koristi u kompaniji, a naglašava da su najpovoljniji demokratski i motivacioni. Vera nadovezuje i temu donošenja odluka u kompaniji koja je važna za održanje kulture i ističe da njihovi zaposleni imaju moć odlučivanja u odnosu na svoje sektore i nadležnosti. 2021-04-09_18-02-58 Zaključujemo da je korporativna kultura dobra onda kada i kompanija i zaposleni neguju iste vrednosti, kada su strategija, stil vođenja i kultura usaglašene. Smatra se da većina kompanija neguje iste vrednosti, ali da sve te vrednosti predstvaljaju drugačija ponašanja u praksi i to zavisi od kompanije, od industrije kojoj pripada. Generalizovanje i isticanje pojedinačnih vrednosti kao važnijih od drugih, panelistkinje smatraju neadekvatnim i kontraproduktivnim jer je svaka kompanija različita i u tome je suština.   Ceo snimak sastanka možete pogledati na You Tube kanalu Menadžment Centra Beograd: mcbbeograd.