Kupovina na klik

  Ljudi u Koreji imaju vrlo zgusnut dnevni raspored. Dosta vremena provode na poslu ili na putu od kuće do kancelarije i obrnuto. Zato im i jeste teško da pronađu vreme za kupovinu. Tesco im je izašao u susret preko virtuelnih marketa.

 kinez

Britanski trgovački gigant Tesco dosetio se fantastične inovacije — HomePlus virtuelnih marketa — gde umesto da kupci idu u radnju, radnja dolazi kod njih. Stanica metroa Seolleung u Seulu, metropoli Južne Koreje, oblepili su posterima koji prikazuju Tescoove proizvode sa QR kodovima. Prolaznici koji se odluče za kupovinu u takozvanoj virtuelnoj trgovini proizvode kupuju tako što svoje „pametne telefone" približe već spomenutim dvodimenzionalnim kodovima, očitaju ih, plate preko aplikacije, a onda im Tesco te proizvode dostavi kući. Sedam stubova i šest kliznih vrata prelepljeno je posterima, koji, zbog što veće autentičnosti, izgledaju tako da podsećaju na police u klasičnom marketu. Na njima se nalaze slike robe svakodnevne potrošnje u prirodnoj veličini, kao što su mleko, јаја, sosovi za testeninu, maramice, sveže voće i povrće i mnogo drugih proizvoda — ukupno ih ima oko 500. TESCO-300x177   Tako, dok čekate metro na stanici, možete da obavite taj često dugotrajan proces kupovine. Sve što treba da uradite da biste mogli da kupujete na ovaj način jeste da instalirate HomePlus aplikaciju u svoj „pametni telefon", preko koje se vrši uplata. Ako narudžbu preko telefona obavite pre 13h, Tesco vam ovako kupljenu robu dostavlja isto veče. Pogledajte na: http://youtu.be/nJVoYsBym88   Dobre i loše strane Od kada ovaj market otvoren u avgustu 2011, aplikacija Ноmе-Plus je doživela izuzetno povećanje prodaje i to čak za 130%. Prema navodima vodećih ljudi iz HomePlusa, njihova mobilna aplikacija je, ukupno sa vebsajtom, pridobila vise od 900 hiljada korisnika, što na nedeljnom nivou kompaniji donosi 22.000 evra prihoda. Inače, HomePlus se, za dobijanje Tescoovog poverenja u ovom poslu, takmičio sa konkurentskom firmom E-mart.  

tesco_homeplus_skorea_1106

  D. W. Seol, izvršni predsednik zajedničkog projekta kompanije Tesco i HomePlusa, izjavio је nа početku lansiranja tehnološko napredne trgovine: "Veoma sam ponosan. Uvek smo imali pretenzije ka što jednostavniјoj kupovini, koja bi bila prikladna našim kupcima i ovaj market је još jedan korak prema tom cilju. То је pobeda korejske trgovačke industrije, koja је trenutno na vrhu kada su u pitanju tehnološke inovacјe". images (2)   HomePlus objašnjava da su za test-stanicu izabrali Seolleung zbog toga što kroz nju dnevno prođe čak 200.000 ljudi. Južna Koreja ima 15,4 miliona stanovnika koji koriste pametne telefone, što је 30 % stanovništva. Stručnjaci na polju telekomunikacija procenjuju da ćе taj udeo u narednih tri ili četiri godine da poraste na 70% ili čak i 80%. No, bitno је naglasiti još i to da je i većini stanica u Seulu omogućen besplatni wi-fi sistem, što је naravno preduslov za korišćenje aplikacije HomePlus. Ipak, svaka medalja ima dve strane, pa tako i ova vrsta šopinga ima svoje mane. Za kupovinu pet proizvoda ćete potrošiti od 5 do 10 minuta i odmah se postavlja pitanje, da li su ljudi spremni da „žrtvuju“  toliko vremena u gužvi metroa višemilionskog grada.  Osim toga, postoje i takvi kupci kojima nije bas prijatno da svi prolaznici gledaju šta ide u njihovu korpu, jer privatnost kupovine, naravno, ovde otpada. Tesco je, nakon otvaranja prve ovakve radnje u avgustu, sproveo istraživanje posle kojeg je odlučio da postavi nove virtuelne markete. Tako su u februaru ove godine trgovački posteri krasili vise od 20 autobuskih stanica širom države. Tesco ih je, naravno planski, postavio blizu univerziteta, gde je veća kumulacija mladih, koji i više koriste „pametne telefone".   Virtuelne trgovine "prešle" okean Ovakav način prodaje primenljiv je i u ostalim krajevima sveta. Ljudi više ne mogu bez mobilnog telefona i ako QR kod možemo da skeniramo iz magazina, novina ili lifleta, zašto onda ne bismo mogli i sa bilborda. Zato i ne čudi činjenica da su se ove godine virtuelni marketi otvarali jedan za drugim. Prvi je ovaj koncept preuzeo britanski online trgovac Ocado i već krajem avgusta prošle godine u centru Londona, ispred supermarketa One New Change, predstavio virtuelni displej na zidu. images   "Virtuelni market je hrabar potez našeg preduzeća i lično sam veoma uzbuđen. Nadam se da ćе ova vrsta kupovine postati hit, i u skladu sa rezultatima odlučićemo o nastavljanju ovog pristupa роtrošačima u ostalim krajevima Velike Britanјe", rekao је Džejson Gising (Jason Gissing), suosnivač Ocada. Zanimljivo je da je ubrzo nakon dobijanja dozvole za virtuelni dućan sa Ocadom ugovor potpisao i francuski trgovački gigant Carrefour. Novitet je prešao preko okeana, do američkog kontinenta. Prve „dvodimenzionalne police" је tokom aprila 2012. postavila online trgovina well.ca iz Toronta u Kanadi. Stanovnici su proizvode bukvalno zgrabili, jer za dostavu trgovac ne naplaćuje provizije.  Ali Asaria, predsednik uprave online marketa well.ca i sousnivač, ponosno poručuje: "Mi smo idealna šansa za sve koji ne žele da čekaju u redu da bi kupili, recimo, samo jednu zubnu pastu ili paket pelena. Planovi su nam da se proširimo i van Toronta".

                    Ali Asariaali-asaria-wellca

  Možda bude i kod nas S obzirom na to da se trendovi menjaju i sve više kreću u pravcu kupovine preko mobilnih telefona, kao i na činjenicu da su ljudi širom sveta umorni od guranja prepunih kolica, od krcatih parkinga, od dugih redova na kasama i neljubaznih prodavaca, možda bi nešto slično uskoro mogli da vidimo i u našim krajevima. Na potezu su trgovački lanci. Preuzeto iz magazina "Trendovi"