KVALITET NA PRVOM MESTU, A NE PROFIT! Kaizen™ knjiga, Masaaki Imai

  Ovo načelo verovatno najpotpunije otkriva prirodu TQC-a i kaizena, zato što odražava verovanje u „kvalitet, kvaliteta radi“ i „kaizen, kaizena radi“. Kao što je ranije navedeno, TQC obuhvata obezbeđenje kvaliteta, smanjenje troškova, efikasnost, poštovanje dogovorenih rokova isporuke i bezbednost. „Kvalitet“ se ovde odnosi na poboljšanja u svim nabrojanim oblastima. Japanski menadžeri su shvatili da je težnja ka traženju poboljšanja, poboljšanja radi, najsigurniji način da se ojača sveukupna konkurentnost kompanije. Ako se pobrinete za kvalitet, profit će doći sam.   Profesor Masumasa Imaizumi sa tehnološkog instituta Musashi tvrdi da su osnovni elementi kojima valja upravljati u kompaniji kvalitet (proizvoda, usluga i rada), kvantitet, isporuka (vreme), bezbednost, troškovi i moral zaposlenih.   1e388224f684a0136811ac6ea796e1a6   Odgovornost za prikladno upravljanje ovim elementima snose menadžeri na svim hijerarhijskim nivoima u organizaciji. Kompanija može da napreduje samo ako su korisnici proizvoda i usluga zadovoljni. Korisnici bivaju zadovoljni ili nezadovoljni kvalitetom ponuđenih proizvoda ili usluga. Drugim rečima, kvalitet je jedino što kompanija može ponuditi korisnicima. Svi ostali pokazatelji se odnose na unutrašnji menadžment. Ovo je prvo značenje načela „kvalitet na prvom mestu“. Ne slažem se sa idejom da od samog početka treba praviti velike količine proizvoda najvišeg kvaliteta, po niskoj ceni. To je nesumnjivo krajnji TQC cilj. Ipak bih, kao prvi korak, predložio proizvodnju proizvoda najvišeg kvaliteta. Tek onda treba preći na povećanje brzine proizvodnje i smanjenje troškova. Na samom početku moramo uspostaviti tehnologije i sisteme za proizvodnju proizvoda koji ispunjava zahteve korisnika. U ovoj fazi treba zanemariti činioce poput cene, obima proizvodnje i produktivnost. Tek kada ovladamo tehnologijom, možemo krenuti na sledeću fazu, proizvodnju dobrih proizvoda po niskoj ceni, u velikim količinama bez narušavanja kvaliteta. Ovo je drugo značenje načela „kvalitet na prvom mestu“.   Ovaj tekst je preuzet iz knjige "Kaizen", Masaaki Imaija. Masaaki Imai je najveći svetski ekspert za implementaciju kaizena, kao i osnivač Kaizen Instituta koji posluje u preko 60 zemalja sveta, a od 2015.godine i u Srbiji. Knjigu možete naručiti preko ovog linka.      Kaizen knjiga