Lakše je biti potpredsednik, nego tata dve tinejdžerke - Intervju Miloš Jauković (Potpredsednik za logistiku i upravljanje poslovnim procesima i član izvršnog odbora), DELEZ SRBIJA

BRK_9279

Bez problema nosi se sa velikim izazovima na poziciji potpredsednika za logistiku i upravljanje poslovnim procesima u kompaniji Delez Srbija. Veliki ljubitelj prirode. Miloš Jauković u šali kaže da je lakše biti menadžer u velikoj kompaniji nego tata dve slatke tinejdžerke.

Coca Cola HBC, u kojoj ste radili i Ahold Delhaize su dve velike svetske kompanije. Prva je proizvođač, dok je druga maloprodajni lanac. Šta su sličnosti, odnosno razlike između ova dva sistema?

U oba slučaja radi se o velikim multinacionalnim kompanijama koje deo globalnog poslovanja realizuju i na tržištu Srbije. Samu delatnost, kao i moje uloge i odgovornosti u ove dve kompanije teško je direktno uporediti. Ono što im je zajedničko, jeste da podstiču timski duh, da posvećuju dosta pažnje razvoju zaposlenih i da nude velike mogućnosti za učenje i lično napredovanje.

Delhaize je 2014. godine izgradio Distributivni centar u Staroj Pazovi. Koliko je vredna ta investicija i šta ona znači za poslovanje sistema?

Ukupna vrednost investicije u prvu fazu Distributivnog centra u Staroj Pazovi iznosila je 50 mil evra. Neke od najvažnijih prednosti centralizovanog snabdevanja iz novog DC su:

  • Centralizovana ulazna kontrola kvaliteta, rokova trajanja i sledljivosti proizvoda
  • Bolja svežina proizvoda isporučenih iz distributivnog centra
  • Smanjenje prosečnog dnevnog broja isporuka, uz povećanu nedeljnu frekvenciju isporuka u odnosu na model direktnog snabdevanja
  • Brži odziv i veća fleksibilnost isporuka
  • Pojednostavljenje i smanjenje administrativnih poslova u vezi sa prijemom robe u maloprodajnim objektima
  • Unapređeno centralno upravljanje povratnim tokovima robe

Nalazite se na poziciji potpresednika za Logistiku i upravljanje poslovnim procesima. Koje sve oblasti pokrivate?

Osnovni zadaci sektora logistike su prijem, skladištenje i isporuka proizvoda do svih maloprodajnih objekata naše kompanije, uz poštovanje najviših standarda bezbednosti i kvaliteta hrane. Kao sastavni deo ukupnog lanca snabdevanja, logistiku odlikuje rad u izuzetno zahtevnom i promenljivom okruženju.

Supply chain postaje jedna od glavnih oblasti u modernom biznisu, a posebno u maloprodaji. Da li možete brojkama da nam dočarate kompleksnost ovog posla?

Sektor logistike u kompaniji Delez Srbija zapošljava više od 800 ljudi. Svakodnevno, prema porudžbinama iz 400 prodavnica pripremimo više od 200.000 kutija i isporučimo oko 4.000 paleta kroz 1.000 do 1.200 isporuka. U sistemu posedujemo više od 200 kamiona različitog kapaciteta, koji u ovom periodu godine dnevno realizuju prosečno 320 ruta.

BRK_9317

Controlling je alat koji menadžerima pomaže da donesu odluke. Kakva je Vaša saradnja sa controllerima?

Rekao bih gotovo svakodnevna i veoma važna. Kao neko ko je odgovoran za deo operativnih procesa u maloprodajnoj kompaniji, controllere doživljavam kao navigatore koji nam pomažu u efikasnijem obavljanju svakodnevnih poslova, analizi ostvarenih rezulta i operativnom planiranju.

Menadžeri dobijaju veliki broj izveštaja. Kako kod Vas izgleda proces izveštavanja i šta po Vašem mišljenju čini dobar izveštaj?

Dobar izveštaj pre svega mora biti tačan i pouzdan kako biste iz njega u svakom trenutku mogli da  dobijete neophodne informacije za donošenje poslovnih odluka. Lično podržavam struktuirane izveštaje sa kratkim rezimeom, u okviru koga se sumiraju najvažnije činjenice. Na kompanijskom nivou dosta pažnje poklanjamo stalnom unapređenju sistema izveštavanja.

Diplomirali ste mašinstvo, bavite se maloprodajom, a controlleri često dolaze iz finansija. Koliko je teško ili lako komunicirati sa controllerima?

U osnovi svega je timski rad i pravovremena dvosmerna komunikacija između timova. Ako od početka stvari postavite na svoje mesto i zajedno definišete koje važne parametre želite da pratite i na koji način da organizujete izveštavanje, onda sve funkcioniše jako dobro.

Svaki dan donosite veliki broj odluka. Koja je najteža odluka koju ste morali da donesete?

Neprocenjivo iskustvo i znanje koje sam stekao radeći u kompaniji Delez Srbija dokaz su mi, da sam pre 5 godina uradio pravu stvar kada sam odlučio da predjem u ovu kompaniji. Prihvatanje odgovornosti i izazova koje su me čekali sa novom pozicijom su tada bile hrabra i ne tako laka odluka za mene.

Menažeri često rade i preko 100 časova nedeljno. Kako uspevate da se izborite sa stresom?

Živimo i radimo u vremenu velikih i brzih promena, koje same po sebi mogu da budu izvor stresa. Dobro planiranje i priprema za mene su jako važan korak ka ostvarenju bilo kog poslovnog ili životnog cilja. Uspevam da svoje poslovne aktivnosti organizujem tako da slobodno vreme mogu u potpunosti da posvetim porodici i prijateljima. Volim da putujem i aktivno provodim deo svog slobodnog vremena u prirodi.

Imate i dve slatke tinejdžerke. Da li je teže biti tata ili menadžer?

 Kako su u pitanju tinejdžerke, rekao bih da je ipak odgovornije biti dobar tata.

Ako biste mogli, u koji istorijski period biste se vratili?

Radije bih iskoristio priliku da „otputujem“ u budućnost! Ali isto tako, voleo bih da da osetim život ljudi iz 20-tih i 30-tih godina XX veka.

Šta mislite, kako bi Vas prijatelji opisali?

Uvek dostupan i spreman da pomogne.